Skip to content

מהומות בגדה: שני חיילי צה"ל נפצעו קל בעימות עם פלסטינים

הפלסטינים טוענים כי המהומות החלו לאחר שדחפורי המנהל הגיעו לפאתי הכפר קוסרא להרוס מתקני חשמל: "הרס המתקנים ישאיר רבים מאיתנו ללא חשמל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני חיילי מג"ב נפצעו היום (רביעי) בצהריים באורח קל מיידוי אבנים בכפר קוסרא (הסמוך להתנחלות אש קודש), שבשומרון. לפי הדיווח עשרות פלסטינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון, ואלו השיבו לעברם בירי רימוני גז. הפלסטינים טוענים כי העימותים פרצו כי דחפורים הגיעו להרוס מתקני חשמל באזור הצפוני של הכפר. הם התלוננו כי הרס המתקנים הללו יוביל לכך שלחלק מהתושבים לא יהיה חשמל בבתיהם.

במקביל לכך,  פרצו עימותים עם כוחות צה"ל במחסום חווארה הסמוך לשכם. עשרות צעירים פלסטינים הגיעו לאזור המחסום, יידו אבנים לעבר הלוחמים, הבעירו צמיגים במקום וניסו לגלגלם לעבר החיילים. כוחות צה"ל הגיבו  באמצעים לפיזור הפגנות נגד המתפרעים. העימותים במחסום הם תולדה של המחאה נגד מעצרם של ארבעה עצירים מנהליים ששובתים רעב בבתי הכלא בישראל. 

דחפורים בכפר קוסרא (צילום: סוכנות מען)
דחפורים בכפר קוסרא הורסים את מתקני החשמל (צילום: סוכנות מען)

בימים האחרונים מתרחשות התנגשויות בין פלסטינים לכוחות הביטחון וצה"ל מדי יום על רקע הפגנות הזדהות עם האסירים הפלסטינים. הארבעה שובתים רעב בבתי הכלא בישראל ובראשם סאמר עיסאווי, עציר מנהלי משכונת עיסאוויה במזרח ירושלים, ששוחרר בעסקת שליט. הוא נעצר שוב ופתח בשביתת רעב במחאה על מעצרו.

ביום שישי שעבר התקיימה הפגנה גדולה שכונתה על ידי המפגינים "יום שישי של שבירת השתיקה", במעבר ביתונייא סמוך לכלא עופר, לא רחוק מרמאללה. מאות בני אדם התאספו במקום והחלו לידות אבנים לעבר צה"ל שהשיב בירי רימוני גז ובירי כדורי גומי.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע כי פנה בעניין האסירים למזכ"ל האו"ם ולאיחוד האירופי ותבע את התערבותם למען העצירים המנהליים.  

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן