Skip to content

ביקור בית: שעועית לבנה זה ירק?

חברת סנפרוסט השיקה לאחרונה סדרת מרקים קפואים, כל מה שנותר הוא לשפוך את תוכן השקית ולחמם. אירית רותם צפרוני בדקה את המוצר, רק לא הבינה: אם זה סנפרוסט, איפה הירקות?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=1]

מבחינתי סנפרוסט זה בעיקר אפונה קפואה, בה אני מרבה להשתמש. אבל הם הוציאו גם מרקים, ויום אחד כשעברתי ליד מקרר הקפואים בסופר, חשבתי לעצמי, למה בעצם שלא אנסה? בחרתי במרק שעועית עשיר בירקות, ככתוב באופן בולט על השקית.

שפכתי את תוכן השקית לסיר, נפלו ממנה שני סוגי שעועית מבושלת, לבנה ואדומה, וגם חתיכות לבנות קטנות שנראו כמו בצל. ואיפה שלל הירקות?

זהו, שבסנפרוסט כנראה חושבים ששעועית זה ירק, כי כשמסתכלים ברשימת הרכיבים, כתוב: 500 גרם "ירקות מוקפאים מעורבים {שעועית לבנה מבושלת (60%), שעועית אדומה מבושלת, בצל}, מווסת חומציות: ביקרבונט (סודה לשתיה)".

בתוך השקית הראשית היו גם שתי שקיות משנה, עליהן כתוב: "ציר למרק שעועית". צריך לפתוח אותן וללחוץ החוצה את תכולתן, מה שמיד מקפיא את הידיים. יוצאת מין משחה אדומה שמכילה, בין היתר, תרכיז עגבניות ומיצוי עגבניות. תערובת התיבול מכילה גם סלרי. אולי לזה התכוונו בסנפרוסט, כשכתבו עשיר בירקות?

מוסיפים 4 כוסות מים, מביאים לרתיחה, מבשלים על אש נמוכה ומגישים. כתוב שעל פי הוראות ההכנה יוצאות 5 מנות, בכל אחת 788 מ"ג נתרן. תערובת התיבול עצמה מכילה 2,954 מ"ג נתרן. בפועל יצאו אולי שלוש מנות. את חשבון הנתרן, תעשו לבד. הטעם, יחסית לאוכל תעשייתי לא רע, אבל גם לא ממש מדהים.

                

מבחינת הטעם ובהשוואה לזוועות קפואות שכבר אכלתי בעבר, הייתי נותנת למרק הזה אפילו 3 כוכבים, אבל בגלל תועפות הנתרן ומחסור בירקות המובטחים, הוא יסתפק בכוכב בודד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן