Skip to content

קריאה למרד מיסים של אזרחי המדינה נגד השלטון

זה מגוחך אם מישהו חושב שהבור התקציבי הזה יכול להיגמר במלשינון. מלשינון הוא טוב לנבגדים וכועסים. מטה קסמים שמביא מיליארדים חסרים יש כנראה רק אצל הארי פוטר. אנחנו כבר לא מסוגלים יותר לעמוד במעמסת המיסים והמחירים המטורפת שממשלת הליכוד משיתה עלינו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מרי אזרחי הוגדר על ידי ג'ון רולס כ"פעולה ציבורית, בלתי אלימה, מצפונית אך פוליטית ומנוגדת לחוק, הנעשית בדרך כלל כדי לחולל שינוי בחוק או במדיניות הממשלה". מרי אזרחי בא לידי ביטוי בפעולות שקטות יחסית אך מאורגנות היטב של סרבנות, הבנויה בעיקר על הימנעות מביצוע פעולות שהשלטון דורש: הימנעות משירות בצבא, הימנעות מתשלום מסים, שביתה כללית וכדומה, ועל פעולות אקטיביות יותר כהפגנות, שריפת צמיגים, חסימת כבישים ודומיהן (מתוך ויקיפדיה)

משרד האוצר עוסק נמרצות בקמפיין נגד העוסקים בכסף שחור, ואני משוכנע שהוא לא מתכוון לחרדים חלילה, צדיקים טהורים, כפי שפורסם בתחקיר בערוץ 10, או לסרט "גברים בשחור". יובל שטייניץ יורה תחמושת מיושנת עוד מימי גבעת חלפון אל עבר הנורמה הישראלית כל כך – "עם קבלה? או בלי? לא חבל עם, יעלה לך יותר". ולמה לשם? כי הוא החליט שתופעת האינסטלטורים, השיפוצניקים, התיקונצ'יקים, "בעלי המלאכה", בעלי אולמות האירועים, וכל מיני כאלו הם-הם הבעיה הישראלית בגביית המיסים.

שר האוצר, יובל שטייניץ (מקור: לע"מ)
שר האוצר, יובל שטייניץ (מקור: לע"מ)

אז קודם כל נבזבז כסף על קמפיין, אחר כך נראה אם יהיו הלשנות, כי בלי הלשנות הלך הקמפיין. לא, נניח, נעשה קמפיין לחינוך לתשלום מיסים, כי הרי זו ישראל, ואי אפשר לחנך את העם. ולמה לא חוקים עם ענישת מינימום של 20 שנות כנגד מעלימי מס, בדומה לארה"ב? שם ידוע כי עדיף לרצוח מישהו מאשר לגנוב מהממשלה (תשאלו את קובי אלכסנדר בניו ג'רוזלם שבנמיביה). נראה שלחוקק חוקים נוקשים ודרקוניים, ממש מפחידים, אבל ממש, זו עבודה קשה מדי להוגה הדעות האגדי שטייניץ. אני מתנצל על דלות מחשבתי וחוצפתי, בכך שאני מבקש מירום כבודו לחשוב קצת.

לא באמת רוצה לחוקק חוקים קשים נגד העלמות מס

אומר לנו שר האוצר שטייניץ: "לכו תגנבו מהמדינה, אני מרשה לכם". למה? כי שטייניץ לא באמת רוצה לחוקק כאן חוקים קשים נגד העלמות מס ולתת עבודה אמיתית בשינוי חינוך המס בישראל וביצירת בית משפט "פדראלי-פיננסי". הוא לא מחפש להגדיל את המשק היצרני, לבנות מפעלים, להגדיל את ההוצאה הממשלתית הציבורית על תשתיות כמו תחבורה ורפואה (תשאלו את בוגר כתה ט', הוא יגיד לכם ששם לומדים בשיעורי היסטוריה כי אחת הדרכים לצאת ממיתון היא מלחמה, והגיע השעה למלחמה אזרחית, לא צבאית). שטייניץ וביבי לא עוסקים בתכנונים ליצור עבודה שאינה עבודה ממשלתית, הם לא מחפשים פתרונות. הם רוצים רק יחסי ציבור של מלשינון. כי מלשינון זה מאאאאגניב.

המלשינון נועד להפחיד את נהגי המוניות, או בעלי הקיוסק השכונתי. המלחמה בשווקים הקטנים היא מלחמה שרק טוב יוצא ממנה. כלומר, יחסי ציבור טובים לשטייניץ, לביבי, ולממשלה. מצד אחד היא נראית כאילו והיא נלחמת בהון השחור, מצד שני השווקים האלו לא ממש נלחמים חזרה, כי הם לא טייקון עם מכונת יחסי ציבור משומנת ועורכי דין יקרים. למה להם בלגן תקשורתי ועוד לצאת אבלים וחפויי ראש מבתי המשפט? אז הם יקבלו עוד מיליארד שקלים מיסים לשנה, ומצד שני המעלימים יהפכו להיות מעלימים גדולים יותר, הראש הישראלי ימציא לנו פטנטים. המלשינון נכשל בעבר, אז עכשיו הוא יצליח? פחחחחחחח.

מה איכפת לי מהמדינה, ממילא המיסים הולכים לחברים של השרים

זה מגוחך אם מישהו חושב שהבור התקציבי הזה יכול להיגמר במלשינון. מלשינון הוא טוב לנבגדים וכועסים. מטה קסמים שמביא מיליארדים חסרים יש כנראה רק אצל הארי פוטר. אנחנו כבר לא מסוגלים יותר לעמוד במעמסת המיסים והמחירים המטורפת שממשלת הליכוד משיתה עלינו. כמו פרעה ועבדיו, גם לנו כבר נשבר הגב. אי אפשר לשלם יותר, אין מאיפה. מעמד הביניים, זה מהבחירות, מחפש לסגור את החודש בשלום. אז כל אחד עושה במעגל התשלומים האישי, הפרטי, את החשבון שלו. כולנו מרוויחים מהשיפומציק-קבלנינו החם שעושה לנו הנחה במחיר. למה לי ולכם לא לחפש את ההוא שמוכן לעשות בלי חשבונית? חסכתי קצת? יופי לי, יותר קל השבוע, החודש. מה איכפת לי מהמדינה, ממילא המיסים שלי הולכים לחברים של השרים, לא לחינוך, לא לבריאות.

עוד למה? כי הוא פוטר אותם, מרשה להם, לכל הטייקונים והחברים שלו לקואליציה, לא לשלם מיסים, למעשה לגנוב מהעם. נאמר כבר מספיק על התספורות במשק של הלוואות עתק על חשבון הציבור שלא מוחזרות ואין עליהן מיסים. נאמר כבר הכל על מתנת הרווחים הכלואים, שווה עשרות מיליארדים כסף מזומן לחברות ענק, סתם כי ככה בממשלה מתחשמק לה. אז להם הוא מרשה, ולחברים החרדים שלו הוא מרשה להעביר עוד מיליארדים לציבור הבטלים שלהם, והוא מרשה לעצמו לגנוב עוד ועוד למען ההתנחלויות, כפי שהעיד בעצמו בגאווה בלתי מוסתרת, ערב הפריימריז. לכולם הוא מרשה, וגם לכם.

אופציה אחרת לאדמו"ר החילוני שטייניץ היא כמובן להגדיל את מספר חוקרי מס ההכנסה, בעוד 1,000 בערך (חושבני שאפשר למצוא די והותר עו"ד, כלכלנים ורו"ח בלשכת האבטלה, או כאלו שמחפשים עבודה ולא עבדות. חושבני), ולתת לכל אלו לעשות את עבודתם, אבל לא כמו העבודה המתבצעת היום שכל מטרתה המקודשת היא בחזקת "לסגור את התיק". סיפורים על מעלימי מיסים של מיליוני שקלים ולמעלה מכך אשר נסגרים הרחק מעיני הציבור במשרדי מס הכנסה, עם תשלום מזערי מאוד מגובה החוב לא תשמעו. לעולם לא תשמעו, אלא אם חוקר כלשהו יחליט לכתוב ספר. ובלי מילה על השמועות הרווחות בעם כי החוקרים הקיימים נהנים מתשלומים נדיבים מעבר לשכר. זו רק אופציה.

זה הכסף שלנו! ים המלח שלנו! שדות הגז שלנו!

שמעתם על מלחמה כלכלית בשוק האפור? מלחמת חורמה על ידי צוות חוקרי על פדראלים כמו FBI, נגד ההימורים הלא חוקיים? מה עם מלחמה כלכלית נגד קרטלי הבנקים העושקים של ישראל? איפה הכסף הגדול באמת, במלשינון? אתם לא מודאגים שהממשלה שיצרה את הבור המצטבר של 140 מיליארד שקל ויותר בתקציב המדינה היא אותה ממשלה שרוצה גם לסתום אותו, ועוד עם מלשינון?!

ובסוף כל אלו, אנחנו משלמים את מחיר הכישלון הכלכלי המוכח של הראשון שידע, שממש ממש לא יודע. אז גם לנו מותר להישבר, להגיד – עד כאן! די! אין אפשר יותר לוותר על עשרות מיליארדים למיליארדרים. זה הכסף שלנו! ים המלח שלנו! שדות הגז שלנו!

איור: יונתן שתיל

אם התוצאות בבחירות לא מבהירות לכם שאנחנו רוצים כלכלה אחרת, על ידי מנהיגים כלכליים אחרים, אז אנחנו שובתים. לא משלמים מיסים. זו קריאה למרי אזרחי למיסים הישירים, העקיפים, למיסי ההונאה שנועדו לכסות על בורות התקציב העצומים שלכם, ששיקרתם בכוונה תחילה, שאתם משקרים יום-יום. כן, זו קריאה למרי מיסים של אזרחי המדינה נגד השלטון, נגד המדינה. אם לעשירים מותר לקבל פטור ממיסים בחוק, אז לכולם מותר לקבל את הפטור בחוק. למדינה אין כלים וכוח אדם לטפל במאות אלפי בעלי עסק שמתמרדים מולה ולא משלמים מיסים. הם יישברו ראשונים.

אל תשלמו מיסים!

[related-posts title="עוד בעניין המלשינון"]

9 Comments

  1. dafmia
    23 בפברואר 2013 @ 14:54

    אני מחזקת את הלך המחשבה שלך זיו, יחד עם זה יש כאן עוד משהו שממשלות ביבי לדורותיה משרישים בעם וזו השנאה או השימוש בכוח ,נגד,זה "שעיצבן" (או כל תירוץ אחר)אותנו,יש בזה משהו אלים נקמני ומעורר שינאה והפחדה.הגיע הזמן שיחנכו את כולנו לאהבה ,סולידריות ושיוויון במקום לעודד "מלשינים".

    • זיו טרנר
      24 בפברואר 2013 @ 9:53

      כן, לצערי את צודקת מדי בנושא הזה שאני טורח לדבר עליו הרבה מאוד בפוסטים שלי. השנאה זה מקור הכוח הוירטואלי של ביבי.

  2. יפה
    22 בפברואר 2013 @ 17:28

    קמפיין המלשינון לא נועד להשיג כסף אלא הוא נועד למטרה אחרת לגמרי. זהו קמפיין שנועד להטמיע בציבור שהשיטה העקומה והמושחתת היא שיטה צודקת ומי שלא משתף איתה פעולה לא רק שהוא פושע פלילי אלא גם איש לא מוסרי.

    • זיו טרנר
      22 בפברואר 2013 @ 17:53

      על ידי הטמעת אופי נכלולי באנשים והלשנות שנועדו כולם לנקמה אישית, תשיג את המטרה שהשיטה עקומה ומושחתת? שר האוצר שלך מודה לפני בחירות כי הוא עסק בהסתרת כספים והגדלת תקציבים מתחת לשולחן עבור המתנחלים בסדרי גודל של מיליארדים, והיה מאוד גאה על כך בשביל עוד קול בפריימריז, ואתה חושב שהמלשינון יטמיע בציבור שהשיטה עקומה? שיטת גביית המיסים מהציבור עקומה ולא הפקרת מקורות המס של המדינה בידיים של טייקונים וחברות עתק? אתה רציני?

      • יפה
        24 בפברואר 2013 @ 8:14

        קמפיין המלשינון לא נועד להשיג כסף אלא הוא נועד למטרה אחרת לגמרי. זהו קמפיין שנועד להטמיע את התודעה בציבור שהשיטה ה"כלכלית" העקומה והמושחתת היא שיטה צודקת ומי שלא משתף איתה פעולה לא רק שהוא פושע פלילי אלא גם איש לא מוסרי.

        אני מקווה שעכשיו הדברים קצת יותר ברורים.

        אל תשכח שהקמפיין הזה יוצא ערב אישורם של עוד קיצוצים דרקוניים ומיסים שיושתו שוב רק על האריסים ולא על בני האצולה מהאלפיון העליון.

        הקמפיין הזה הוא בבחינת הכנת הקרקע…

        • זיו טרנר
          24 בפברואר 2013 @ 9:55

          אנחנו עדיין לא מסכימים למטרות הקמפיין הזה או לדרך שנבחרה לחנך את העם לשלם מיסים. התזמון מעיד כי נועד רק למלא את הקופה. חינוך עושים כל יום, ולא היה חינוך.

  3. עידית
    22 בפברואר 2013 @ 14:40

    יש לך כמה הנחות יסוד מוטעות במאמר אשמח לשוחח על כך, אם תרצה חזור אלי במייל

    • זיו טרנר
      22 בפברואר 2013 @ 17:54

      תשלחי לכאן [email protected] המייל שלך יישאר איתי ולא יפורסם

  4. נועם
    21 בפברואר 2013 @ 21:54

    כל הכבוד לך!!!
    תודה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן