Skip to content

בנט: "ללא התיאום עם לפיד הממשלה הייתה דוהרת בקו של לבני"

בליכוד מגיבים: "מפלגת הבית היהודי הייתה הראשונה שקיבלה הצעה להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, חש אחר הצהריים צורך להסביר מדוע נוצרה הברית בינו לבין יאיר לפיד. תשובתו: לולא תיאום זה היה הבית היהודי נשאר מחוץ לממשלה והייתה קמה ממשלה שהייתה דוהרת בקו של לבני.

"לא נסטה מעקרונותינו". נפתלי בנט. (צילום: רפי מיכאלי)
"לא נסטה מעקרונותינו". נפתלי בנט. (צילום: רפי מיכאלי)

"מדוע נוצר התיאום עם יאיר לפיד?", כותב בנט ומסביר: "בגלל החלטת הליכוד להותיר את הבית היהודי מחוץ לממשלה. לולא תיאום זה, הייתה קמה ממשלת לבני-קדימה-ש"ס-יש עתיד-ליכוד, ללא הציונות הדתית, ללא הבית היהודי. ממשלה זו הייתה דוהרת בקו המדיני של לבני (ויתור על ירושלים, ויתור על העיר אריאל, אובססיה לאש"ף וכו). זו עובדה. תיאום זה שינה את המפה, ואילץ את הליכוד להכניס את הבית היהודי. בזכות תיאום זה, הממשלה כעת תהיה בעלת מוקד חברתי-כלכלי-פנימי, ולא רק מדיני.

"ממשלה זו", כותב בנט, "תתמקד בעניינים החברתיים-כלכליים בישראל (הורדת יוקר המחייה, הורדת מחירי דירות, חינוך, ערכים, קידום זהות יהודית, חיזוק הנגב והגליל), ולא רק תעסוק באובססיביות בשיחות עם אבו-עלא. בין יש עתיד לבין הבית היהודי יש נקודות משותפות ונקודות מחלוקת. נתמקד במימוש המשותף, וזה די הרבה. נמשיך להתווכח על היתר. לא נסטה מעקרונותינו. הציבור ישפוט אותנו על פני ארבע השנים הקרובות".

בליכוד הגיבו לדבריו של בנט: "מפלגת הבית היהודי הייתה הראשונה שקיבלה הצעה להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו. ההבטחה המרכזית של מפלגת הבית היהודי לבוחריה הייתה שהיא תצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו ותחזק אותו מימין. כרגע הדבר היחידי שמונע הקמת ממשלה עם רוב למחנה הלאומי זה הסירוב של הבית היהודי להצטרף לממשלת המחנה הלאומי בראשות נתניהו. ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא להקמת ממשלה עם רוב למחנה הלאומי ומזמין אליה גם את מפלגת יש עתיד".

גם יו"ר קדימה, שאול מופז, מסביר את עמדתו בעמוד הפייסבוק שלו: "חברות וחברים, גם עם שני מנדטים אנחנו נאמנים לאותם עקרונות שפעלנו לקדם עם 28. שוויון אמיתי בנטל, חידוש התהליך המדיני, סדר חברתי חדש ושינוי שיטת הממשל. נכנסנו לממשלת האחדות על בסיס העקרונות האלה, ומשעה שלא מומשו יצאנו ממנה. אני מאמין ומקווה שאלה הם העקרונות וקווי היסוד שעל בסיסם תקום הממשלה הבאה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן