Skip to content

בליכוד מגבירים את הלחץ על הבית היהודי

שלמה בניזרי: "אני מוכן לשבת עם זועבי בתוך הממשלה, אם המחיר הוא הצלת עולם התורה". יו"ר סיעת הליכוד, זאב אלקין, במסר למפלגתו של בנט: "בפעם האחרונה שניסו להקים ממשלת ימין בלי המפלגות החרדיות ופיצלו את המחנה הלאומי זה נגמר בהתנתקות". סקר שמתפרסם הבוקר בערוץ 10: רוב של 76 אחוזים בציבור נגד שיתוף החרדים בממשלה הבאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נציגי הליכוד ביתנו מגבירים את הלחץ על ראשי הבית היהודי והבוקר הם יתבעו מהם תשובה לשאלה – האם מפלגתו של נפתלי בנט שוללת את כניסת החרדים לממשלה.

הפגישה בין נציגי הליכוד ביתנו והבית היהודי נקבעה להיום בבוקר – לאחר שבפגישה שהתקיימה אתמול, בין נציגי הליכוד ביתנו לנציגי יש עתיד התברר סופית כי מבחינת לפיד ומפלגתו אין מקום לחרדים בממשלה הבאה. "התשובה שקיבלנו בעניין הזה הייתה למעשה, שמבחינתה של יש עתיד אין מקום לחרדים בממשלה הקרובה", אמר הערב עו"ד דוד שמרון, העומד בראש צוות המו"מ של הליכוד ביתנו. "אנחנו מציבים את השאלה הזו בפני הבית היהודי בכדי להבין האם הבית היהודי פוסל את המפלגות החרדיות מכניסה לממשלה. לצורך זה קבענו פגישה עם אנשי הבית היהודי למחר בשעות הבוקר ואנחנו נברר בעיקר את הנקודה הזו".

עו"ד דוד שמרון, ראש צוות המו"מ של הליכוד ביתנו (צילום: ציפי מנשה)
השאלה לגבי כניסת החרדים תוצג גם לבית היהודי. צוות המו"מ של הליכוד ביתנו, דוד שמרון ומשה לאון (צילום: ציפי מנשה)

ובינתיים, לקראת הפגישה הזאת, קרא יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ זאב אלקין, לח"כ נפתלי בנט ולח"כים של סיעת הבית היהודי לתת כתף להקמת ממשלה שתתבסס קודם כל על 61 ח"כים מהמחנה הלאומי: "בפעם האחרונה שניסו להקים ממשלת ימין בלי המפלגות החרדיות ופיצלו את המחנה הלאומי זה נגמר בהתנתקות. אסור לחזור על טעויות העבר", אמר ח"כ אלקין.

גם השר משה (בוגי) יעלון הצטרף ללחצים על הבית היהודי: "הכדור נמצא כעת במגרש של הבית היהודי", אמר. "אנו עלולים להגיע בימים הקרובים למצב בו המחנה הלאומי יפורק, בין אם בשל הליכה לבחירות חדשות ובין אם בשל הקמת ממשלה ללא רוב למחנה הלאומי. האחריות המלאה לכך תהיה של מפלגת הבית היהודי, שאם לא תתעשת, תוביל להחמצה היסטורית ולפגיעה קשה בדרך בה מוביל המחנה הלאומי את מדינת ישראל. על חברי הבית היהודי לזכור כי הציבור שבחר בהם עשה זאת לא כדי לפורר את המחנה הלאומי".

השר ישראל כ״ץ, קרא ליו״ר הבית היהודי, ח״כ נפתלי בנט, להצטרף לממשלה: ״בעת הזו ישראל זקוקה לממשלה רחבה שתתבסס על המחנה הלאומי ותדע לעמוד באתגרים העומדים לפנינו ולפעול לשינוי בתחומים רבים במדינת ישראל", אומר השר כ״ץ. ״אני סומך על הבית היהודי שיעשו את ההחלטה הנכונה ויכנסו לממשלה לאומית רחבה מבלי לפסול את המפלגות החרדיות״.

בליכוד ביתנו עשו היום מאמץ מיוחד כדי להוכיח שראש הממשלה, בנימין נתניהו, אינו מתכוון להקים ממשלה צרה בלי המפלגות החרדיות. עורך הדין דוד שמרון ומשה ליאון, ראשי צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד ביתנו, הבהירו בפתח פגישתם עם צוות המו"מ של יש עתיד – כי נתניהו מעוניין להקים ממשלה רחבה ככל הניתן, כולל החרדים.

"בניגוד למה שפורסם ביממה האחרונה, כי ראש הממשלה מתכוון להקים ממשלה צרה – הדברים לא נכונים", אמרו ראשי צוות המו"מ של הליכוד. "אנחנו ממשיכים במאמצים להרכיב ממשלה רחבה שתכלול הן את החרדים, הן את הבית היהודי, ובשאיפה גם את יש עתיד ואת קדימה – ממשלה רחבה".

"האתגרים שעומדים בפני מדינת ישראל הם אתגרים עצומים. גם אתגרים חיצוניים וגם אתגרים חברתיים בתוך מדינת ישראל", המשיכו שמרון וליאון. "אנחנו צריכים רוחב יריעה גדול, אנחנו צריכים את כלל הציבור בישראל מיוצג בממשלה, לקיים ויכוח דמוקרטי בתוך הממשלה. אי אפשר לעמוד בפני האתגרים באופן נכון וראוי בלי לפעול לקיום ממשלה רחבה".

צוות יש עתיד למשא ומתן (צילום: דן בר דוב)
צוות יש עתיד למשא ומתן (צילום: דן בר דוב)

בסיום הפגישה עם נציגי יש עתיד, אמר עו"ד שמרון כי חלק גדול מהפגישה הוקדש לבירור עמדתה של יש עתיד ביחס להצטרפות המפלגות החרדיות לממשלה. "אנו סבורים, כפי שאמרנו קודם, שהדרך הנכונה להשיג התקדמות משמעותית במגוון של נושאים ולעמוד מול האתגרים שניצבים בפני מדינת ישראל היא הקמת ממשלה רחבה ככל שניתן", אמר עו"ד שמרון. "התשובה שקיבלנו בעניין הזה הייתה למעשה שמבחינתה של יש עתיד אין מקום לחרדים בממשלה הקרובה. אנחנו מציבים את השאלה הזו בפני הבית היהודי בכדי להבין האם הבית היהודי פוסל את המפלגות החרדיות מכניסה לממשלה. לצורך זה קבענו פגישה עם אנשי הבית היהודי למחר בשעות הבוקר ואנחנו נברר בעיקר את הנקודה הזו".

בינתיים הבהירה היום יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', שוב כי אין בכוונתה להצטרף לממשלת נתניהו. היא אמרה זאת בכנס לזכרו של יצחק רבין.

"כמה שונה הנהגתו של רבין מהמכלול החברתי-כלכלי-מדיני שמייצג ראש הממשלה הנוכחי. כמה הפוכות תפיסות העולם. שמיים וארץ. ערב ביקור אובמה בישראל- אנחנו בסיטואציה שבה רק נס יפשיר את הקיפאון המדיני", אמרה יחימוביץ'. "והיה ואתבדה, ונעמוד על סיפה של חתימה הסדר מדיני, והמהלך יתאפשר אך ורק על ידי הצטרפותנו לממשלה, נשקול זאת מחדש".

לדבריה, "רבין ידע לראות את המציאות נכוחה ולזהות את ההזדמנות ההיסטורית שעמדה בפניו, מסרב להיות עיוור כפי שהיו קודמיו לפעמים וכפי שהיו אלה שבאו אחריו. הוא חתר לייצר על חלקת הארץ המשותפת הזו מציאות חדשה: של שלום בר קיימא, של עמים שחיים זה לצד זה, משני עברי גבולות מוסכמים, תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים החיוניים של מדינת ישראל ושיתוף פעולה כלכלי ותעשייתי נרחב לפיתוח האזור כולו, ותוך הבנה עמוקה לצרכים החברתיים של מדינת ישראל ולחיוניות של השקעה בתשתיות אנושיות. אותם דברים שהיו חשובים אז חשובים באותה מידה גם עכשיו".

יחימוביץ' התייחסה לביקורו של הנשיא אובמה בישראל בחודש הקרוב: "ערב ביקור אובמה בארץ, ונוכח העובדה שנאום בר אילן של נתניהו ב- 2009 היה גם אקורד הפתיחה וגם אקורד הסיום, לצערנו, למאמצים להגיע לשלום עם שכנינו, ולו רק להסכם ביניים – אנחנו בסיטואציה שבה רק נס יפשיר את הקיפאון המדיני. מי שאינו מוביל – מוצא את עצמו מובל, וגם מבודד בזירה הבינלאומית".

באשר לישיבה בממשלת נתניהו אמרה יחימוביץ': "מאז ומתמיד היינו מפלגה שוחרת שלום, סוציאל דמוקרטית, ביטחוניסטית, ציונית ופרגמטית וכך נמשיך גם לנהוג, ובכל צומת מדינית נטיל את כל כובד משקלנו לקידום תהליך השלום. לא יהיה חלקנו עם הממשלה הזאת, שדרכה הפוכה לדרכנו, וכל שותפות עמה היא פשוט להיות התליינים, המוציאים לפועל וקבלני הביצוע של דרך זרה לדרכנו. אבל, ואת זה הבהרתי מפורשות לראש הממשלה: והיה ויקרה מה שהסיכוי לו לצערי נראה קלוש, ונעמוד על סיפה של חתימה על הסדר מדיני, והמהלך יהיה יתאפשר אך ורק בהצטרפותנו לממשלה, נשקול זאת מחדש. הלוואי שאתבדה ושבאמת נגיע למהלך כזה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן