Skip to content

בסבב הפוקר העולמי לא שמעו על הדרת נשים

מסביב לשולחנות הירוקים יושבות הנשים לצד הגברים, ולעתים גם גורפות את כל הקופה. גיא ניב מציג בפניכם את 11 הבולטות בסבב. לא תאמינו מה הביא אותן לשם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מסביב לשולחנות הירוקים יושבות הנשים לצד הגברים, ולעתים גם גורפות את כל הקופה. גיא ניב מציג בפניכם את 11 הבולטות בסבב. לא תאמינו מה הביא אותן לשם

מאת גיא ניב

הבום העולמי העצום בפוקר יצר מגוון סבבי תחרויות: לטורניר ה-WSOP הוותיק (אליפות העולם בפוקר שרצה כבר יותר מ-40 שנה) נולדו בעשור החולף מתחרים בדמות ה-WPT (סבב הפוקר העולמי), ה-EPT (אותו הדבר אבל באירופה), והלהיט החדש בשטח – הטורנירים מבית אתר הפוקר הענק pokerstars: NAPT (סבב הפוקר בארה"ב) PCA (טורניר על סכומי עתק שנערך בקאריביים) וה-high roller (אותו הדבר, יותר כסף).

כתוצאה מכל הפריחה הזו, יש יותר מיליונרים בזכות הפוקר (ה-WSOP לבדו יצר כבר יותר מ-100 זוכים במיליון דולר לפחות כל אחד) מאשר אי פעם – אבל מה שבאמת מושך את תשומת הלב זו העובדה שבספורט שנחשב לגברי ומצ'ואי בתחילת הדרך (דויל ברנסון, מוותיקי השחקנים, נהנה לספר איך כשהיה צעיר נהג להסתובב עם רובה בתא המטען בשל סיכוני המקצוע, שהתרכז אז בחדרים אחוריים אפלוליים), משתלבות – ובהצלחה – לא מעט נשים. בניגוד לענפי ספורט, בפוקר המגדר לא משחק תפקיד ("לא צריך להיות חזקה במיוחד כדי להרים שני קלפים" – אמרה השחקנית המוערכת ג'ניפר הרמן), למרות שלצרכי יחסי ציבור נערכים מדי פעם אירועים לנשים בלבד. חלק מהשחקניות גם לא מתביישות להודות שהופעה חיצונית נאה ותשומת הלב שהן מושכות עוזרות להן לבלבל את יריביהן בשולחן.

אלה שחקניות הפוקר שכדאי להכיר – ועדיף להימנע מלשבת מולן בשולחן (הדירוג הוא לפי רווחים מטורנירים, ולא כולל משחקי מזומן ופרסום):

קת'י ליברט. הראשונה לזכות במליון דולר

 1. קת'י ליברט (44) – 5.8 מיליון דולר

ליברט למדה מנהל עסקים, ואחרי התואר הלכה לעבוד כאנליסטית בדן אנד ברדסטריט, ובמקביל שיחקה בשוק המניות בוול סטריט. עם הכסף שהרוויחה היא בנתה לעצמה בנקרול, והחלה לשחק פוקר. היא הייתה לאישה הראשונה שזכתה במליון דולר כשזכתה באירוע הראשון של פארטי פוקר, והגיעה לחמישה שולחנות גמר של סבב ה-WPT. . ליברט נחשבת למאוכזבת הגדולה של הגמרים, מכיוון שהיא מגיעה פעמים רבות לשלבים הגבוהים אך לא מצליחה לסיים במקום הראשון.

2. ונסה סלבסט (27) – 4.4 מיליון דולר

עוד מלומדת שמשלבת אקדמיה וקלפים – סלבסט עושה תואר במשפטים באוניברסיטת ייל היוקרתית, ופרצה לתודעה בשנים האחרונות לאחר שב-2006 הגיעה לגמר באחד הטורנירים של אליפות העולם. בסך הכל הגיעה סלבסט ל-5 שולחנות גמר בטורנירים של ה-WSOP, וזכתה בצמיד הזהב הראשון שלה ב-2008 בטורניר (PLO POT LIMIT OMAHA). השנה המשמעותית ביותר שלה היתה 2010, אז זכתה בטורניר של ה-NAPT ב-750 אלף דולר (אשתקד זכתה בטורניר הזה פעם נוספת), סיימה רביעית בטורניר ההיי רולר בלונדון (יותר מ-200 אלף דולר), ובמשהו שנקרא פטרוש פוקר (שם מוזר, שהניב לה 1.7 מיליון דולר). נחשבת לשחקנית מצוינת גם במשחקי מזומן על סכומים גדולים ("היי סטייקס"). סלבסט היא לסבית מוצהרת וטוענת שבכוונתה לעשות שימוש בלימודי המשפטים לטובת שיפור זכויות מיעוטים.

ונסה סלבסט. האקדמיה כמתכון להצלחה?

3. אנני דיוק (46) – 4.2 מיליון דולר

מי שמכונה "הדוכסית" היא אחותו של הווארד לדרר, שחקן פוקר מקצוען בפני עצמו שלימד אותה לשחק בזמן שהיא שקדה על לימודי התואר שלה בפסיכולוגיה קוגניטיבית. היא החלה להשתתף ולזכות בטורנירים (כנראה שהפסיכולוגיה עוזרת) ועזבה את הלימודים חודש לפני שהשלימה דוקטורט כדי להפוך למקצוענית. היא גם הדיחה את אחיה מארבעה טורנירים שונים ב-2004 בלבד. היא זכתה בצמיד של ה-WSOP באותה שנה, ומובילה את טבלת המרוויחות בטורניר זה. היא זכתה גם בטורניר ה-Heads Up של NBC ב-2010 כשניצחה את אריק סיידל בגמר, והייתה לאישה הראשונה שזוכה בטורניר זה. היא נחשבת לאשת משפחה מסורה וטענה פעם ש"הפסדתי 500 אלף דולר כי נטשתי משחק כדי ללכת ליום ההולדת של בתי".

4. אנט אוברסטד (22) – 3.7 מיליון דולר

אנט אוברסטד. נציגת הדור החדש

המייצגת הבולטת ביותר בין הנשים לדור "שחקני האונליין פוקר" (שנחשבים מהירים, אגרסיביים ויצירתיים יותר משחקני ה"דור הישן" המסורתיים), החלה לשחק באינטרנט כבר בגיל 15. ההישגים הבולטים התחילו להגיע כשהייתה בת 17, אז הרוויחה ב-2006 סכום של 836 אלף דולר באתרים השונים. ב-2007 הדהימה את העולם כשזכתה ב-2.01 מיליון דולר באליפות אירופה בפוקר, ושברה הן את שיא סכום הזכייה לנשים והן את שיא הגיל הצעיר לזכייה בצמיד WSOP.  ב-2010 וב-2011 היא זכתה בשני טורנירים גדולים של כ-200 אלף דולר, וכן בשלל תארים כמו "ההופעה הטובה ביותר של שחקן צעיר", "השחקן המבטיח" ועוד.

5. ונסה רוסו (28) – 3.1 מיליון דולר

רוסו, בעלת הכינוי המעולה "ליידי מאבריק", היא כנראה האדם הכי חכם בחדרי הפוקר: היא מדברת צרפתית שוטפת, למדה על מלגה באוניברסיטת דיוק וסיימה בתוך שנתיים וחצי בלבד תואר בתורת המשחקים ובכלכלה – כמצטיינת דיקאן. במהלך הלימודים היא החלה לשחק שש בש, שחמט ופוקר, ומ-2005 היא מתפרנסת מקלפים. ב-2006 היא זכתה ב-260 אלף דולר בטורניר שנקרא Five Star Poker Classic וב-2007 קטפה את המקום השני באליפות העולם בפוקר באינטרנט וזכתה ב-700 אלף דולר. ב-2009 היא זכתה בטורניר היי רולר במונטה קרלו במשהו כמו 800 אלף דולר, ומאז השתתפה בעוד הרבה שולחנות גמר וגרפה בהם עוד כמה בוחטות. עוד שני דברים שמוצאים חן בעיני אצלה – א. למרות הלו"ז המטורף של שחקני פוקר, היא מקפידה להישאר בכושר ולא הפכה לבטטה כמו רוב השחקנים. ב. יש לה בי"ס לפוקר, בו היא מבססת את השיעורים על "אמנות המלחמה" של סון טזו. 

6. ג'ניפר הרמן טראניילו (47) – 2.6 מיליון דולר

הרמן הזערורית (1.55 גובה ביום טוב) החלה לשחק פוקר כבר בגיל 8, וכשהפכה לשחקנית מקצוענית אביה התרחק ממנה והם היו בנתק במשך שנים. היא זכתה בצמיד הראשון שלה ב-2000 בטורניר הראשון שלה (נו לימיט הולדם), למרות שמעולם לא שיחקה את סוג הפוקר הזה לפני כן, וקיבלה הדרכה של 5 דקות לפני הטורניר מהווארד לדרר. היא זכתה בצמיד השני שלה ב-2002 והיא האישה היחידה שיש לה שני צמידי WSOP.  

ג'ניפר הרמן. רק שתהיה בריאה

הרמן נאלצה לקחת שנה הפסקה מפוקר ב-2004 כדי לעבור השתלת כליה שנייה, וגם אחותה ואמה (שמתה מהמחלה) סבלו מבעיות כליות. נכון להיום, הרמן היא האישה היחידה שמשתתפת בקביעות ב"משחק הגדול", משחק מזומן על סכומים גדולים בבלג'יו בלאס וגאס. נחשבת לתלמידתו וחברתו הטובה של "קיד פוקר", דניאל נגראנו.

7. ג'י ג'י ליו (46) – 2.5 מיליון דולר

 ג'ואן ג'ישונג ליו "עלתה" מטיוואן לארה"ב כדי לעשות תואר שני במחשבים, ואחרי שסיימה עבדה בחברת תוכנה בעמק הסיליקון. רק שם היא גילתה את הפוקר, ומאז התקדמה מהר.

היא הגיעה לשולחן הגמר הראשון שלה ב-WSOP ב-1996, השנה בה החלה לשחק פוקר. מאז היא הגיעה לגמר עוד פעמיים, וזכתה במקום הרביעי בטורניר "חמשת היהלומים", הישג שזיכה אותה בכ-400 אלף דולר. ליו גם זכתה באליפות "טירוף הקופות הגדולות" ב-2008.

8. ליב בורי (26) – 2.1 מיליון דולר

 בורי היא מהנשים האלה שלא יאומנו: היא הייתה דוגמנית ולמדה פיזיקה ואסטרופיזיקה באוניברסיטת מנצ'סטר, וגם מנגנת בגיטרה ברמה מקצועית. היא התחילה לשחק פוקר אחרי שנבחרה להשתתף בתוכנית ריאליטי שבה שחקן הפוקר פיל הלמות' לימד את המשתתפים איך לשחק. במקביל, בורי הייתה מעין כתבת קווים של סבבי התחרויות, וכתבה במגזינים של התעשייה. 

ליב בורי. עושה שירות טוב לבריטים

ההצלחה הראשונית שלה הייתה זכייה במקום הראשון בטורניר של מלון סיזר'ס פאלאס בלאס וגאס. היא זכתה גם באליפות סן רמו של ה-WPT, ושלשלה לכיסה 1.25 מיליון יורו.   

10. ויקטוריה (ויקי) קורן (39) – 1.8 מיליון דולר

 בגיל 14 ויקי קורן זכתה בתחרות של עיתון הדיילי טלגרף והחלה לפרסם טור שבועי על חייה כנערה מתבגרת במשך מספר שנים. היא כתבה גם שני ספרים, אחד מהם על ניסיונה ליצור את סרט הפורנו הטוב ביותר אי פעם. הרעיון נולד לאחר שעבדה כמבקרת סרטי פורנו עבור מגזין אירוטיקה. קורן כתבה גם מחזה שהוצג בתיאטראות באנגליה ועובד לטלוויזיה הבריטית. לאורך כל חייה קורן משלבת את שתי הקריירות, והינה האישה הראשונה שזכתה בטורניר של ה-EPT (סבב הפוקר האירופי), כשגרפה כמיליון דולר בטורניר בלונדון ב-2006. מאז הגיעה לשלבים הגבוהים בשלל טורנירים, האחרון שבהם מקום שני בטורניר מוזמנים בלונדון בסוף 2011 עבורו קיבלה כ-100 אלף דולר. היא מנחה ומשמשת כפרשנית בתכניות טלוויזיה רבות על פוקר.

ויקטוריה קורן. פוקר ופורנו

11. סנדרה נויוקס (30) – 1.7 מיליון דולר

למרות שהיא לבנה לגמרי, הכינוי של נויוקס הגרמניה הוא "ממבה שחורה". היא השנייה בהיסטוריה שזכתה באליפות הנשים של סבב הפוקר האירופי, מה שזיכה אותה ב-1.2 מיליון דולר. היא משחקת ברוב הטורנירים הגדולים במולדתה ובאוסטריה, ולאחרונה גם השתתפה בפרסומת של אתר pokerstars שנועדה לשוק הגרמני ועוררה שערוריה גדולה עד שנפסלה לשידור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן