Skip to content

מאסר לחוקר משטרה על מעשה מגונה באישה שהעידה בפניו

על פי כתב האישום, הוא הוא הציע לה, בתואנת שווא, להגיע אל דירתה במהלך החקירה ושם תקף אותה מינית. ובירושלים שלח בית המשפט המחוזי ל-13 שנות מאסר אנס של ילדה בת שמונה וחייב אותו בעשרות אלפי שקלים כפיצוי לנפגעת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בחיפה גזר היום 14 חודשי מאסר בפועל על חוקר משטרה ותיק, אברהם כליפא (58), אשר הורשע בעבירות של שימוש לרעה בכוח המשרה, מעשה מגונה והדחה בחקירה.

מכתב האישום שהוגש על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד הילה אדלמן, הגיעה המתלוננת ב-10 במאי 2010 אל תחנת המשטרה בנצרת עילית, בה שירת כליפא כחוקר, כדי למסור הודעה במסגרת חקירה שהתנהלה נגד בן זוגה. במסגרת חקירתו ביקש ממנה כליפא לצאת אתו מהתחנה, כדי שהיא תוכל להצביע על מקום מגוריו של בן הזוג. בהמשך הוא הציע לה, בתואנת שווא, להגיע אל דירתה. החוקר הוותיק נכנס לדירה ועל פי כתב האישום "תקף אותה מינית בכך שהציע לה הצעות בעלות אופי מיני, ולאחר מכן הצמיד אותה אליו, חיבק אותה, נישק אותה וביצע בה מעשים מגונים".  

כחוקר משטרה הוא ידע גם כיצד עליו להסוות את מעשיו. מכתב האישום עולה, כי "בסיום האירוע הנחה אותה הנאשם לא לספר על מה שאירע, וכן הנחה אותה להשיב, אם תישאל, כי הם התעכבו משום תקלה ברכב המשטרתי".

השופט יחיאל ליפשיץ ציין בגזר הדין כי "הסמכות המיוחדת הנתונה לשוטר לאכיפת החוק משמעה גם חובת נאמנות מוגברת לציבור. וחובת נאמנות זו, מלמדת בתורה על חומרת נסיבות ביצועה של העבירה, ומשליכה על עוצמת השיקולים השונים בהם יתחשב בית המשפט במלאכת הענישה". עוד מציין השופט את החומרה הרבה במעשיו של הנאשם ואומר כי "לא מדובר ב'סתם' בחורה צעירה וב'סתם' אדם מבוגר יחסית, אשר תקף מינית את הראשונה. מדובר בשוטר במשטרת ישראל, אשר ניצל את מדיו ותפקידו לשם סיפוק יצריו המיניים". בית המשפט מוסיף כי "הנאשם ניצל את פערי הכוחות התהומיים בינו לבין המתלוננת ואת האמון שנתנה בו המתלוננת כדי לנצלה…".

13 שנות מאסר על אונס קטינה

בית המשפט המחוזי בירושלים, בהרכב של שלושה שופטים, גזר את דינו של גבר חרדי (44) ל-13 שנות מאסר לאחר שהורשע באינוס ילדה בת שמונה. האנס, שמחה קאיקוב, נשוי ואב לחמישה, סירב להודות במעשה למרות שדגימות ה-DNA התאימו.

בתחילת 2008, הוא פגש בילדה, גם היא ממשפחה חרדית, שיצאה להשליך שקית אשפה, ושכנע אותה להראות לו מקלט הסמוך לביתה. שם אנס אותה ולאחר מכך דאג למחוק את טביעות אצבעותיו  ולסלק ראיות מפלילות שיקשרו אותו למעשה.

באמצע אפריל , כשנתיים 2011 לאחר האונס, הוא נעצר ומאז היה נתון במעצר עד תום הליכים. בנוסף לתקופת המאסר הכריעו השופטים, צבי סגל, משה יועד הכהן ובן ציון גרינברגר, כי האנס ישלם לנפגעת 40 אלף שקלים כפיצוי.  

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן