Skip to content

הפגנת ענק צפויה הבוקר ליד כלא עופר

הפלסטינים מפגינים נגד כליאתם של האסירים שובתי הרעב. לטענת הפלסטינים, הלילה פרצו מתנחלים לקוסרא, העלו באש כלי רכב וירו באוויר, הם נהדפו על ידי צה"ל. אנשי אש קודש טוענים שלא היו כלל בקוסרא. למגפון נודע כי בכוונת ראש הממשלה לאשר שחרור של מאות פלסטינים לקראת ביקורו הצפוי של אובמה. בלשכת רוה"מ הכחישו כוונה כזו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דריכות בצה"ל ובמערכת הביטחון – תנועת הפת"ח, הוועדות העממיות, האחים המוסלמים ועמותת האסיר הפלסטיני בגדה המערבית, מתכננות הפגנת ענק היום (חמישי) בבוקר. ההפגנה תתחיל הבוקר מול מחנה עופר, שבתחומיו מצוי כלא עופר לאסירים בטחוניים, סמוך למעבר ביתווניא בשומרון. ההפגנה נועדה לתמוך בשביתת הרעב של ארבעה אסירים פלסטינים ששובתים רעב על עצם כליאתם ועל תנאי הכליאה.   

נושאים את תמונות האסירים בהפגנות ליד כלא עופר (צילום: סוכנות מען)
נושאים את תמונות האסירים בהפגנות ליד כלא עופר (צילום: סוכנות מען)

אתמול התקיימה בלשכת הרמטכ"ל הערכת מצב ונכון להיום הוזרמו כוחות נוספים לאזור מחשש למהומות. עוד נודע, כי יש בכוונת חלק מהמפגינים לנסות ולפרוץ את שערי הכלא.

כבר יותר משבוע מתקיימות הפגנות, תפילות והתפרעויות בנושא האסירים מול הכלא וברחבי הגדה המערבית. אתמול נפצעו קל שני חיילי צה"ל בעימות שנערך באזור חברון.  המתח הרב השורר סביב שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים מורגש היטב. זהו נושא טעון המלהיט את האווירה הציבורית ומזכיר את האירועים לפני שנה – כאשר פעיל הג'יהאד האסלאמי, חאדר עדנן, שבת רעב במשך 66 יום במחאה על מעצרו המנהלי. עדנאן שוחרר בחודש אפריל שעבר. 

הפגנה ליד מעבר ביתוניא אתמול (צילום: סוכנות מען)
הפגנת עיתונאים פלסטינים ליד מעבר ביתוניא אתמול (צילום: סוכנות מען)

לאווירה הטעונה בלאו הכי תורמים לא מעט היחסים העוינים בין קבוצות מתנחלים לפלסטינים סביב נושא האדמות. לדברי הפלסטינים, עשרות מתנחלים חדרו הלילה (רביעי) לכפר קוסרא דרומית לשכם, סמוך להתנחלות אש קודש, כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". לפי הדיווח, המתנחלים ירו באוויר והציתו שישה כלי רכב השייכים לתושבי הכפר.

ע'סאן דע'לאס, המרכז את פעילות המעקב אחר ההתנחלויות בצפון הגדה המערבית, אמר כי עשרות מתנחלים ממאחז אש קודש חדרו לשטח כפר קוסרא והציתו שישה כלי רכב. ההצתה גרמה למהומות אלימות בין הצדדים. על פי הדיווח, כוחות הביטחון וצה"ל נכנסו לכפר והניסו ממנו את המתנחליםמדובר צה"ל נמסר, כי המקרה בבדיקה ופרטים נוספים יימסרו בהמשך. 

הצתות בכפר קוסרא (צילום: סוכנות מען)
הצתות בכפר קוסרא (צילום: סוכנות מען)

עימותים בכפר קוסרא

אתמול (רביעי), התעמתו עשרות פלסטינים בקוסרא לאחר שכוחות הביטחון הרסו במקום מספר מבנים לא חוקיים. הפלסטינים יידו אבנים והכוחות השיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הפלסטינים דיווחו על פצוע אחד  מירי כדור גומי. במקביל אירעו הפרות סדר נוספות גם ליד צומת תפוח, שם חסמו פלסטינים את הכביש לכיוון בקעת הירדן וכפר נבי סאלח צפונית לרמאללה.

בנצרת הקימה קבוצת פעילים אוהל מחאה שייפתח גם הוא היום בעשר בבוקר בתמיכה והזדהות עם שובתי הרעב. התקשורת הבינלאומית והפלסטינית מגלות עניין רב במתרחש והסיקור בנושא מתגבר ברחבי העולם.  

לשכת ראש הממשלה: אין כוונה לשחרר אסירים

הלילה (רביעי) נודע למגפון ממקורות שונים, כי יש בכוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר שחרור של 500 אסירים פלסטינים לקראת בואו הצפוי של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, במהלך חודש מרץ הקרוב. בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הידיעה ומסרו כי "הטענה אינה נכונה ואין כל כוונה לשחרר אסירים". ברשות הפלסטינית העדיפו לא להגיב  בנושא זה. ממשרד הביטחון נמסר, כי את השאלה יש להפנות למשרד ראש הממשלה. 

אנשי התנחלות אש קודש: לא היינו בקוסרא

דובר התנחלות אש קודש הסמוכה לקוסרא, אהרון, מסר למגפון בתגובה: "אף מתיישב מאש קודש לא היה בקוסרא ולא פעל נגד תושבי הכפר. חזרתי אתמול ממילואים בצפון, שכללו תרגיל חטיבתי. הלכתי לישון, מנסה לסגור שעות שינה חסרות והתעוררתי לתוך כותרות ענק עם שאר חברי הישוב. אנחנו מרגישים בנושא זה חסרי אונים. אנו מותקפים על בסיס יומי ונרגמים באבנים בכל דרך גישה ליישוב. המתקיף הופך למותקף? אנחנו מזמינים אותך להגיע ולחזות במו עיניך. אין לנו שום רצון להתעמת עם תושבי קוסרא ואש קודש היא התיישבות לתפארת החקלאות והיוזמה.  אנחנו לא היינו הלילה ובכלל בכפר קוסרא ולא פגענו ברכוש, בבתים או באדם. כאיש מילואים שחזר משירות מבצעי בו הגנתי על הצפון, אני מצפה מהמדינה להגן עלינו". גורמים רשמיים בצה"ל סיפרו למגפון כי כוחות צה"ל שהוזעקו למיקום שריפת כלי הרכב, לא הצליחו להגיע למקום היות והם נתקלו בזריקת אבנים המונית לעברם. בארגון רבנים לזכויות אדם הגיבו הבוקר למתרחש בקוסרא ואמרו כי "ההתקפות האלימות הלילה בכפר קוסרא מוכיחות שוב כי כוחות הביטחון מגלים יעילות בהרס של תשתיות אזרחיות אך כושלים בהגנה על התושבים מאלימות של קיצוניים".

[related-posts] 

.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן