Skip to content

לפיד: זה לא ילך להם

"המו"מ הקואליציוני רעשני ורווי בספינים, אבל הוא לא יגרום לנו לשכוח למה אנחנו פה ועל מה אסור לנו להתפשר", כך כותב היאיר לפיד, בתגובה על ההתפתחויות האחרונות במו״מ הקואליציוני, "השאלה היחידה שנותרה היא אם נשב בממשלה עם העקרונות שלנו, או שנשב באופוזיציה בגלל העקרונות שלנו". בינתיים מתחדש הבוקר המו"מ בין הבית היהודי לליכוד ביתנו. הבית […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"השאלה היחידה שנותרה היא אם נשב בממשלה עם העקרונות שלנו, או שנשב באופוזיציה בגלל העקרונות שלנו. כרגע, שתי האפשרויות ריאליות באותה מידה״. כך כותב הערב יאיר לפיד, בתגובה על ההתפתחויות האחרונות במו״מ הקואליציוני.

"המו"מ הקואליציוני רעשני ורווי בספינים, אבל הוא לא יגרום לנו לשכוח למה אנחנו פה ועל מה אסור לנו להתפשר", כותב לפיד. ״זה לא דיון על תיקים, זה לא דיון על ג'ובים, זה לא דיון על מי נכנס קודם ומי דפק את מי. יש לא מעט אנשים שמנסים לגרור לשם את המו"מ – פשוט כי זה מה שהם רגילים לו – אבל זה לא יילך להם. מי שאומר לי שבסוף נתקפל, פשוט לא מכיר אותנו.

19 המנדטים שלנו נולדו מפני שהישראלים העדיפו לבחור בבני אדם שמתכוונים למה שהם אומרים. לפיד (צילום: דן בר דוב)
19 המנדטים שלנו נולדו מפני שהישראלים העדיפו לבחור בבני אדם שמתכוונים למה שהם אומרים. לפיד (צילום: דן בר דוב)

"אמרתי השבוע בישיבת הסיעה, 'אומרים שאנחנו לא מבינים בפוליטיקה, הם צודקים. מה זה אומר? זה אומר שאין לנו ברירה אלא להצמד לעקרונות ולערכים שלנו, כי בזה אנחנו דווקא כן מבינים'. ועל זה אנחנו צריכים לדבר.

"דיור במחיר שפוי ליוצאי צבא"

"העיסוק התקשורתי ממוקד בשאלת השוויון בנטל וגיוס החרדים, ואנחנו לא הולכים לסגת בעניין הזה במילימטר, אבל יש עתיד אינה מפלגה של עניין אחד״, כותב לפיד. ״אנחנו המפלגה של מעמד הביניים הישראלי, ואנחנו שם כדי להיאבק על דיור במחיר שפוי ליוצאי צבא, על הפסקת ההשתוללות של מחירי החשמל והמים והדלק, על לימודי ליב"ה ושינוי עומק בחינוך, על זה שאת כי"ל אי אפשר למכור לחברה קנדית מפני שמדובר במקומות עבודה לישראלים בפריפריה.

״אנחנו המפלגה שרוצה להפוך את כללי המשחק ולהקטין את הממשלה ל-18 שרים, מפני שזה לא מוסרי לדרוש מן האזרחים לשלם יותר ולהוציא מאות מיליונים על משרדים ממשלתיים מיותרים.

"אנחנו המפלגה שיכולה להוביל מו"מ מדיני שיש מאחוריו כוח פוליטי אמיתי, ולא רק לייצר עלי תאנה שיאפשרו עוד ארבע שנים של קפאון.

"אנחנו – וזה אולי החלק שייקח לפוליטיקאים הישנים שלנו קצת זמן להתרגל אליו – המפלגה שאומרת אחרי הבחירות את אותם דברים שאמרה לפני הבחירות. השאלה היחידה שנותרה היא אם נשב בממשלה עם העקרונות שלנו, או שנשב באופוזיציה בגלל העקרונות שלנו. כרגע, שתי האפשרויות ריאליות באותה מידה, וחבל.

"למה חבל? כי את הממשלה שתוביל את המדינה לארבע וחצי שנים של אביב ישראלי, נתניהו יכול היה להקים כבר לפני שבועיים, בלי שום מאמץ. אנשיו של נתניהו צודקים כנראה גם כשהם אומרים שהבעיה היא שאין לי נסיון", ממשיך וכותב לפיד. "אם רק היה לי ניסיון בטח הייתי מבין מדוע טרם הוקמה פה ממשלה אזרחית יעילה, ערכית, שתגן על מעמד הביניים, תעזור לנו לצלוח את המשבר הכלכלי ותנווט את הספינה הישראלית בתוך סתיו ערבי קודר וסוער.

"יש פה הזדמנות נדירה. הפוליטיקה השתנתה, כוחות חדשים מבקשים להביא תקווה חדשה ורק מחכים להזדמנות שלהם. 19 המנדטים שלנו נולדו מפני שהישראלים העדיפו לבחור בבני אדם שמתכוונים למה שהם אומרים. אנחנו פה כדי להוכיח להם שהם לא טעו".

הבוקר: מתחדש המו"מ בין הבית היהודי לליכוד ביתנו

בינתיים, אחרי נתק ארוך – נציגי הליכוד ביתנו והבית היהודי נפגשים הבוקר שוב להמשך המשא ומתן על ההצטרפות לקואליציה. אולם לליכוד ביתנו צפויים "חיים קשים" מידו של הבית היהודי אשר צפוי לדרוש מהליכוד לפתוח מחדש את ההסכם שנחתם עם "התנועה" ולשנות את הסעיף המסמיך את ציפי לבני להוביל את המשא ומתן עם הפלסטינים.

מיד לאחר מכן, בשעות הצהריים, ייפגשו נציגי הליכוד ביתנו עם נציגי ש"ס.

בראש משלחת הבית היהודי עומד ח"כ אורי אריאל, שנמצא בקשר מתמיד עם אנשי נתניהו. בליכוד ביתנו מקווים כי באמצעותו של  ח"כ אריאל ניתן יהיה לרכך את עמדתו החד משמעית של נפתלי בנט, שלא להיכנס לקואליציה בלי יאיר לפיד ומפלגתו.

בינתיים מתברר כי אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה ותיערכנה בחירות חדשות – צפוי הליכוד ביתנו לאבד את השלטון. עפ"י סקר שפורסם בערוץ, אילו הבחירות היו נערכות היום, יש עתיד הייתה זוכה ב-30 מנדטים ואילו הרשימה המשותפת של הליכוד וישראל ביתנו היתה זוכה רק ל-22 מנדטים – תשעה מנדטים פחות מתוצאות הבחירות לכנסת ה-19.

על פי הסקר, שערך מכון פאנלס בקרב מדגם של 510 משיבים, מפלגת הבית היהודי מתחזקת בשלושה מנדטים ומקבלת 15 מנדטים בכנסת, העבודה יורדת בשני מנדטים ל-13 מנדטים בלבד וש"ס יורדות, גם היא, בשני מנדטים. מהסקר עולה עוד שמרצ מתחזקת במנדט ומקבלת שבעה מנדטים, יהדות התורה יורדת לשישה מנדטים והתנועה בראשות ציפי לבני יורדת לשפל של ארבעה מנדטים בלבד. עפ"י הסקר עוצמה לישראל חוזרת לזירה וזוכה בשלושה מנדטים ואילו קדימה נותרת עם שני מנדטים. שלוש המפלגות הערביות זוכות יחד לתשעה מנדטים – שניים פחות ממצבן של המפלגות הללו היום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן