Skip to content

האם הוגו צ'אבז חי או נלחם על חייו?

גויירמו קוצ'ז, שגריר פנמה לשעבר לארגון אומות אמריקה, אומר שלפי מקורותיו - הוגו צ'אבז מת. לדבריו, צ'אבז נותק ממכשירי ההחייאה לפני כארבעה ימים במצוות בנותיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צ'אבז - חי או מת?
צ'אבז - חי או מת?

"המפקד שלנו חולה מאחר שנתן את חייו לאלה שאין להם דבר", אמר אתמול ניקולאס מאדורו, סגן נשיא ונצואלה, בשידור טלוויזיה על מצבו של הנשיא, הוגו צ'אבז. בינתיים מתרבות השמועות על מותו, אולם אתר האינטרנט "קוורץ" מצטט את גויירמו קוצ'ז, שגריר פנמה לשעבר לארגון אומות אמריקה, האומר שלפי מקורותיו הוגו צ'אבז מת. לדבריו צ'אבז נותק ממכשירי ההחייאה לפני כארבעה ימים במצוות בנותיו.

קוצז' עצמו איבד את משרתו בינואר אחרי שהשמיע בציבור דברים לא נעימים לממשלת ונצואלה על מצב בריאותו של צ'אבז.

צ'אבז נאבק בסרטן שטיבו לא פורסם מאז יוני 2011, ולא נראה בציבור מאז יצא לטיפולים בקובה בדצמבר האחרון. מדווח ה-BBC. הסברה היא שצ'אבז לקה מסרטן בעצמות אגן הירכיים, ובעקבות הניתוח האחרון הוא סובל מדלקת חריפה בדרכי הנשימה. צאבז' נבחר לכהונה נוספת בת שש שנים באוקטובר 2012,  אך מפאת מחלתו הוא לא הושבע.

צ'אבז ובנותיו
צילום מזויף? צ'אבז ובנותיו

סגן הנשיא מאדורו, הנחשב כיורשו הנבחר, אמר אתמול בקראקס שצ'אבז: "הזניח את בריאותו מאחר שהקריב את גופו ואת נשמתו לעמו. הוא נאבק על חייו, על בריאותו, ואנו נמצאים שם אתו".

צ'אבז שב לוונצואלה מקובה באמצע פברואר, וצייץ תודות לקובנים על שאירחו אותו ולאזרחי ונצואלה על תמיכתם בו.

שבוע אחד קודם לכן פורסמה תמונתו מחייך במיטת חוליו בחברת בנותיו, אך קוצ'ז טען בראיון לשלוחת צ'ילה של CNN שהתמונה מזויפת: "זה אדם שאיבד עשרות קילוגרמים ממשקלו, ובכל זאת הוא שמנמן, מלא חיים… פרצופי בנותיו אינם מציאותיים. אחת מהן עברה ניתוח פלסטי". מכל מקום, חי או מת, בינתיים הוסר הריאיון מהרשת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן