Skip to content

לא רוצה להיות סקפטית ולעשות תחקיר, רוצה להאמין

המשפט "הרווחתי את הקמטים ביושר" מעולם לא דיבר אליי, בוודאי שלא מול המראה בבוקר. כשצפיתי במקרה בסדרה "המילון השלם לרפואת היופי" (ערוץ הבריאות), הבנתי שאני רוצה להיות נאיבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המילון השלם לרפואת היופי, המשודר בערוץ הבריאות של yes, עורר בי מחשבות נוגות על נפלאות גיל התבונה. בעיקר על החלק השני של הגיל הזה, הפיזי ההוא,  שמתקדם בלי לעצור לרגע. לפעמים אני רוצה לעצור אותו, לעצור את הזמן, אבל הוא פשוט גלובלי, איננו פוסח ואיננו מתחשב.   

לעכב את סימני הזמן (צילום: Ambro / freedigitalphotos.net)

יחד עם זאת, לראשונה בחיי ראיתי תוכנית שנטעה בי תקווה. במקרה פתחתי את הטלוויזיה ובמקרה דפדפתי בערוצים ונעצרתי בערוץ הבריאות, שמעולם לא עניין אותי, כי תמיד חשבתי שלי זה לא יקרה ואם לא אדע כלום – כל המחלות והמכאובים יפסחו וידלגו מעליי באותה קלילות של החלפת ערוצים בשלט. אלא שרפואת יופי זה לא בדיוק מחלות. בגיל  50 פלוס קיים אצלי דיסוננס, והתחושה היא שאני מקסימום בת 35. אמנם אני נראית צעירה, אבל מי לא רוצה להיראות צעירה יותר?

המשפט  "הרווחתי את הקמטים ביושר" מעולם לא דיבר אליי, וטיפחתי את עצמי כדי להראות טוב. כשראיתי את התוכנית הראשונה בסדרה, הבנתי שעם רצון ומודעות אוכל לנצח את נפלאות קמטי הגיל. אה, כן, אצטרך גם קצת כסף.

לא מרגיש צורך להעלים את האפור (צילום: stockimages / freedigitalphotos.net)

המנחה, אפרת הנזל, שוחחה עם המומחים על היתרונות והסכנות. ראיתי במו עיניי את הנשים שהסכימו באומץ רב להצטלם בקליניקות במבט לא מחמיא שלפני ובמבט הצעיר והרענן יותר שאחרי. כך הבנתי סופית שעם קצת כסף נזיל, נשים יכולות לחזור כמה שנים לאחור במנהרת הזמן ולנצח אותו. נכון שגם גברים יכולים, אבל הם מסתדרים עם הגיל שלהם טוב יותר מאיתנו. בעידן הקלות הבלתי נסבלת של הגירושין ופריחת אתרי ההיכרויות באינטרנט, הגיל הנשי נחשב למכשול. מה לעשות שאין כמו מראה עיניים? גבר מבוגר עם שיער לבן בצדעיו זה סקסי, בעוד אישה עם שיער לא צבוע ועם קמטים זה מאד לא. שלא לומר סמרטוטי, לא מטופח, אאוט. נקסט.

האם זה אפשרי? האם זה יכול להיות?

התוכנית נפתחה עם פילינג שטחי ועמוק שעושה ד"ר מרינה לנדאו. השטחי מיועד לצעירות ולמראה רענן והפילינג העמוק מיועד להשטחת הקמטים. "קמטים בשפה העליונה קשה למלא עם חומרי מילוי בלי לעוות את השפה… אחרי הפילינג נוצר עור חדש". הרדמה מלאה, כמעט אפס סיכונים של התערבות כירורגית, לדבריה – והתוצאה המרשימה אמורה להחזיק עשר שנים. עשר. וואו. האם זה אפשרי? האם זה יכול להיות? אני לא רוצה להיות סקפטית ולעשות כתבת תחקיר, אני רוצה להיות נאיבית ולהאמין שהפילינג העמוק יצעיר אותי ויחזיק מעמד. להיות צעירה לנצח, זה החלום הכי רטוב שלי.

המנחה ממשיכה, כמה צפוי, במילים: "בנות כמה פעמים חלמתן ללכת לים בלי לחשוב אם הורדתן שערות…" עינת מוצא, מנהלת 'נוגה קליניק', הדגימה לנו איך הורגים שערה בגוף בשיטת האינפרא אדום והלייזר, שאמורה להיות ללא כוויות וסיכונים. אמנם השיער לא מת לגמרי, אבל 80 אחוז מהשערות מתים בוודאות והיתר מידלדלים, לדבריה. הטכנולוגיה מנצחת את הטבע, ואני חושבת על כל אותם ימים שמרטתי את השיער בשעווה, בסוכר, במכונות גילוח למיניהם וכמה סבלתי. איך לא חשבו על זה קודם? אני אומרת לעצמי ומחליטה לשנס מותניים, לעבוד קשה כדי לחסוך כסף ולהיות חלקה לתמיד (?) מתישהו.

הייתי מסתפקת בשלב הזה של התוכנית ובאימוץ ההמלצות שהבטיחו תוצאות ללא סיכונים מיותרים, אבל התוכנית לא ויתרה לי ורצתה שאהיה ממש מושלמת. אישה מפוסלת שמרגישה טבעית עם סכין מנתחים וגם בלעדיו. הניתוח להרמת פנים של ד"ר יצחק רמון מתיימר להחזיר את הטבע למקומו. מחזירים את השריר הנופל למקום הטבעי שלו, מורידים את העור העודף – והנה לנו פנים צעירות כמו פעם. כך היינו וכך נהיה. איזה יופי. ניתוח של כמה שעות, סיכון קטן של דימום, ואפשר אולי לקבל נעורים לעשר שנים. כן, אני רוצה להראות כמו ג'סיקה לאנג, למשל, או דמי מור. מה יש לא מגיע לי?

דר' אירנה סנדלר, רפואה אסתטית

אחרי הצפייה בחדר הניתוח בהתערבות הכירורגית, כמעט הרגשתי שמיציתי, אבל אז, התוודעתי לשיטה של ד"ר אירנה סנדלר. אמנם בתוכנית קראו לזה עיצוב עצמות הלחיים, אבל בפועל מדובר בהחזרת נפח הפנים למקומו באמצעות החדרת חומצה היאלורונית, שיש לנו בגוף. "בגיל צעיר יותר יש לנו משולש כלפי מעלה ואמצע הפנים רחב יותר, במשך השנים המשולש מתהפך", מסבירה ד"ר סנדלר בפשטות ובדיוק מתמטי את תהליך התבגרות העור בפנים שלנו, "איפה שיש לנו חוסר אנחנו מוסיפים נפח", היא אומרת ומסבירה שכך מחזירים את הפרופורציה הנכונה לפנים. בניגוד לזריקות הרדמה וטיפול פולשני, מרגיעה אותנו ד"ר סנדלר, מורחים קרם לאילחוש מקומי למשך רבע שעה והטיפול אורך עשר דקות בהן "ממלאים נפח רק במקומות החסרים". מאוד רציתי להאמין שעשר דקות אחרי הטיפול מתאפרים וחוזרים לשגרת היום. כך אני אוהבת ומפנטזת על טיפולים: קצרים, ממוקדים ופרודוקטיביים.

במהלך התוכנית קיבלנו הסבר מפורט תוך הדגמות של הקטנה והגדלת חזה וגם טיפול שאמור להיות קל ולא כואב בצלוליטיס, טיפולים חשובים לא פחות מהפנים. אני מודה שעם הגוף אסתדר, אעשה דיאטה וספורט, אבל הפיתוי לקבל פנים חלקות יותר בטיפול קצר של עשר דקות, ללא ניתוחים, גדל פתאום. המחשבות הנוגות על הגיל הפועל באופן עצמאי בגופנו ללא שליטה פינו את מקומן למחשבות חיוביות. אני כל כך רוצה להיות נאיבית ולחזור במנהרת הזמן ולהראות לפחות כמו שאני מרגישה. אישה קלילה וחלקה וצעירה. להרגיש שנפלאות התבונה הן רק הבונוס.

[related-posts title="עוד בנושא נשים"]

המילון השלם לרפואת היופי, יום רביעי 22:00 ערוץ הבריאות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן