Skip to content

חשודים בהפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כמיליארד שקל

בפרשה זו הוגשו כתבי אישום חמורים נגד שני בעלי חברות בתחום האנרגיה, בחשד של קיזוז והפצה של חשבוניות מס פיקטיביות. הם הובאו בפני שופט שהאריך את מעצרם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני כתבי אישום חמורים הוגשו ביום חמישי שעבר נגד יעקב ביטון והחברות "שוי" ו"עין כל האושר" שבבעלותו וכנגד מונדר בדיר, מנהלה של חברת "תזקיקים", שהיא חברה יצרנית ונגד אחרים. כתבי האישום הוגשו לבתי משפט השלום בנצרת ובאשדוד. נגד יעקב ביטון ומונדר בדיר הוגשו גם בקשות למעצר עד תום ההליכים. השניים חשודים בקיזוז והפצה של חשבוניות פיקטיביות, בשווי של כמיליארד שקל.

כתבי האישום הוגשו בעקבות חקירה מסועפת בבצוות חקירה מיוחד (צח"מ) "הילוך חוזר". שבו השתתפו חקירות מע"מ תל אביב ובאר שבע, חקירות מס הכנסה מרכז, היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (היאל"כ) והיחידה המרכזית (ימ"ר) נגב.

חשבוניות פיקטיביות ב-190 מיליון שקל

על פי כתב האישום, שהוגש נגד מונדר בדיר, על ידי עו"ד ענבל הוכמן מהמחלקה המשפטית של מכס ומע"מ מחוז צפון, פעל הנאשם במסגרת חברת "תזקיקים" לביצוען של עבירות מס רבות, במסגרתן ניכה חשבוניות פיקטיביות בסכום של 190 מיליון שקל. כן פעל, על פי הכתוב בכתב האישום, לשיבוש מהלכי משפט וחקירה לקבלת דבר במרמה מבית המשפט המחוזי בתל אביב, עת הגיש בקשת פירוק של חברת "דבי אנרגיה", אשר במסגרתה סיפק דלקים לחברה זו והכל במטרה לאזן את המלאים שנוצרו בספריו כתוצאה מקבלת החשבוניות הפיקטיביות.

בנוסף, במהלך החקירה, תקף מונדר בדיר שני חוקרי מע"מ וקילל אותם ובכך עבר עבירות של תקיפת עובד ציבור בכוונה להכשילו במילוי תפקידו והעלבת עובד ציבור. מעצרו של מונדר בדיר הוארך עד ל- 26.2.13, אזי ייערך הדיון בהארכה עד תום ההליכים.

חשבוניות פיקטיביות ב-830 מיליון שקל

על פי כתב האישום שהוגש נגד יעקב ביטון, על ידי עו"ד הדס זוהר ועו"ד סעיד עתאמנה מהמחלקה המשפטית במע"מ אשדוד, ביצע יעקב ביטון עבירות מס רבות באמצעות ניכוי והפצה של חשבוניות מס פיקטיביות בסך כולל של כ- 830 מיליון שקל. המדובר בעבירות חמורות על חוק מס ערך מוסף ופקודת מס הכנסה, שנעברו בנסיבות מחמירות ואשר במסגרתן פעל הנאשם יעקב ביטון להתחמק ממס ולעזור לאחרים להתחמק ממס, כל זאת תוך ניהול פנקסים וספרי הנהלת חשבונות כוזבים. על פי כתב האישום הנאשם פעל בערמה, מרמה ותחבולה ובשיטתיות כשמעשיו אלה הובילו לגרימת נזק עצום לקופה הציבורית.

בדיון בבקשה למעצרו עד תום ההליכים של הנאשם – יעקב ביטון, בבית משפט השלום באשקלון, הוארך מעצרו עד ליום 18.3.13, אז ייערך המשך הדיון בבקשת המדינה למעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן