Skip to content

אהרונוביץ': אפשרות לערב גורמים בינ"ל בחקירה על מות העציר

לפי השר לביטחון הפנים, בוצעה נתיחה על ידי פרופ' היס בנוכחות הפתולוג הפלסטיני ופרופ' אפק ממשרד הבריאות. "לא ניתן כעת לקבוע את סיבת המוות. המכון ממתין לתוצאות הנתיחה ונבדקת האפשרות למעורבות גופים בין-לאומיים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"נבדקת האפשרות לשלב גורמים בין-לאומיים בחקירת מות האסיר". כך אומר השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ'.  השר אמר זאת כאשר השיב לשאילתות דחופות במליאה.

ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) שאל את השר בנוגע למותו של אסיר בכלא מגידו, מה הסיבות שגרמו למותו? האם יש נכונות לחקירה בינ"ל? ומה שיטות החקירה?

אהרונוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
אין לנו מה להסתיר. השר אהרונוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

השר אהרונוביץ' השיב כי החקירות אינן בתחום משרדו וכי "בוצעה נתיחה על ידי פרופ' היס בנוכחות הפתולוג הפלסטיני ד"ר סבר אלעלול  ופרופ' אפק ממנהל הרפואה במשרד הבריאות. לא ניתן כעת לקבוע את סיבת המוות. המכון ממתין לתוצאות הנתיחה ונבדקת האפשרות למעורבות גופים בין-לאומיים".

לשאלתו של ח"כ זחאלקה האם הוטל חיסיון על המידע, השיב השר אהרונוביץ' כי "לא הוטל כל חיסיון וכל החומר יועבר לשופט החוקר. יכול להיות שיצורף גורם בין-לאומי כדי להזים את השמועות שמפורסמות. בשבוע הבא המכון הפתולוגי יוציא הודעה מסודרת בעניין הנתיחה". 

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר בנושא זה כי "הפרשה מעוררת דאגה ותחושות קשות. הפער בין הדיווחים מטריד וצריך לקבל תשובה חד משמעית מה קרה ואיך נוצרו הפערים בין דיווחי הפתולוגים השונים".

מהן שיטות החקירה ח"כ זחלקה (צילום: ויקימדיה)
מהן שיטות החקירה ח"כ זחאלקה (צילום: ויקימדיה)

לדברי חנין, "אגף המבודדים מייצר תלונות קשות על כך שמופעלת שם אלימות קשה – מי מנהל את זה, מי מפקח, למי מדווחים? האם לא משתמשים בבידוד באופן גורף מדי?". לדבריו, ״הושבת אסיר שסובל מכאבי גב קשים ללא יכולת תנועה צריכה להבחן".

השר אהרונוביץ' השיב, כי "תוצאות הנתיחה יתנו מענה לכל השאלות. אין לנו מה להסתיר. כל החקירות מבוצעות על פי חוק ולא נעשים דברים בחשיכה או בעלטה". 

לשאלת ח"כ גטאס באסל (בל"ד) בנוגע לשחרור אסירים השיב השר אהרונוביץ' כי "יש שלושה אסירים בבתי חולים כתוצאה משביתת הרעב ואסיר נוסף בבית חולים של השב"ס. נכון לאתמול אחרי הצהריים לא נשקפת סכנת חיים לאף אחד מהם. קיימת ועדה עליונה בראשות ראש שב"ס, שתתכנס במצב של סכנת חיים לאסיר. בנושא שחרור אסירים הדברים נבחנים בימים אלו. אין אסירים שנמצאים בכלא ולא עברו עבירות. הכול מבוצע מטעמי ביטחון מדינת ישראל. הם נעצרו כיוון שעברו על החוק".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן