Skip to content

תוניסיה: סדקים ראשונים בקואליציה השלטת

טלטלה פוקדת את הקואליציה השלטת בתוניסיה שהיצבת גם כך על כרעי תרנגולת. פרשת הפצתו של סרט פורנוגרפי שבו נראה שר בממשלה אינה תורמת ליציבות. ואולי דווקא כן?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טלטלה פוקדת את הקואליציה השלטת בתוניסיה שהיצבת גם כך על כרעי תרנגולת. פרשת הפצתו של סרט פורנוגרפי שבו נראה שר בממשלה אינה תורמת ליציבות. ואולי דווקא כן?

מאת יצחק קמחי-זוארץ

סכנת התפרקות? אי-סדר בתוניסיה
סכנת התפרקות? אי-סדר בתוניסיה

סכנת התפרקות מרחפת מעל הקואליציה השולטת בתוניסיה מאז הפלת המשטר הקודם, כך עולה מהצהרות של שלוש המפלגות השותפות בקואליציה. לאחר סבב דיונים שדן בניסוח החוקה החדשה. כל מפלגה הגנה על עמדתה ורצונה להיוותר בהנהגת המדינה.

בעקבות זאת הצהיר נשיא המועצה לשמירה על הביטחון הציבורי, מוסטפא בן ג'עפר, כי מפלגת הגוש הדמוקרטי למען העבודה והחירויות מושכת את ידה מן הברית הקואליציונית עם תנועת "א-נהדה"(התחייה) ומפלגת הקונגרס בעקבות ניסוח החוקה החדשה. עוד הוסיף בן ג'עפר כי "הברית הפוליטית כוננה אד-הוק ולא ייתכן כי תקיף את כל הנושאים בעתיד".

תוך כדי נסיונות שמירה על הקואליציה, הרופפת בלאו הכי, הגיע לכותרות אירוע מביך הנוגע לאישיות פוליטית בכירה. סרט פורנוגרפי שבו נראית דמותו של עלי עריד, שר הפנים התוניסאי מטעם מפלגת א-נהדה (התחייה), הופץ בימים האחרונים ברשתות החברתיות באינטרנט. האירוע, שהסעיר את סדר היום הפוליטי והחברתי בתוניס,גרר גינויים מקיר לקיר, מטעם מפלגות פוליטיות וארגוניים חברתיים טענו כי מעשה זה "אינו אתי והוא מזכיר את השיטות שהיה עושה בהן שימוש משטרו הישן של השליט זיין אל-עאבדין בן עלי כנגד מתנגדיו הפוליטיים".

למעשה, התגובות לסרט גררו לתוצאה הפוכה ממה שציפו לה מפיציו. בביקורת על המעשה, לא נחסכו דברי הזדהות וחמלה לטובתו של השר ובייחוד הודגשה העובדה שלפני כשלושה שבועות הוא הכריז על קמפיין מקיף של ארגון מחדש במשרד הפנים התוניסאי.

לאור העלאת הסרטון המפוברק יצאו פעילים תוניסאים בקמפיין נגדי באינטרנט כנגד מי שהעלו את הסרטון המפוברק באמצעות הסיסמה "כבודו של עלי עריד הוא כבודנו" ו"הגיע הזמן לנקות את משרד הפנים מהשאריות של בן עלי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן