Skip to content

מינהל מקרקעי ישראל: שיא בפינוי פולשים בנגב

במינהל החליטו על מדיניות של יד קשה שבמסגרתה נחרשות אדמות מדינה שנזרעו באופן לא פיראטי ויבוליהן נהרסים, תוך גרימת נזק כלכלי כבד ביותר לפולשים. השבוע פונו כך 1,800 דונם בנגב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מינהל מקרקעי ישראל מתגאה השבוע בשיא חדש בפעולות האכיפה בתופעות הפלישה באדמות הנגב. כך נמסר היום מהמינהל. במסגרת מבצע אכיפה מרוכז פינו מפקחי היחידה לפיקוח בשטחים הפתוחים (הסיירת הירוקה), עם מפקחי המינהל ושוטרי משטרת ישראל, פולשים שניסו להשתלט על שטח עצום בהיקף של כ-1,800 דונם.

באדמות אלה ממוקמים שטחי אש צה"ליים בתחום שטח השיפוט של המועצה המקומית חורה ובאיזור קאסר א-סיר. השטחים, בבעלות המדינה, נזרעו ללא היתר על ידי מסיגי הגבול. מפקחי המינהל חרשו את השדות כדי להסיר את הגידולים. 

חורשים שדות חיטה שנזרעו באופן פירטי בנגב (צילום: דוברות המניהל)
חורשים שדות חיטה שנזרעו באופן פירטי בנגב (צילום: דוברות המניהל)

זהו מבצע האכיפה המרוכז הרביעי החודש. בסך הכל נתפסו בנגב החודש 7,700 דונם של קרקעות שהוחזרו למאגר הקרקעות הציבורי – שטח מקביל לשטחה של העיר בני ברק. לדברי דוברות המינהל: "זהו מבצע נוסף בהמשך לשלושה מבצעים קודמים שהתנהלו בחודש האחרון, בהובלת הסיירת הירוקה, במסגרתם תפסו מפקחי המינהל כ-1,500 דונם באזור רהט, כ-2,600 דונם באיזור שגב שלום ועוד 1,800 דונם ברחבי הנגב. בסך הכול נתפסו והוחזרו למאגר הקרקעות הציבורי במסגרת מבצעי האכיפה החודש כ- 7,700 דונם".

ישראל סקופ, מנהל אגף השמירה על הקרקע במינהל מקרקעי ישראל, מסר כי "במבצע הפיקוח הנוכחי פעלנו מול מקרים של עבריינות קרקע קשה ומזיקה במיוחד. פולשים המנסים להשתלט על שטחי אש צה"ליים מפריעים בכך לפעילותו של צה"ל, והפולשים שניסו להשתלט על מתחם המיועד למגורים בתוך חורה מעכבים בכך בניית שכונה שאמורה לשרת את כלל התושבים באזור". 

במינהל טוענים כי רוב אדמות המדינה החקלאיות בנגב עומדות להשכרה עונתית לחקלאים בדואים, בעלויות סמליות של שלושה שקלים לדונם לתשעה חודשים. למרות זאת, ישנם פולשים המעדיפים לעבור על החוק, ומינהל מקרקעי ישראל, "מפעיל מולם מדיניות יד קשה, במסגרתה נחרשות אדמות מדינה שנזרעו באופן לא חוקי ופיראטי ויבוליהן נהרסים, תוך גרימת נזק כלכלי כבד ביותר לפולשים".

כדי להגדיל את ההרתעה החלו במינהל לנקוט בשנים האחרונות אף במדיניות מחמירה של תביעות כספיות. פולשי קרקע נתבעים להחזיר לקופת המדינה את מלוא ההוצאות שגרר הפינוי, כולל עלויות כוח האדם, הפעלת הציוד המכני הנדסי, ועוד.


 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן