Skip to content

ח"כ כבל, מקים השדולה לתעסוקת מבוגרים: אני מוצף בפניות

ח"כ כבל הוצף מאז הפרסום על הקמת השדולה ב"פניות מדן ועד אילת", של אזרחים המבקשים לסייע ליוזמתו ולתרום מנסיונם. בין המסמכים שח"כ כבל קיבל - הצעה מפורטת ששלחה קבוצת פעילים חברתיים לוועדת טרכטנברג, ובה 17 סעיפים מעשיים לטיפול בבעייה. המסמך לא זכה אפילו לתגובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאז הפרסום ב"מגפון" לפני שבוע, על כך שח"כ איתן כבל מקים שדולה שתעסוק בשילובם של בני ובנות 50 ומעלה בשוק העבודה – מוצף ח"כ איתן כבל בפניות מדן ועד אילת, של אנשים שתומכים ורוצים להירתם. כך פרסם היום ח"כ כבל בעמוד הפייסבוק שלו.

"אנחנו עדיין בשלבי התארגנות ואיסוף חומרים", כתב ח"כ כבל, "אבל כל מי שרוצה לעזור ולתת כתף מוזמן לשלוח אלינו את שמו ומספר טלפון למייל: [email protected]. מבטיח שנחזור לכולם וביחד נקים שדולה משמעותית שתקדם משמעותית את הנושא".

לפני שבוע שיגר ח"כ כבל מכתב לחברי הכנסת וביקש מהם להצטרף לשדולה שהוא מקים. "בזמנים בהם גיל 50 הוא ה-30 החדש אסור לנו להשלים עם מצב בו מציאת עבודה בגיל זה הופכת למשימה בלתי אפשרית. אל לנו להפוך קבוצה כל כך גדולה של גברים ונשים, שיכולים לתרום עוד שנים רבות של עבודה איכותית, לכאלו הנסמכים על קצבאות אבטלה", כתב ח"כ כבל.

"מוצף בפניות מדן ועד אילת". איתן כבל (צילום: ציפי מנשה)
"מוצף בפניות מדן ועד אילת". איתן כבל (צילום: ציפי מנשה)

בין הפונים לח"כ איתן כבל היתה גם סמדר שמואל – חברת מפלגת העבודה ופעילה חברתית בתחום התעסוקה לגילאים מבוגרים – שניסחה ביחד עם חבריה מסמך מפורט שנשלח לפני כשנתיים לוועדת טרכטנברג – ובו 17 המלצות לפתרון הבעיה. המסמך לא זכה להתייחסות. "כחברת מפלגת העבודה יוזמתך שימחה אותי מאוד וכמי שלוקחת חלק בפעילות של המשמר החברתי, ומודעת למיקומך הגבוה במדד החברתי, שמחתי על כך כפליים", כתבה סמדר שמואל לח"כ כבל. "בכל זאת חשוב לי לציין, שאני והמצטרפים אלי ליוזמה מיואשים ודי סקפטיים. המצב מאוד קשה ושאנו רוצים וזקוקים לפתרונות אמיתיים. אנחנו אנשים אחראיים ובוגרים ואיננו בעד פתרונות ניסיים, אנו בעד פתרונות מערכתיים ושקולים".

המסמך שנשלח לוועדת טרכטנברג "לא זכה לכל התייחסות"
המסמך שנשלח לוועדת טרכטנברג "לא זכה לכל התייחסות"

סמדר שמואל הציעה לח"כ כבל לפנות למחלקת המחקר של הכנסת בבקשה לחקור את הנושא לעומק. לדבריה מחלקת המחקר של הכנסת לא ערכה בשנים האחרונות שום מחקר מעמיק ובסקר שנערך על מדיניות התעסוקה ב-2010 – אין ניתוח של התפלגות המועסקים על פי גיל. "אין התייחסות לבני הגיל שלנו בפרק 'אוכלוסיות בעלי מאפיינים מיוחדים'. בדו"ח היחיד שערכה הכנסת על שוק התעסוקה לא נבדק הנושא ולכאורה אין בעייה. יתרה מזאת, בכנסת היוצאת לא התקיים שום דיון בנושא".

סמדר שמואל מספרת עוד, בפנייתה לאיתן כבל, כי ההתייחסות הרצינית היחידה למסמך המפורט ששיגרה לוועדת טרכטנברג הייתה מצד "צוות ספיבק" – צוות הכלכלנים שסייע לראשי מחאת 2011.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן