Skip to content

מחאה נגד תקיפת חסן אוסרוף שהוכה ע"י בריונים אתמול

אוסרוף, תושב יפו ועובד עיריית ת"א ממוצא ערבי, הותקף אתמול בבוקר על ידי חבורת בריונים, ככל הנראה על רקע גזעני. המשטרה חוקרת. לפנות ערב התקיימה עצרת מחאה בטיילת בת"א במקום בו אירעה התקיפה. המפגינים קראו לעצור את ההסתה הגזענית ולתפוס את התוקפים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חסן אוסרוף, תושב יפו, עובד עיריית תל אביב, הותקף אתמול (שני) בטיילת תל אביב. לפי החשד הוא הותקף בדרכו  הבייתה על ידי חבורה  של 15 צעירים שהכו אותו וקראו לעברו "ערבי מסריח", "אתם רוצים להשתלט על המדינה" ועוד. אוסרוף הגיע באופן עצמאי לבית החולים איכילוב ב-4:30 לפנות בוקר, שם אושפז וטופל. המשטרה פתחה בחקירה, אך עד כה  לא נעצר איש.

אוסרוף, העובד כפועל ניקיון בעיריית תל אביב, הגיע לבית החולים כשהוא סובל מחבלות והצוות הרפואי הזעיק את המשטרה, חוקרי תחנת לב תל אביב הגיעו לבית החולים וגבו עדות. המשטרה פתחה בחקירה, אך עד כה לא נעצר איש. 

עצרת מחאה בטיילת (צילום תומר נויברג)
עצרת מחאה בטיילת (צילום תומר נויברג)
(צילום תומר נויברג)
ח"כ דב חנין מחד"ש מדבר בעצרת (צילום תומר נויברג)

עקב אופי האירוע והקריאות הגזעניות, סבורים החוקרים כי מדובר בתקיפה על רקע לאומני. עם זאת, במשטרה לא שוללים את האפשרות שמדובר במעשה בריונות על רקע פלילי. החוקרים שהגיעו לזירת האירוע מצאו עדויות לכך שהתרחשה שם קטטה.  

"אני עובד בטיילת על בסיס יומיומי" סיפר היום העובד הפצוע, "הייתי שם כמו בכל בוקר. עברו שם ילדים או נערים, אולי עשרים ומשהו צעירים והם עמדו סביבי במעגל והתחילו להגיד לי 'יה ערבי מסריחאתה ערבי, אתם רוצים מדינה'. אמרתי לאחד שהכה אותי 'עזוב אותך מהדברים האלה, אני בעד שלום'. ניסיתי לדבר יפה, אבל זה לא עזר. הם התחילו להכות אותי בבקבוקים ולהכות אותי בפנים עד שאיבדתי את ההכרה". 

(צילום תומר נויברג)
סתיו שפיר וצעירי העבודה בעצרת המחאה (צילום תומר נויברג)

לפנות ערב התקיימה עצרת מחאה בטיילת בת"א ליד מלון דיוויד אינטרקונטיננטל, בעקבות האירוע הגזעני. העצרת התקיימה במקום בו אירעה התקיפה.  במקום התקבצו כ-150 איש, ביניהם חברי הכנסת סתיו שפיר (עבודה), מיכל רוזין (מרצ), דב חנין (חדש) ונציגי מפלגות השמאל, ומחו נגד ההסתה והאלימות על רקע גזעני. הם קראו למשטרה לתפוס את התוקפים.

(צילום תומר נויברג)
(צילום תומר נויברג)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן