Skip to content

טבריה עדיין מחכה למלון של מוטי זיסר

אלביט הדמיה, חברת האחזקות שבשליטת מוטי זיסר, שהודיע הבוקר כי הגיע למתווה להסדר חוב עם נושיו, אמורה מזה שש שנים לבנות מלון יוקרה בטבריה, לאחר שהחברה זכתה במכרז על הקרקע ביולי 2007. במשרד התיירות מחכים בסבלנות שזיסר יתחיל בבנייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלביט הדמיה, חברת האחזקות שבשליטת מוטי זיסר, אמורה לבנות מלון יוקרה בטבריה. הבוקר הודיעה החברה כי על פי מתווה הסדר החוב עם נושיו, צפוי זיסר לוותר על השליטה בחברה.

מוטי זיסר. מלון הסוויטות בטבריה טרם נבנה. (מקור: אתר החברה)
מוטי זיסר. מלון הסוויטות בטבריה טרם נבנה. (צילום: אתר החברה)

הפרויקט אמור להיבנות ברצועת החוף הצפוני, בצמוד לכביש 90, ביציאה הצפונית מהעיר טבריה. אלביט הדמיה זכתה במכרז על הקרקע ביולי 2007. אז דובר על מלון בן כ-600 חדרים בהשקעה של 300 מיליון שקל, אולם במשך השנים שונתה התוכנית למלון סוויטות לעשירים עם פחות מ-200 יחידות. חברת מלונות בינלאומית ברמה של "ארבע העונות" היתה אמורה לנהל את המלון.

חברת אירופה ישראל של זיסר, החברה האם של אלביט הדמיה, נמצאת בקשיים כלכליים זה שנים אחדות. ביולי 2011 אמרו באלביט הדמיה על הפרויקט כי "לפרסומים אודות מר זיסר אין קשר לפעילות המבוצעת על ידי החברה. המלון נמצא בשלבי תכנון מתקדמים שאמורים להסתיים בעוד מספר חודשים". מהחברה נמסר עוד כי "אלביט הדמיה הינה חברה איתנה, המבצעת פרויקטים רבים ברחבי העולם וכך גם פרויקט זה".

המלון של זיסר אמור להיות המלון הראשון שנבנה בטבריה זה יותר מעשרים שנה.
על המלון של זיסר אמור לחול ההסדר של "מיתקן מלונאי מיוחד", שבו נמכרת יחידת הנופש בטאבו לבעליה, שיכולים להתארח בה עד 3 עד 6 חודשים בשנה. ביתר הזמן היא עומדת לרשות הציבור ככל חדר אחר במלון. לאלביט הדמיה יש עניין בהסדר כזה, בגלל הכסף שנכנס עוד בטרם החל המלון להיבנות.

מלונות בטבריה. יותר מעשרים שנה לא נבנה מלון חדש בעיר. (צילום: עירית רוזנבלום)
מלונות בטבריה. יותר מעשרים שנה לא נבנה מלון חדש בעיר. (צילום: עירית רוזנבלום)

בטבריה מספרים כי כאשר זיסר חתם מול משרד התיירות על בניית המלון, החוזה שלו עמד על 50% של מכירת סוויטות. לטענתו, לאחר כחודש הוציא המשרד תקנון חדש (חוזר מנכ"ל), המקנה ליזמים יכולת מכירה של 75%. זיסר טען עוד, שכאשר המשרד חתם עימו על ההסכם, התקנון החדש היה ידוע להם ולכן הוא צריך להיות מוחל גם עליו.

במשרד התיירות טענו כי לעומת זאת, כי המשרד לא חתם עם זיסר על שום חוזה וששיעור היחידות שניתן לשיווק נבחן ע"י המשרד לפני הוצאת המכרז ובהתאם לו נקבע תנאי זה. במשרד התיירות הסבירו כי לשינוי במינון היחידות הניתנות למכירה יש ערך כלכלי רב, הוא מהווה שינוי מהותי בתנאי המכרז, ועל כן לא ניתן לאשרו ליזם.

בתגובה לפנייה אל משרד התיירות בעניין בימים האחרונים, נמסר כי ההחלטה שהתקבלה בעניין  זיסר לא השתנתה. "במשרד התיירות ממתינים שזיסר יתחיל בבנייה בהתאם לתנאים שנקבעו במכרז מול המנהל. אכן זיסר פנה בבקשה בעניין העלאת יכולת המכירה ל-75%, אבל נאמר לו שחוזר המנכ"ל החדש לא רלוונטי לגביו וההחלטה שהתקבלה בעניינו עומדת בעינה", הדגישו במשרד התיירות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן