Skip to content

אלפים משתתפים בהלוויית העציר הפלסטיני

הלוויה צבאית לכל דבר נערכה בכפרו של ג'ארדאת. צה"ל נערך מרחוק ושומר על איפוק. גדודי חללי אל אקצה הפיצו כרוז המאשים את ישראל בפשע והם מבטיחים לנקום. השר לענייני אסירים ברשות: "מותו של השאהיד בא מעינויים קשים במיוחד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מסע ההלוויה של העציר הפלסטיני, ערפאת ג'ראדאת (30), החל לפני שעה קלה (שני) בכפרו סעיר צפונית מערבית לחברון. המארגנים עורכים לו  לוויה צבאית לכל דבר. גופתו מובלת כשהיא עטופה בדגל פלסטין, נישאת על מכונית של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, כשמסביבה שמונה אנשי אבטחה. בנוסף מלווה את מסע הלוויה שיירה מכוניות של אנשי מנגנוני הביטחון. 

כרזות עם צילומיו של המת במסע הלוויה (צילום: יו טיוב)
כרזות עם צילומיו של המת במסע הלוויה (צילום: יו טיוב)

הגופה הובאה לתפילה ברחבה המרכזית של הכפר, שם גם ייערך טקס הקבורה. בצעד חריג אישרה ישראל לרשות הפלסטינית לאפשר לכוחות הביטחון הפלסטיניים ללוות את מסע הללוויה כשהם חמושים, על אף שהמסע עבר בשטחי C, כולל על כביש 60. 

הלוויה של ג'ארדאת (צילום: PNN)
הלוויה של ג'ארדאת בכפר סעיר (צילום: PNN)

אלפים מלווים את מסע ההלוויה ובמקום נמצאים חמושים שירו באוויר מנשקם והפיצו כרוז בשם "גדודי חללי אל-אקצא", הקורא לנקום את מותו של ג'ראדאת. הכרוז מאשים את ישראל בהריגתו של ג'ראדאת ומבטיח להענישה על "פשעיה הנוראים". 

צה"ל שומר על מרחק ואיפוק כדי לא לגרום להתלהטות רוחות. על מסע ההלוויה צופים מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף חגי מרדכי ומפקד חטיבת חברון, אלוף-משנה אבי בלוט. הכוחות נערכו בעיקר באזור כיכר השוטר בחברון וכן בקטעים של כביש 60 שעוברים באזור הכפרים בית ענון, חלחול וסעיר.

בין אלפי המשתתפים בלוויה נמצאים בכירי תנועת הפת"ח ובהם בכירים פלסטינים כגון שר האסירים, עיסא קראקע, ויו"ר מועדון האסיר, כדורה פארס. בכפר סעיר, מקום מגוריו של ג'ארדאת, לא פועלים מנגנוני ביטחון פלסטיניים שירסנו התפרצות אלימה אם זו תתרחש.  

(צילום: סוכנות מען)
ההפגנות נמשכות (צילום: סוכנות מען)

הבוקר, בשל המתיחות, העבירו גורמים מדיניים מישראל מסרים מאיימים לבכירים ברשות הפלסטינית בהם הוזהרה הרשות ונדרשה לפעול מייד "להורדת גובה הלהבות אחרת לא נשב בחיבוק ידיים". במערכת הביטחון חוששים שאישים בכירים בתנועת הפת"ח, שמשולבים בתוך הרשות הפלסטינית בעמדות מפתח, יקצינו את ההסתה נגד ישראל לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

אתמול, עם סיום נתיחת גופתו של ג'ארדאת, נמסר ממשרד הבריאות כי לא ניתן לקבוע בוודאות מהי סיבת המוות. במקביל לכך טענו עורכי דינו, משפחתו ובכירים בפת"ח, כי בנתיחה שנערכה במכון לרפואה משפטית באבו כביר השתתף פתולוג פלסטיני מטעם בני המשפחה ומדבריו עולה כי העציר עונה למוות והוכה קשה בראשו. 

אלפים משתתפים בלוויה (צילום: ממדוח חמאמריה)
אלפים משתתפים בלוויה (צילום: ממדוח חמאמריה)

השר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, עיסא קראקע, אמר היום לתקשורת, כי מות העציר בא מעינויים קשים במיוחד. לדבריו, "היו על העציר סימני עינויים על גבו ועל חזהו, פצע עמוק בצד העליון של כתפו השמאלית, סימני  חבלה לאורך עמוד השדרה ושטפי דם מתחת לעור".

פלסטינים התעמתו היום עם כוח צה"ל באזור מחסום חווארה מדרום לשכם ובכיכר השוטר בעיר. צה"ל פעל באמצעים לפיזור הפגנות.

 

[related-posts]

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן