Skip to content

היציבות היא עורק החיים המעניק נשימה למצרים

"אין חשש שמצרים תפר את הסכם השלום בינה לבין ישראל", אומר שמעון כהן, מי ששימש נספח בשגרירות ישראל בקהיר, במסיבת השקה לספרו החדש "בנתיב השליחות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אין חשש שמצרים תפר את הסכם השלום בינה לבין ישראל. למדינה זו אין את היכולת לקיים את עצמה, ללא סיוע מסיבי מבחוץ, החל מהסיוע האמריקני, שתלוי בקיומו של הסכם השלום עם ישראל, וכלה בענף התיירות שהכנסותיו במטבע חוץ הן חלק נכבד בתקציב המדינה". דברים אלה נאמרו  על ידי שמעון כהן, לשעבר נספח בשגרירות ישראל בקהיר, במסיבת השקה לספרו החדש "בנתיב השליחות" (בהוצאת חממה), שהתקיימה במתנ"ס פולג בנתניה.

עוד אמר כהן: "ענף התיירות מספק, בין היתר, פרנסה למאות אלפי אזרחים, ומשותק מאז פרוץ המהומות שהפילו את משטרו של מובארק. להערכתי, אם ענף זה לא יתחדש במהרה – הרי שאוכלוסיית מצרים, המתרבה בקצב מבהיל של יותר ממיליון נפש בשנה והמונה כיום הרבה מעבר ל -85 מיליון – תימצא ברובה בסכנת רעב ועלולה להידרדר למצבה של סוריה. ומכאן, היציבות הינה עורק החיים המעניק נשימה למצרים כמדינה. לכן, כל משטר שיתפוס את השלטון או ייבחר באופן דמוקרטי, יהיו אלה האחים המוסלמים או כל ארגון אחר, יהיה חייב לכבד את הסכם השלום, או הפיוס עם ישראל, בלי קשר למה שאומרים מנהיגיו לצורכי תעמולה".

שמעון כהן בהשקת ספרו בנתיב השליחות במתנס פולג בנתניה (צילום: יגאל יששכרוב)
שמעון כהן בהשקת ספרו בנתיב השליחות במתנס פולג בנתניה (צילום: יגאל יששכרוב)

שמעון כהן, שמאחוריו 30 שנות שירות במשרד הביטחון, שימש נספח בשגרירות ישראל בקהיר ושהה שם עם משפחתו במשך שלוש שנים, לאחר חתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים. הספר הוא רומן המגולל סיפור אהבה דרמטי על רקע אורח חייהם של דיפלומטים ישראלים במצרים, לצד התמודדותם של העוסקים בביטחון מדינת ישראל למניעת פיגועים בשליחים בחו"ל ובאזרחים בישראל.

(צילום: יגאל יששכרוב)
(צילום: יגאל יששכרוב)

"צריך לחוות אירועים מעניינים כדי שיהיה מה לספר", אמר כהן במסגרת הרצאתו. לדבריו, מה שקורה היום במצרים אינו תולדה של המהפכה המתחוללת בהשפעת מה שמכונה, "האביב הערבי" או מהפכת האחים המוסלמים. "מי שהניח את התשתית לעוינות ברחוב המצרי כלפי ישראל, וחיזק אותה,  אינו הנשיא מורסי, אלא משטרו של מובאראק", אומר כהן. "בעקשנותו, הקפיד הנשיא מובאראק על הקפאת היחסים, בכך שהתיר לאיגודים המקצועיים להחרים את ישראל. הוא סירב למתן את התקפותיה של התקשורת שפרסמה באופן קבוע דברי שטנה שמכפישים את ישראל, ואפשר לפרסם קריקטורות אנטי ישראליות ואנטישמיות וזאת באמתלה שבמצרים יש חופש דיבור ועיתונות "חופשית".

"וכך", מציין שמעון כהן, "נוצרה אווירה ציבורית עוינת כלפי מדינת ישראל וכלפי כל מה שהיא מייצגת. משום כך, אנחנו עדים לתביעת הרחוב מהממשל החדש להפר את הסכם "השלום-הפיוס עם ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן