Skip to content

משרד התחבורה הורה לסגור מכוני רישוי באילת ובאר טוביה

שני מכוני הרישוי נסגרו בעקבות ליקויי בטיחות חמורים. מדובר במכון הדרום באילת, שהפר באופן בוטה ובשיטתיות את תנאי כתב ההרשאה שניתן לו, ומכון ישראל בבאר טוביה שהעביר טסט לרכב עם 11 ליקויי בטיחות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים החליט היום לסגור את מכון הרישוי לרכב הדרום באילת ומכון ישראל בבאר טוביה, בעקבות ליקויי בטיחות חמורים שהתגלו בתפקוד שני המכונים.

מנהל אגף הרכב, אינג' אבנר פלור, החליט לסגור את מכון הרישוי הדרום למשך שבעה ימים בפועל, החל מ-4 ועד ל-10 במרץ (כולל) ואת מכון ישראל לתקופה של שישה ימים בפועל מ-3 ועד 8 במרץ (כולל). המכונים יפתחו מחדש לאחר תיקון כל הליקויים שהתגלו.

במהלך ביקורות שגרתיות שערכו מפקחים של אגף הרכב במכון הדרום התגלו ליקויים חמורים, והפרה בוטה ושיטתית של תנאי כתב ההרשאה שניתן למכון. בין השאר התברר כי מבחני הרישוי התקופתיים לטרקטורים מבוצעים בנמל אילת, מחוץ לכותלי המכון וזאת בניגוד גמור להוראות אגף הרכב.

עוד עולה כי במכון לא עובדים עם תוכנת זיהום אוויר, במתכונת החדשה ורוב הבוחנים אינם עונדים תגי זיהוי כמתחייב מהנהלים. בין השאר התברר כי אחד הבוחנים במכון, שאינו מחזיק בתעודת בוחן עשן, ביצע בדיקת זיהום אוויר לרכב עם מנוע דיזל וזאת בניגוד להוראות המחייבות את מבצע הבדיקה להחזיק בתעודת בוחן עשן.

גם במכון ישראל בבאר טוביה התגלו ליקויים חמורים, במהלך ביקורות שנערכו במכון. כך למשל התברר כי המכון אישר לתנועה רכב בלתי תקין. מבדיקה חוזרת שערכו מפקחי אגף הרכב לכלי הרכב מיד לאחר שיצא ממסלול הרישוי נמצאו 11 ליקויים במערכות הרכב, בהם: חיבורי הגה, חופש בתפוח ימין, מוט מייצב קדמי מנותק, חופש בתותבים לבולמי זעזועים, מושב נהג קרוע, פנס ערפל שבור וגלגל הגה פגום.

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, ציין כי ההחלטה לסגור את מכוני הרישוי הדרום באילת וישראל בבאר טוביה, מבוצעת במסגרת החמרת הפיקוח על מכוני הרישוי בארץ. לדבריו, משרדו לא יהסס לסגור כל מכון רישוי שיפעל בניגוד לנהלים ולתקנות.

בשנתיים האחרונות נסגרו מספר מכוני רישוי ברחבי הארץ בשל ליקויים חמורים שהתגלו בהם. מדובר בין השאר במכונים מ.מ.מ, עטרות ודינמומטר בירושלים, מכון המרכז בנס ציונה, מכון אלן בחולון, מכוני היימן ועד הלום באשדוד ומכון אלישע בנתניה.

במהלך שנת 2012 ערכו מפקחים של אגף הרכב וניידות הבטיחות של משרד התחבורה יותר מ-800 ביקורות יזומות בכ-60 מכוני רישוי לרכב, בכל רחבי הארץ.

נשאלת השאלה, מדוע המכונים יכולים להמשיך לפעול השבוע, עד לכניסת הסגירה לתוקף, ולהמשיך להפר את הוראות משרד התחבורה? תגובת משרד התחבורה: "מכוני הרישוי קיבלו הוראה לתקן מיידית את הליקויים והם יסגרו במהלך השבוע הראשון של חודש מרץ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן