Skip to content

עציר בטחוני התמוטט ומת בכלא מגידו

העציר הודה בחקירה בהשלכת אבנים באירוע בו נפצע ישראלי. במהלך יום חמישי הוא נבדק מספר פעמים על ידי רופא. הבוקר צעדו מפגיני הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בנצרת והזהירו כי מות אסיר בטחוני באחריות ישראל עלול היות הגפרור שיצית את האינתיפאדה השלישית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עציר ביטחוני פלסטיני, ערפאת ג'ארדאת (30), הכלוא בכלא מגידו, התמוטט ומת. לאחר ניסיונות ממושכים להחיותו נקבע מותו. סיבת המוות היא ככל הנראה אירוע לב. המשטרה פתחה בחקירה והיא הועברה ליחב"ל, היחידה לחקירות בינלאומיות של המשטרה. 

כלא מגידו (צילום: אתר הסוכנות היהודית)
סיבת המוות היא ככל הנראה אירוע לב. כלא מגידו (צילום: אתר הסוכנות היהודית)

האסיר, ערפאת שליש שאהין ג'ארדאת, תושב הכפר סעיר הסמוך לחברון, נעצר לחקירת שב"כ ב-18בפברואר 2013 בעקבות עדויות שנמסרו בחקירות של תושבי כפרו, מהן עלה כי היה מעורב בהשלכת אבנים ב-18/11/12 סמוך לקריית ארבע. באירוע נפצע ישראלי. בחקירתו הודה ג'ארדאת ומסר בעדות במשטרה שאכן במהלך מבצע "עמוד ענן" ביצע יחד עם נוספים פעילות שכללה יידוי אבנים בציר 60, סמוך לכפרו.

לפני מעצרו ובמהלך חקירתו התלונן ג'ארדאת על כאבי גב ונודע כי נפצע בעבר מכדור גומי ברגלו השמאלית ומרימון גז בבטנו. עוד נודע כי במהלך החקירה, במהלך יום חמישי שעבר (21 בפברואר), נבדק ג'ארדאת מספר פעמים על ידי רופא. בבדיקות אלה לא אותרו בעיות רפואיות כלשהן וחקירתו נמשכה.

היום (שבת), לאחר ארוחת הצהריים, בעת שהעציר שהה במנוחה בכלא מגידו, חש ברע. כוחות הצלה ורפואה הוזעקו וטיפלו בו, אך לא הצליחו להציל את חייו. מיד לאחר מותו פתחה משטרת ישראל בחקירת נסיבות המוות. הודעה נמסרה למשפחתו. 

הבוקר צעדו בנצרת כמאה וחמישים מפגינים, חברי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, בראשות מנהיג הפלג הצפוני, שיח' ראאד סלאח. הם קראו לשחרור האסירים הפלסטינים שובתי הרעב. שיח' ראאד סלאח הודיע אתמול כי פתח בשביתת רעב בהזדהות למאבק לשחרור שובתי הרעב. "מותו של אחד האסירים שבאחריות ישראל תוביל לאינתיפאדה שלישית", הוא הזהיר.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן