Skip to content

מוכרחים להיות שמח: פסטיבל פורים בתיאטרון קליפה

פסטיבל "קליפה אדומה", שנפתח היום (שישי) בתל-אביב ויימשך שבועיים, יציג יצירות ישראליות ובינלאומיות לקטנים ולגדולים, שפורטות על נימי הרגש ועל בלוטות החשק. העיקר שיהיה שמח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יחסים הפכפכים - LET IT FELL. צילום: יח"צ

משנכנס אדר רצוי להרבות בשמחה. הדרך הכי מתאימה להתחיל בשמחה היא פסטיבל של תיאטרון, שירה, מחול, ובכלל. פסטיבל "קליפה אדומה" בהחלט יכול לענות על ההגדרה. הפסטיבל מתקיים כבר שנה שישית בתיאטרון קליפה האינטימי והמיוחד ברחוב הרכבת בדרום תל אביב.

הפסטיבל נפתח היום (שישי) וימשך שבועיים, במהלכם יארח תיאטרון קליפה, תיאטרון חזותי צנוע מידות ובעל מעוף ושאיפות, יצירות רבות ומגוונות, שפורטות על נימי הרגש ועל בלוטות החשק. במסגרת הפסטיבל יתארחו יוצרים ישראלים לצד יוצרים מגרמניה, צרפת, אוסטרליה, יוון ויפן. בכל אחד מהמופעים יש שילוב של תיאטרון חזותי עם אלמנט אמנותי נוסף – מחול, וידאו, קרקס ואפילו אמנויות לחימה. צפויה חגיגה צבעונית ורב גונית המיועדת לכל מי שאוהב תיאטרון אחר. השנה לראשונה הפסטיבל פותח דלת גם לקהל הצעיר. למה "קליפה אדומה"? על משקל כיפה אדומה, מין משחק מילים שכזה.

תיאטרון חזותי ורב-תחומי. "כדור בתום מסגרת". צילום: ליאת שבתאי

השנה פותח את הפסטיבל מופע בכורה של הצגת הילדים "השיר של לולה", המיועדת לקטנטנים בגילאי 3-6, ומספרת את סיפורה של לולה הצבועה. לולה נראית קצת מפחידה  ובעיקר שונה, והיא משוועת לחברה. אולי היא תצליח בזכות קולה הענוג? את ההצגה כתבה ועיצבה הסופרת והמאיירת אורית ברגמן, שכבר שיתפה פעולה עם תיאטרון קליפה וכתבה את ההצגה המאוד מצליחה "מה קורה עם שבתאי?".

מגרמניה מגיעה מארן שטארק, יוצרת עטורת פרסים ואחת הבולטות והחדשניות הפועלות כיום. איתה יופיע מקס באואר, אמן סאונד ואפקטים בינלאומי. שניהם יופיעו בהצגה "שלושה חלקים": שלוש יצירות קצרות המשלבות עבודת מיצב ואמנות פלסטית עם מחול, כאשר על הבמה נחשפות מניפולציות רבות המוכיחות לנו שהרבה מהנראה לעין, הוא רק תעתוע.

שטארק תקיים במסגרת הפסטיבל סדנה בשם "פרפורמנס", שבה תפרוש את משנתה ואת מקורות השראתה ליצירה, ותענה על שאלות כמו: מהי תמה אמנותית ? מהי משמעות היצירה ? איך עובדים עם חפצים, ועוד.

בצרפתית זה נשמע יותר טוב. "עופות ועמילן". צילום: אלסנדרו גיאלנה

מצרפת תגיע "קבוצת הפילוסופים הברברים" ותעלה מופע של ארבעה סיפורים קצרים בהם השחקנים מפעילים בובות וחפצים בשם "עופות ועמילן " (בצרפתית זה נשמע יותר טוב). עוד בפסטיבל: "מר גאדג'ט" – תיאטרון חזותי וטראש מצחיק וצבעוני של היוצר והמבצע טקנורי קוואהרדה, לשעבר חבר קבוצת קליפה והיום אלוף עולם באומניות לחימה יפנית.

11 יצירות ישראליות, קצרות וארוכות, יוצגו בפסטיבל. רובן בהופעת בכורה. ביניהן מופעים שנראים בעיני מסקרנים ביותר ונוגעים ללב ולמחשבה: "BARVAZ" – תיאטרון חזותי נועז, בשילוב מחול, המספר את סיפורו של הברווז. יצור שמסתפק בחיים לשם החיים, בלי דרישות, ללא כוונות ובלי תלונות. הרקדניות היוצרות – אורין יוחנן ומיכל גיל. "תחבושת אישית" – תיאטרון מחול בשילוב וידאו, עוסק בתחושת השוני החברתי. כיצד מתנהגים אנשים במצבים שונים. מסע חוקר של היוצרת עדי פז, אחות גדולה לנערה עם פיגור קל ולקויות למידה, שבודקת את הקשיים וההתמודדות בתוך המשפחה והחברה מסביב. עוד מופע מסקרן – LET IT FALL, תיטרון חוזתי בשילוב קרקס, העוסק במערכת יחסים הפכפכה של זוג מוזר, שכל דבר שבו הם נוגעים, עולה לאוויר בג'אנגלינג אותנטי.

צבי פטרובסקי, חבר צוות תיאטרון קליפה ויוצר מוזיקלי צעיר ומעניין, ינעים את זמנם של הצופים לפני כל מופע מרכזי ויתאים את המופע היומי שלו לאופי המופע המרכזי ולמדינה ממנה הגיע. יוגשו במקום מאכלים מסורתיים, כך שיהיה מצחיק וגם טעים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן