Skip to content

ויקטור ורולף עולים לארץ

המעצבים ההולנדים הידועים משיקים בארץ את צמד הבשמים שלהם לגבר ולאישה. בדיוק כמו עיצובי האופנה שלהם, גם הבשמים הם פיצוץ לחושים ולדמיון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צמד המעצבים ההולנדי ויקטור ורולף נחשבים לצמד המבטיח של עולם האופנה. לקולקציות שלהם יש אופי מרדני ונועז והם הופכים את מסלולי האופנה לבמת תיאטרון. הם מציגים לא רק בגדים אלא גם חלומות, ואת אותו המסתורין ואותה הפנטזיה העניקו לבושם הנשי שלהם Flowerbomb.

בימים אלה משיק בית לוריאל ישראל את הבושם SPICEBOMB לגבר, בושם גברי עוצמתי וחושני, בניחוח תבלינים Spicebomb,  המושק לצד הבושם לאשה FLOWERBOMB. בעוד Flowerbomb הוא פיצוץ של פרחים, Spicebomb הוא בעירה של תבלינים המורכבים מניגודים ריחניים חזקים וחריפים של תבלינים.

spice
ויקטור ורולף, הבושם לגבר, Spicebomb

Spicebomb נולד מהמפגש המדליק בין שני אקורדים בעלי טונים מנוגדים, הראשון ממכר, ומשלב תו מרכזי של תבלינים לוהטים–צ'ילי וזעפרן, עם שלמות גברית של עור וטבק, ועם הכוח הפראי של וטיבר. השני נפיץ ומשלב תווים רעננים ופיקנטיים של ברגמוט ואשכולית. תבלינים קרים–שרף ופלפל ורוד, משאירים חותמם עם הנשיכה הקפואה שלהם.בקבוקי הבושם עוצבו כרימון יד, עם פירוש חדש לבושם בעל ניחוח מתפוצץ, נשק שיקי מתוחכם, המקבל טוויסט עם המגע האמנותי המאפיין את ויקטור ורולף, זאת אחרי העיצוב דמוי הרימון-יהלום של Flowerbomb, הבקבוק הומצא מחדש בזכוכית מפוסלת עם היבטים גבריים, אחידים ומגולפים.

Flowerbomb הוא אכן פיצוץ פרחוני. שפע של פרחים היכולים לגרום לכל דבר להיראות חיובי יותר. עם השימוש, התווים הקסומים של הבושם יעירו מיד את החושים העמוקים ביותר שלך, ויגרמו לך להרגיש כאילו את חיה את חייך בגן סודי משלך הרחק מהמציאות הקשה.

FLOWERBOMB
FlowerBomb, בושם לאישה של ויקטור ורולף

כמו בעולם האופנה ההפוך והמהופך שלהם, כל ההפכים שזורים זה בזה ומתפוצצים לצרור של תחושות: סגפנות נלחמת בהתהוללות, צניעות מתחככת בקיצוניות, מציאות מתנגדת למדומה והמוכר סותר את הלא ידוע. המרכיבים המסתוריים האלה משחררים בושם שהוא בריחה דמיונית מהמציאות.

המוזה שלהם היא השחקנית הסקוטית טילדה סווינטון, המסמלת את האישה שלה הם מייעדים את עיצוביהם. כבר בתחילת דרכם כצמד עיצבו בגדים שנראו כאילו נועדו למבנה גוף שאינו קיים, או פריטי לבוש המורכבים משכבות רבות של דגמים זהים שנלבשו אחד על השני, כמו גם הקולקציה ההפוכה שלהם, שבה כל הבגדים נראו כאילו חלקם התחתון ממוקם בחלקו העליון של הבגד. את קולקציית הגברים הראשונה דגמנו בעצמם, תוך שהם מחליפים בגדים על המסלול.

ויקטור הורסטין ורולף סנוארן נולדו ב-1969. שניהם סיימו מגמת אופנה באקדמיה לאמנות "בארנהם" שבהולנד, והתמחו בסטודיו של מרטין מרג'יאלה. ב-1993 זכו בפרס הראשון בפסטיבל אופנה צרפתי בהייר Hyères, לאחר שהקימו את המותג שלהם והשתתפו בפרויקטים של אופנה-פוגשת-אמנות בגלריות שונות.

ויקטור ורולף זכו לתהילה בינלאומית ב-1999 עם קולקציית ההוט קוטור הראשונה שלהם בפריז כשהדוגמנית מגי רייזר הסתובבה כמו בבושקה רוסית, עם עשר שכבות של שמלות מקושטות באבנים. "המנון האהבה", הקולקציה הלבנה שלהם ready to wear לקיץ 2002, הייתה תרגיל בפשטות ובשלווה, והם מתייחסים אליה כאל ה"הטבלה" שלהם בעולם האופנה. הם הביאו ממד שובב ליוקרה ולאלגנטיות, כשהם נותנים משמעות חדשה למילה קלאסי.

vr
ויקטור הורסטין ורולף סנוארן, מעצבים

ויקטור ורולף מאמינים ש"הכוח האמיתי הוא כוח הדמיון".  "אנחנו באים ממדינה שבה אין אופנה. אולי זה מה שנתן לנו את החופש שלנו", הם מסבירים ומוסיפים: "למזלנו הטוב אנחנו לא שייכים לאף אחד".

כבר ב-2003, במלאות עשור למותג, חגג מוזיאון האופנה בפריז את האירוע בתערוכה רטרוספקטיבית לעבודותיהם.

כקוסמים המעצבים אופנה קונספטואלית, ויקטור ורולף ממציאים תמיד טוויסטים סוריאליסטיים למוסכמות.

"באופנה הכול אפשרי. אנחנו אוהבים את הרעיון של שילוב האוואנגרד עם זוהר הוליוודי". קונספט שהם המחישו בחוכמה רבה בתצוגת האופנה שלהם בקיץ 2004 שבה הציגו את הניגודים בין הנשיות לגבריות, כשהם משלבים חצאיות טול של שמלות ערב משנות ה-1950 בחליפות ערב של גברים.

הבגדים המודרניים והמתוחכמים של ויקטור ורולף מעוגנים היטב בקלאסיות של אופנת קוטור עם כל הכללים הנוקשים בנוגע לגזרות, להנחת הבד ולתפירה. באותה הרוח, הם הגו רעיון של בושם המהווה פריצת דרך לא רק בגלל השם שלו או עיצוב הבקבוק, אלא מאחר שהוא בושם קלאסי אמיתי. בהשראת הדרך בה איב סאן לורן יצר הילה המתעלה מעל ומעבר לבגדים שלו, צמד המעצבים שואף להפוך את התווית "ויקטור ורולף" לכוח מרכזי בעל רוח נמרצת ואנרגטית ועם מוצרים שיגרו וילהיבו את הציבור הרחב.

ב-2005 פתחו השניים חנות דגל ראשונה במרכז מילאנו והשיקו את הבושם הנשי הראשון FLOWERBOMB. ב-2006 השיקו את ANTIDOTE, בושם ראשון לגברים שפירושו נוגדן. באותה שנה גם הציגו את הקולקציה הכי שפויה שלהם, למעט כיסויי ראש  שדמו למסכות של לוחמי סייף. השניים גם הוזמנו לעצב קו פריטי לבוש לחברת האופנה השוודית H&M.

בתחילת אפריל 2007 נפתחה במוזיאון "ויקטוריה ואלברט" בלונדון תערוכה בשם "דברים סוריאליסטיים". ויקטור ורולף הציגו שם לצדם של שמות כמו אלזה סקיפארלי ואלכסנדר מקווין. ב-2008 הציגו קולקציית חורף טעונה במטענים שאותם נשאו הדוגמניות על גופן, או על מתקני תאורה שמהם בקעה מוזיקה.

 קשה להגדיר את אופיים העיצובי של הצמד. ייתכן כי הם מתנהלים על-ידי חשיבה סוריאליסטית כך שניתן להשוות אותם לסלוודור דאלי של עולם האופנה. לאחר שלמדו את כל ההיבטים של אופנה ואמנות, הצמד ההולנדי אימץ את הסגנון הייחודי שלהם. הם משלבים את דקות ההבחנה שלהם עם טוהר הגזרה ומוצאים את האיזון הנכון בין הקונספטואלי למסחרי. המופעים הראוותניים שלהם מעולם לא מעלו באמון של הנשים שאותן הם מלבישים. מציאת האיזון המושלם בין פנטזיה, שנינות, איכות, שלמות ומלאכת מחשבת מיומנת היא המקור להערכה ולשבחים המורעפים על מעצבי האופנה. הם תוארו על-ידי העיתונות כ"נסיכי האופנה" או "איב סאן לורן החדש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן