Skip to content

סי.אן.אן: רשת החדשות הטובה ביותר

רשת סי.אן.אן הבילנאומית הוכתרה אמש כרשת החדשות הטובה ביותר לשנת 2012 בטקס חלוקת פרסי חברת הטלוויזיה המלכותית בלונדון [Royal Television Society (RTS) Awards] . סי.אן. אן הביסה את מתחרותיה, בי.בי.סי ורשת פוקס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרשת זכתה בפרס על הסיקור האינטנסיבי של חדשות עולמיות, בהן הסכסוך במזרח התיכון, חבלי הלידה של גוש היורו, הבחירות בארצות הברית, אירופה ואסיה המשחקים האולימפיים ועוד.

בתקופת מבצע עמוד ענן ערכה סי.אן.אן משאל בקרב צופיה האמריקניים, בו גילתה כי 57% מהציבור בארה"ב תומך במבצע, וכי רוב התומכים בישראל נמנים עם בוחרי המפלגה הרפובליקנית  ואולם, זו היתה אחת האפיזודות הנדירות שבהן הפגינה הרשת סוג של אמפתיה כלפי ישראל.

מרכז CNN באטלנטה (צילום: ג'וש האלט, ויקימדיה)
מרכז רשת CNN באטלנטה (צילום: ג'וש האלט, ויקימדיה)

טוני מדוקס, סגן נשיא סי.אן אן הבינלאומית, אמר בעקבות קבלת הפרס כי ההכרה מצד עמיתים היא מקור גאווה לרשת. לדבריו, לעיתונאות מקצועית יש משנה חשיבות בעולם המשתנה. חבר השופטים של הRTS שיבח את סי.אן.אן על "שנת סיקור חזקה" וציין במיוחד את הראשוניות שהשיגו כתבי הרשת בראיון שערכו עם מלאלה, הנערה שהטאליבן ניסה להתנקש בחייה ולפצוע אותה קשה אחר שקיימה מאבק אמיץ בעד חינוך בנות בפקיסטן. מלאלה מועמדת לפרס נובל לשלום.

כן זכתה הרשת לתשבחות על חשיפת הגזענות בכדורגל (לא זו של אוהדים מבית"ר ירושלים). סיקור זה כלל ראיון עם יו"ר פיפ"א ספ בלאטר, בו אמר כי "הערות גזעניות הן חלק מהמשחק" וחטף ביקורת מקיר לקיר. הפרס הוענק לרשת גם על סיקור ההפיכה בסוריה ועל שורת ראיונות בלעדיים של הכתב פדרו פינטו עם בלאטר, עם רפאל נדאל, מוריניו וכריסטיאנו רונאלדו. 

טד טרנר עם רעייתו בעבר, השחקנית ג'יין פונדה (צילום: ויקיפדיה)

 על מערכת היחסים המורכבת של סי.אן.אן עם ישראל אפשר ללמוד מתלונה שהגיש ח"כ נחמן שי לפני כשנה לסגן נשיא רשת הטלוויזיה סי.אן.אן. המכתב מלמד כי הרשת פיטרה שלושה עובדים ישראלים שעסקו במקצועות עיתונאיים ברשת, בה בשעה שאיש מעובדיה הפלסטינים והזרים לא פוטר.

כפי שפרסמנו באותו מועד במגפון, סי.אן.אן פרצה לתודעה הישראלית בתקופת מלחמת המפרץ הראשונה, אז, לצד עצותיו של שי "תשתו מים", זכינו לדיווחים חיים מן הרשת החדשה, שהפגינה נוכחות מרשימה והצליחה לסקר את המתרחש בישראל בצורה מקיפה ומעמיקה ובדיווחים שוטפים והפכה מושא להערצה על יכולתה לספק חדשות אונליין 24 שעות ביממה.

מאז, עברה מערכת היחסים של סי.אן.אן וישראל תהפוכות רבות, ובתקופת כהונתו של אהוד ברק כראש הממשלה, הוא האשים את הרשת בסיקור מוטה של אירועי האינתיפאדה, שנשען על דיווחיהם של כתבים פלסטינים. לפני כעשור האשים נשיא סי.אן.אן באותה עת, טד טרנר, כי מדינת ישראל מפעילה טרור נגד פלסטינים. בעקבות התבטאותו, התעוררו קריאות להורדת ערוץ השידור שלה מהטלוויזיה בישראל.

יחסה של סי.אן.אן לישראל עורר בארץ ביקורת, לא אחת, והרשת, כמו גם בי.בי.סי מלונדון נתפסה כגורמת נזק תדמיתי קשה לישראל בגלל חד צדדיות בסיקור ואהדה לצד הפלסטיני במשוואה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן