Skip to content

האם ישבשו עובדי משרד החוץ את ביקור אובמה בישראל?

עובדי משרד החוץ הכריזו על סכסוך עבודה על רקע תנאי השירות של עובדי חו"ל, קליטת עובדים זמניים ומנהל לא תקין. העובדים מאיימים, בין השאר, בהפסקת הטיפול בביקורים של אורחים רשמיים בישראל, ובהם נשיאים וראשי ממשלות. תזכורת: לפני כשנתיים ביטל נשיא רוסיה את ביקורו בארץ בשל עיצומי העובדים במשרד החוץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם צפויים עובדי משרד החוץ לשבש את ביקור הנשיא אובמה בישראל? כשלושה שבועות לפני ביקורו הצפוי, של הנשיא אובמה בישראל – הודיעו היום עובדי משרד החוץ על סכסוך עבודה. זאת על רקע תנאי השירות של עובדי חו"ל, קליטת עובדים זמניים על פני קבועים וחוסר מנהל תקין שפוגע בהתנהלות המשרד ובעובדיו.

מבחינה משפטית, מרגע שהכרזת סכסוך ההעבודה נמסרה להנהלה, חלים על העובדים 15 ימי צינון שרק לאחריהם ניתן לפתוח בצעדים ארגוניים כדין. בין הצעדים ששוקלים העובדים לנקוט: הפסקת הטיפול בביקורים של אורחים רשמיים בישראל, ובהם נשיאים וראשי ממשלות. עובדי משרד החוץ כבר עשו זאת בעבר עם נשיא מעצמה אחרת: בשביתה קודמת שקיימו עובדי משרד החוץ, לפני כשנתיים, בוטל ביקורו של נשיא רוסיה דאז, דמיטרי מדבדב, בשל העיצומים שנקטו עובדי המשרד.

הנשיא אובמה. האם ישובש ביקורו? (צילום: Official-White-House-Photo-by-Pete-Souza)
הנשיא אובמה. האם ישובש ביקורו? (צילום: Official-White-House-Photo-by-Pete-Souza)

צעדים נוספים שצפויים עובדי המשרד לנקוט: הפסקת קשר עם כל משרדי הממשלה, כולל משרד רה"מ ומשרד הביטחון; הפסקת הטיפול בביקורי בכירים ישראלים בחו"ל; הפסקת הטיפול בישראלים במצוקה ברחבי העולם; הפסקת מתן אשרות לאנשי עסקים; הפסקת מתן אשרות לתיירים לישראל; אי השתתפות בדיונים והצבעות כל הפורומים הבינ"ל בהם ישראל מיוצגת, כולל בארגון האו"מ; הפסקת הטיפול בסגל הדיפלומטי בישראל; ניתוק מגע עם משרדי החוץ בעולם ועם הנציגויות הזרות בישראל.

בהודעה שפרסמו עובדי משרד החוץ נאמר: "ועד עובדי המשרד קורא למיסוד מנגנון  קיבוצי משותף להנהלה ולעובדים לעניין תנאי וזכויות עובדי חו"ל, תיקון עיוותים ושחיקה שנעשו במהלך השנים בזכויות ובתנאי השירות בחו"ל, הבטחת שמירת מלוא זכויות העובדים, ביצוע הפרשות סוציאליות מלאות, ביטול הדרגים הפיקטיביים ועוד. כן התייחסו בוועד לקביעת מנגנוני פיצוי ראויים בגין אובדן קריירה והכנסה של בני זוג, הפסקת קליטת עובדים זמניים ובחוזים אישיים וקיום מנהל תקין – קבלת דרגים במועד המקובל, ביצוע שינויים בהרכב ועדת המינויים ועוד".

לדברי ועד עובדי משרד החוץ: "מזה חודשים ארוכים אנחנו פונים להנהלת המשרד ולא קיבלנו שום מענה, כך היה גם בפניית נציג ההסתדרות אל ההנהלה. יתרה מכך, עוד נאמר לנו כי אם נוותר על זכותנו להתאגד רק אז נזכה בתמורה להתייחסות מהותית לטענותינו. זה יחס מזלזל שמשדר אטימות וחוסר הבנה למציאות ולא מקובל במסגרת יחסי עבודה בישראל".

בינתיים, ללא קשר לסכסוך העבודה, תת שר החוץ של ארצות הברית, וונדי שרמן, תבוא מחר (ו') לישראל, לעדכן את הגורמים הנוגעים בדבר בתוצאות השיחות עם איראן שהסתיימו אתמול בקזחסטאן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן