Skip to content

חטפו, שדדו, חנקו והכו נהגי מוניות

כתב אישום חמור הוגש היום בבית המשפט בבירה נגד חברי כנופיה ששדדו נהגי מוניות. השיטה: לוקחים ספישל, בדרך מבקשים לעצור ואז תוקפים ושודדים את הנהג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום חמור הוגש הבוקר נגד שני צעירים, תושבי ירושלים המזרחית, על ידי פרקליטות מחוז ירושלים. מכתב האישום עולה כי השניים מואשמים בקשירת קשר לפשע, חטיפה, שוד בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות. לפי כתב האישום  הצעירים, ז.א (20) וע.א (21) החליטו ביחד אדם נוסף, איאד סמור, לשדוד מוניות ולמכור אותן בשטחי יהודה ושומרון. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד בני ליבסקינד.

בסוף ינואר השנה עלו הנאשמים ואיאד על מונית סמוך לתחנת הרכבת ארלוזורוב בתל אביב וביקשו מהמתלונן להסיעם לרחוב ז'בוטינסקי ברמת גן. כאשר הגיעו לרחוב, ביקשו השלושה מהמתלונן להסיעם לאבו גוש. כאשר המונית הגיעה סמוך למחלף לטרון, ז.ד ביקש מהנהג לעצור את המונית כדי להתפנות. כאשר הוא עצר בצד הדרך, תקפו אותו הנאשמים ובהמשך נטלו חבל שהיה ברשותם וכרכו אותו סביב צווארו. לאחר מכן, משכו שני הנאשמים ואיאד את המתלונן למושב האחורי כשהם מכים אותו ומנסים לכבול אותו. אחד מהשלושה הסיע את המונית לכיוון ירושלים. 

חשופים במונית (צילום: קרוקודיל, ויקימדיה)
חשופים במונית (צילום: קרוקודיל, ויקימדיה)

במהלך הנסיעה ישבו השניים האחרים על המתלונן, כאשר הם מכים אותו שוב ושוב. כשהגיעו השלושה סמוך לקלנדיה, יצאו מהמונית, גררו את המתלונן מחוץ למונית והוא נפל אל הקרקע. לאחר מכן, העמידו אותו, המשיכו לתקוף אותו, רוקנו את כיסיו ונמלטו עם המונית מהמקום. השלושה נמלטו כשהם נוטלים את הטלפון הנייד של המתלונן, שני מכשירי ניווט שהיו במונית ואת ארנקו שהכיל מסמכים אישיים וסכום כסף של כ-1000 ש"ח.

כמו כן, ז.ד מואשם באירוע נוסף שהתרחש ב-31 בנואר 2013. ביום זה הוא עלה יחד עם איאד על מונית אחרת ביפו ושניהם ביקשו מהנהג להסיעם לכיוון אבו גוש. סמוך למחלף שער הגיא ביקש איאד מהנהג לעצור וכאשר האחרון עצר את המונית, הכה אותו הנאשם. במקביל, איאד כרך חבל סביב צווארו והחל לחנוק אותו. המתלונן נאבק בשניים, אך איאד הכה אותו עד שאיבד הכרתו. בהמשך, העבירו השניים את המתלונן לרצפת המושב האחורי, קשרו אותו והזיזו את כסאות הרכב כך שלא יוכל להתרומם. אחר כך, החלו השניים לנסוע לכיוון ירושלים. במהלך הנסיעה, התעורר הנהג והחל לחרחר. במקום לבדוק מה מצבו, הכו אותו השניים ואמרו לו "אוסקוט יא כלב". הנהג התחנן ואמר: "מה שאתם רוצים תיקחו, לא הייתי אתכם רע, תעזבו אותי".

כאשר הגיעו לשכונת א-טור בירושלים עצרו השניים את המונית, השליכו אותו על הקרקע, תלשו מצווארו שרשרת זהב משובצת יהלומים ונמלטו מהמקום עם המונית. הם נטלו עמם הטלפון הנייד של המתלונן ו-1,200 ש"ח במזומן. בשלב מאוחר יותר ירד איאד מהמונית ואדם אחר, שזהותו אינה ידועה, עלה למונית ומשם המשיכו השניים לכיוון רמאללה.

בעקבות שוד המונית, הוקם מחסום משטרתי סמוך לישוב אדם. כאשר השניים הגיעו למקןם הם הבחינו במחסום המשטרתי ונמלטו מהמונית. איאד, החשוד השלישי בכנופיה, עדיין מבוקש וטרם נעצר. בנוסף  הגישה הפרקליטות, במקביל לכתב האישום, בקשה לעצור את השניים עד תום הליכים.   

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן