Skip to content

פלסטינים מיידים אבנים במחסום בית ענון בשטחים

מרבית האסירים הפלסטינים הפסיקו את שביתת הרעב. בכלא מגידו החזירו 1,100 אסירים את ארוחת הבוקר, אך ישובו לאכול בהמשך היום. בשב"ס מעריכים כי מחר תוכרז שוב שביתת רעב בבתי הכלא הביטחוניים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשלוש מאות פלסטינים מתעמתים עם צה"ל בשעה זו בצומת בית ענון. הם מיידים אבנים ומבעירים צמיגים. חיילי צה"ל מפעילים נגדם אמצעים לפיזור הפגנות הכוללים בין השאר רימוני גז. בשלב זה לא דווח על נפגעים בשני הצדדים. מחסום צומת בית ענון מצוי על כביש 60 סמוך לחברון, לא רחוק מהכפר סעיר בו נערכת הלווית העציר ג'ראדאת שמת בשבת בכלא מגידו.

הפגנות בעקבות מותו של העציר הפלסטיני (צילום: סוכנות מען)
הפגנות בעקבות מותו של העציר הפלסטיני (צילום: סוכנות מען)

מחסום צה"ל המוצב שם נמצא בצדו המערבי של בית ספר לבנות והצומת משמשת לתנועה של מאות תלמידות בית הספר בשעות הבוקר ושל סטודנטים, אנשים ונשים, ואף תלמידים שחוצים ממערב למזרח, לבית הספר לבנים הממוקם בצד המזרחי של בית ענון. המרחק מהאבנים הענקיות של החסימה עד לכביש 60 הוא כ-30 מטר.

כמה עשרות פלסטינים החלו להתעמת עם חיילי צה"ל גם באזור בית ערוב. גם שם משתמשים כוחות הביטחון וצה"ל באמצעים לפיזור הפגנת. עוד נודע, כי בצה"ל הועברה הנחייה לכוחות בשטח להימנע ככל האפשר מפגיעה קשה במפגינים כדי שלא להלהיט את הרוחות.

בבתי הסוהר הסתיימה ברובה שביתת הרעב עליה הכריזו אתמול 4,500 אסירים פלסטינים. יחד עם זאת, 1,100 האסירים הביטחוניים במגידו סירבו לקבל את ארוחת הבוקר,  אך ככל הנראה ישובו לאכול בהמשך היום. על פי שב"ס, הם צפויים לחזור על שביתת הרעב החלקית גם מחר.

אתמול שבתו כל 4,500 האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל במחאה על מותו של העציר ערפאת ג'ראדאת, אבל הבוקר, למעט בכלא מגידו, אכלו השאר את ארוחותיהם כרגיל, ומשב"ס נמסר שלא נרשמו אירועים יוצאי דופן.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן