Skip to content

קריאה להתנדב במסגרת אור ירוק ומשטרת התנועה

כעשרת אלפים מתנדבי "אור ירוק" נרתמים למלחמה בתאונות הדרכים ומסייעים לאגף התנועה במשטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רוצים לתרום לשיפור האכיפה המשטרתית ולהגברת הבטיחות בדרכים? פרויקט "מתנדבים בתנועה" של עמותת "אור ירוק", בשיתוף משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מזמין אזרחים להצטרף לשורות מתנדבי המשטרה ולשמש כשוטרים לכל דבר.

כעשרת אלפים מתנדבים תורמים מזמנם ומרצם כדי להילחם בתאונות הדרכים. בתחום העירוני ישנם כ-4,945 מתנדבים שפועלים בתוך הערים כדי לסייע לאגף התנועה במשטרה.

בתחום הבין עירוני ישנם כ-4,428 מתנדבים שמסייעים לאגף התנועה באכיפה, בכבישים בין עירוניים.
דוגמה למתנדב הוא ישראל יוליס, שאיבד את בנו ערן בתאונת אופנוע בהרצליה בשנת 1998. מאז הוא נרתם למלחמה בתאונות הדרכים ותורם מזמנו בהתנדבות בעיר מגוריו, רמת השרון.

יוליס נבחר בשנת 2011 לתואר "אזרח מקדם בטיחות". מספר ישראל יוליס: "הגעתי לפעילות שלי דרך עמותת אור ירוק, ואני מניח שקיבלתי את אות אזרח מקדם בטיחות כמייצג את אותם מאות רבות של הורים ובני משפחה שכולים, הפועלים למען הקטנת ממדי הקטל בכבישים".

פעילות מתנדבי התנועה מכוונת לאכיפת המשטרה באגף התנועה, כאשר הדגש הוא על אכיפה נגד עבירות המגודרות כעבירות איכות: עקיפה על קו לבן, חציית צומת במופע אור אדום, אי מתן זכות קדימה, אי ציות לתמרור עצור ובדיקות אלכוהול.

ההכשרה של המתנדבים, המתקיימת במרכז ההכשרה הארצי של משטרת התנועה, ברמלה, כוללת כ-50 שעות לימוד בשני שלבים. בשלב הראשון המתנדבים מוכשרים לפעול לצדם של השוטרים, ובסוף השלב השני מוסמכים המתנדבים לשמש כשוטרים לכל דבר ובעלי הסמכויות הנדרשות. בסיום ההכשרה מצטרף כל מתנדב למערך מתנדבי התנועה שבתחנת המשטרה בעירו.

הפרויקט, שהחל בשנת 2000 כמיזם ניסיוני במחוז תל אביב, נחל הצלחה גדולה והתרחב לשאר חלקי הארץ, מקריית שמונה שבצפון ועד אילת שבדרום.

פרישת מתנדבי אור ירוק היא כדלקמן:
• ירושלים – 387 מתנדבים המסייעים לאגף התנועה.
• חיפה – 279 מתנדבים המסייעים לאגף התנועה.
• חולון – 224 מתנדבים המסייעים לאגף התנועה.
• ראשון לציון – 206 מתנדבים המסייעים לאגף התנועה.
• תל אביב – 165 מתנדבים המסייעים לאגף התנועה.

מידע על התנדבות והצטרפות באתר אור ירוק– מתנדבים בתנועה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן