Skip to content

מפגינים מתעמתים עם כוחות הביטחון ליד ביתוניא

במהלך ההפגנה נפגעו קל שלושה עיתונאים מאבנים וטופלו במקום. הפלסטינים מדווחים על עשרות נפגעים. שייח' ראאד סלאח הכריז כי פתח בשביתת רעב במאהל בנצרת. המפגינים תובעים לשחרר את האסירים שובתי הרעב, ביניהם סאמר עיסאווי, ממשוחררי עסקת שליט, שמשפטו מתנהל עתה בירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

עימותים ויידוי אבנים ליד כלא עופר (צילום: סוכנות PNN)
עימותים ויידוי אבנים ליד כלא עופר (צילום: סוכנות PNN)

אלפי מפגינים מתעמתים בשעה זו (חמישי) עם חיילי צה"ל וכוחות הביטחון בביתוניא שממערב לרמאללה. המפגינים דורשים לשחרר את האסירים השובתים רעב בבתי הכלא בישראל. הפלסטינים יצאו הבוקר מאחד מבתי הספר בעיירה ביתוניא בכוונה להגיע לכלא עופר. בהגיעם למעבר ביתוניא, נבלמו על ידי כוחות הביטחון. במקום החלו להתנהל עימותים כאשר חלק מהמפגינים מיידים אבנים לעבר הכוחות, מדליקים צמיגים ומנסים לגלגלם לעבר חיילי צה"ל. החיילים מנגד השתמשו בגז מדמיע ובאמצעים לפיזור הפגנות. כתב ערוץ 10, רועי שרון, צלם הערוץ וכתב ערוץ 1, יורם כהן, נפצעו קל לאחר שנפגעו מיידוי אבנים וטופלו במקום.

הפלסטינים מצדם מדווחים על עשרות נפגעים. השייח ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית בישראל, שאינו משתתף בהפגנה, הודיע כי פתח אתמול בשביתת רעב בעצמו, לאות הזדהות עם האסירים השובתים רעב. סלאח יושב באוהל המחאה שהוקם בנצרת להזדהות עם האסירים השובתים. 

המאבק לשחרורו של סאמר עיסאווי (מקור: יו טיוב)
היום החל להתנהל משפטו בירושלים. המאבק לשחרורו של סאמר עיסאווי (מקור: יו טיוב)

ארבעה אסירים שובתי רעב שהידוע מבינהם הוא סאמר עיסאווי, ממשוחררי עסקת שליט, ששובת כבר יותר ממאתיים ימים. אליו הצטרפו גם אימאן שראונה, אף הוא ממשוחררי עסקת שליט, ג'עפר עיז א-דין וטארק קעאדן. היום בצהריים החל להתנהל בבית משפט השלום בירושלים  משפטו של עיסאווי, השובת רעב במחאה על מעצרו המחודש לאחר שחרורו בעסקת שליט. על פי כתב האישום, עיסאווי, תושב הכפר עיסאווייה בצפון ירושלים, נכנס לשטח הגדה בניגוד לסיכום עמו במסגרת העסקה. בית המשפט הורה להשאירו במעצר בשלב זה.

אתמול נתפסו שישה ילדים ונערים פלסטינים לאחר שהצליחו לחדור את אחת הגדרות במתחם מחנה עופר. חמישה ילדים נעצרו ואחד הצליח להימלט מהמקום. מתחקור ראשוני של העצורים, כולם ילדים בני שמונה עד שתים עשרה, עולה כי מטרת פריצתם  לבסיס הייתה ככל הנראה לצרכי פרנסה. הם ביקשו לגנוב מתכות, ולא על רקע לאומני או אחר.

 

[related-posts] 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן