Skip to content

נער בן 13 נפצע הערב קשה מאש חיה בחברון

הערב נמשכו העימותים בכפר סעיר לאחר הלוויה. מאות התפרעו מול כלא עופר ו-12 פלסטינים נפגעו, חלקם על ידי קליעי גומי. בחברון נורה ונפצע נער בן 13 והובהל לבית החולים. אבו מאזן: "ישראל משנה טקטיקה ועברה לאש חיה". בעקבות ההסלמה הודיעה הקונסוליה האמריקנית כי היא אוסרת על פקידי ממשל להגיע ליו"ש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 מאות פלסטינים התעמתו הערב (שני) במעבר ביתוניא מול כלא עופר. חיילי צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות כולל ירי כדורי גומי. הפלסטינים דיווחו על 12 פצועים. מצה"ל נמסר כי ששה מפגינים נורו בקליעי גומי לאחר שיותר מחמש מאות איש התפרעו, זרקו אבנים, בקבוקי תבערה וצמיגים.

מוקדם יותר התעמתו עשרות פלסטינים סמוך ליצהר ובית ענון ויידו אבנים ובקבוקי תבערה. הפלסטינים מסרו כי נער בן 13, מוחמד חלד אל-כוד, נפצע קשה בעימותים באזור קבר רחל בבית לחם. הנער, תושב מחנה הפליטים אל-עאיידה, הסמוך למקום, הובהל לבית החולים בבית ג'אלה, שם נותח. לפי רופאי בית החולים נפגע הנער משני קליעים, אחד גרם לדימום בכבד ובריאות והקליע השני  – ברגלו. יחד עם זאת, עדיין לא ברור מאיזה סוג של קליעים נפגע. באירוע בו נפצע הנער הושלכו כמה מטענים מאולתרים לעבר כוחות הביטחון, שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. מוקדם יותר נפצעו במקום שני פלסטינים באורח קל. בגוש עציון נפצע חייל באורח קל מאוד מזריקת אבנים במחנה הפליטים בית עומר, וטופל במקום. 

 

העימותים נמשכים. הלוויה היום (מקור: יו טיוב)
העימותים נמשכים. הלוויה היום (מקור: יו טיוב)

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הגיב הערב במוקטעה, ואמר כי "הם (ישראל) שינו את הטקטיקה. כעת הם משתמשים בנשק חי ורוצים לגרור אותנו למקומות שאנו לא רוצים ללכת אליהם".  אבו מאזן האשים כי "הישראלים רוצים כאוס, אנו יודעים זאת, אבל לא נאפשר להם להגיע לכך". בנוגע לערפאת ג'ארדאת, שלווייתו התקיימה בצהריים, אמר: "איבדנו את ערפאת ג'ראדאת שנעצר וחזר בארון קבורה ולא נעבור על כך בשתיקה". באירוע בו נפצע הנער הושלכו כמה מטענים מאולתרים לעבר כוחות הביטחון, שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. מוקדם יותר נפצעו במקום שני פלסטינים באורח קל.

בעקבות ההסלמה הודיעה היום הקונסוליה האמריקנית בירושלים כי היא אוסרת על פקידי ממשל להגיע לשטחי יהודה ושומרון. הקונסוליה המליצה לאזרחיה לא לחצות את הקו הירוק. בהודעה שהפיצה השגרירות נמסר: "אפילו הפגנות שקטות עלולות להפוך אלימות בלי אזהרה מוקדמת. אזרחי ארה"ב נקראים לנהוג משנה זהירות ולהימנע מהתקהלויות באזור זה".

שר הביטחון אהוד ברק ערך היום בלשכתו בתל אביב דיון הערכת מצב בו השתתפו הרמטכ"ל בני גנץ, אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון, סמפכ"ל המשטרה ניצב ישראל יצחק ונציב שירות בתי הסוהר רב גונדר אהרון פרנקו, יחד עם בכירים במערכת הביטחון. הדיון עסק בכל  המתרחש ביהודה ושומרון ובמהלכו הועלו תרחישים אפשריים ודרכי התמודדות עמם. 

במצרים האשים שר החוץ המצרי את ישראל ביחסה לאסירים הפלסטינים ואמר כי המדיניות של ישראל היא זו "שהביאה למותו של העציר ג'ארדאת בכלא מגידו". השר הזהיר כי המשך המדיניות הישראלית תביא לפיצוץ של המצב בשטחים. בהודעה שפרסם בקהיר, דרש שר החוץ מהקהילה הבינלאומית לנקוט עמדה תקיפה כנגד "הפעולות הבלתי אנושיות" לדבריו, של ישראל נגד האסירים. 

בתגובה לטענות הפלסטינים ומשפחתו של ג'ראדאת על כך שמותו של העציר נגרם מעינויים ומחבלות בראשו, נמסר היום מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר כי "במהלך הנתיחה לא נמצאו סימני חבלה חיצוניים, למעט סימני החייאה ושפשוף קטן בחזה ימין". לגבי סימני חבלה כביכול מוסרים במכון, כי נתגלו שני דימומים בשריר, אחד בכתף ואחד בחזה ימין, היכולים להעיד על מאמצי החייאה. אין בממצאים ראשוניים אלה כדי לקבוע את סיבת המוות". במכון מוסיפים כי "לפני קבלת ממצאי הבדיקה המיקרוסקופית והטוקסיקולוגית, אי אפשר לקשור את סיבת המוות בממצאים שנתגלו בנתיחה".

 

 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן