Skip to content

לשכת רה"מ: "איראן קרובה היום מתמיד להשגת פצצה גרעינית"

עפ"י הדו"ח איראן החלה להתקין צנטריפוגות מתקדמות במתקן העשרת האורניום המרכזי שלה. מדובר ב-180 צנטריפוגות מסוג "ir-2m". התפתחות זאת מאפשרת לאיראן להאיץ משמעותית את תוכניתה הגרעינית הצבאית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל מזהירה שוב מפני האצת התכנית הצבאית הגרעינית של איראן – והפעם בעקבות דו"ח סודי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שדלף אמש החוצה.

"מדובר בדו"ח חמור מאוד שמוכיח כי איראן ממשיכה להתקדם במהירות לקו האדום ששרטט ראש הממשלה בנאומו באו"ם. איראן קרובה היום מתמיד להשגת חומר מועשר לפצצה גרעינית. מניעת נשק גרעיני מאיראן תהיה הנושא הראשון שראש הממשלה בנימין נתניהו ידון בו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שצפוי לבקר בארץ בעוד פחות מחודש".

נתניהו והקו האדום בעצרת האו"ם, מול איראן (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
נתניהו והקו האדום בעצרת האו"ם, מול איראן (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

כך נאמר בתגובה שפרסמה הערב, לשכת ראש הממשלה, לדו"ח סודי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שתוכנו נחשף אמש.

על פי הדו"ח, איראן החלה להתקין צנטריפוגות מתקדמות במתקן העשרת האורניום המרכזי שלה. מדובר ב-180 צנטריפוגות מסוג "ir-2m". התפתחות זאת מאפשרת לאיראן להאיץ משמעותית את תוכניתה הגרעינית הצבאית. לפי הדו"ח, אירן מחזיקה כבר ב-167 ק"ג של אורניום מועשר ברמה של 20% – שאותו ניתן להמיר לחומר גרעיני לצרכים צבאיים בתהליך פשוט למדי. לצורך ייצור פצצה אחת דרושים כ-240-250 ק"ג אורניום מועשרים בדרגה צבאית.

רק לפני שלושה ימים הזהיר נתניהו, בהופיעו בכנס של הסוכנות, מפני לוח הזמנים המתקצר בשל השימוש בצנטריפוגות החדשות: "האיראנים ממשיכים להתקין צנטריגפות מהירות, כדי שיעברו את הקו האדום, שיספק להם את האורניום המועשר ב-90 אחוז", אמר נתניהו. "הסנקציות לא יעצרו אותם – ראו מה קרה בצפון קוריאה. הסנקציות לא עשו כלום. התכנית של איראן חייבת לעמוד מול איום צבאי ממשי, אחרת לא יהיה ניתן לעצור אותם. אני מאמין שסנקציות חזקות צריכות להיות מגובות על ידי איום צבאי. זו הסוגיה הראשונה שתעלה בפגישה שלי ושל הנשיא אובמה בירושלים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן