Skip to content

ישראל מנסה לצנן את הלהבות: 400 מיליון ש' יועברו לרש"פ

במקביל העבירה ישראל לרשות הפלסטינית "דרישה חד משמעית להרגיע את השטח". הדרישה הועברה לפלסטינים באמצעות עו"ד יצחק מולכו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה לאוצר להעביר לרשות הפלסטינית את כספי המסים של חודש ינואר, הנאמדים בכ-400 מיליון שקלים. זאת, כדי לנסות ולהרגיע את הרוחות ובייחוד על רקע הידיעות כי הרשות הפלסטינית מתקשה לשלם את משכורות המשרתים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים.

זו הפעם השנייה, אחרי ההחלטה באו"ם, לשדרג את מעמד הרשות פלסטינית באו"ם – שבה ישראל מעבירה לרשות הפלסטינית את כספי המסים שהיא גובה עבור הרשות הפלסטינית. גם בחודש שעבר העבירה ישראל לרשות את הכספים שנגבו עבורה בחודש דצמבר.

נתניהו (צילום: לע"מ)
הורה להעביר את הכספים. נתניהו (צילום: לע"מ)

כזכור, הפסיקה ישראל את העברת הכספים לפלסטינים, אחרי ההחלטה בעצרת האו"ם. אולם ההחלטה הזאת החזיקה מעמד זמן קצר בלבד, משום שגם ממשלת נתניהו אינה מעוניינת בקריסת מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית.

במקביל להחלטה להעביר את הכספים לרשות הפלסטינית, העבירה ישראל לרשות הפלסטינית "דרישה חד משמעית להרגיע את השטח". הדרישה הועברה לפלסטינים באמצעות עו"ד יצחק מולכו, שליחו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בינתיים ממשיך ראש הממשלה לקבל לאורך כל היום עדכונים שוטפים מכוחות הביטחון על ההתפתחויות ביהודה ושומרון.

בינתיים פנתה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ליו"ר הכנסת הזמני, בנימין (פואד) בן אליעזר, בבקשה שיזמן את ראש הממשלה לכנסת כדי לדווח בפני המליאה והציבור על האירועים בשטחים ועל הצעדים המתוכננים של הממשלה. "בזמן שנתניהו מתבוסס בביצת המשא והמתן הקואליציוני, הקיפאון המדיני המתמשך שהוא אחראי לו והמחדלים של ממשלתו, הביאו את השטחים לסף תבערה", אומרת ח"כ גלאון. "מן הראוי שנתניהו יתפנה משאלת השוויון בנטל, שהפכה בשבועות האחרונים לחזות הכל, ויבוא להסביר לציבור מה הוא מתכוון לעשות כדי למנוע כאן אינתיפאדה שלישית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן