Skip to content

מכה קשה לפרקליטות בפרשת הולילנד: מת עד המדינה

"יש גבול כמה אני מוכן לסבול בגילי ובמצבי הנפשי והרפואי" אמר עד המדינה בתום יום דיונים קשה וסוער בו כונה שקרן וכזבן פעמים רבות על ידי פרקליטו של אולמרט. הבוקר ב-04:30 נקבע מותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ש"ד בן ה-76, עד המדינה בפרשת הולילנד, נפטר היום (שישי), פחות מיממה לאחר דיון סוער בבית המשפט ולאחר שעד המדינה נחקר בחקירה נגדית. בתום הדיון הודיעה אתמול הפרקליטות לבית המשפט: "עד המועד בו העד יוצא לטיפול רפואי, הוא יעיד ברצף בכל הדיונים הקבועים, עד ה-14/03", אבל עד המדינה כבר לא יעיד. השכם בבוקר הובל עד המדינה לבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שמצבו הבריאותי הדרדר. בשעה 04:30 נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. 

במהלך הדיונים הארוכים היה ידוע כי מצבו הבריאותי בכי רע, ולכן קוצרו הדיונים בהתחשבות במצבו. מותו של העד מתרחש בשיאו של המשפט נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ראש לשכתו, שולה זקן, ונגד מחליפו בתפקיד, ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי. המשפט מתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב. זו מכה קשה מאוד לפרקליטות המדינה בתיק בו מואשם אולמרט כי קיבל שוחד בעת שכיהן כראש עיריית ירושלים. 

הולילנד (צילום: ציפי מנשה)
עד המדינה קרס לאחר החקירה הנגדית. הולילנד (צילום: ציפי מנשה)

אתמול התעמת עמו בחקירה נגדית עורך הדין רועי בלכר מצוות פרקליטי ההגנה של אולמרט והדיון בחקירה היה סוער ונוקב. ש"ד הואשם שוב ושוב שהוא משקר. כאשר שמע בלכר את הודעת הפרקליטות בדבר מועד סיום העדות, 14 במרץ, אמר לבית המשפט: "ה-12 זה היום האחרון לפני היציאה לפרוצדורה הרפואית. עד אז נסיים".

לאחר החקירה הנוקבת חזר העד לביתו והתלונן על היחס לו הוא זכה בדיון. "יש גבול כמה אני מוכן לסבול בגילי ובמצבי הנפשי והרפואי, עד כמה אני מוכן לספוג שפה כזו", הוא אמר. בעבר אושפז העד מספר פעמים בשל מצב בריאותו הרעוע. עקב כך ביקשה הפרקליטות לזרז את הזמנים ולהעלותו לעדות מוקדמת. פרקליטו, עו"ד אמנון יצחקניא, הגיב הבוקר: "זהו יום עצוב". בנוגע ללחצים שהופעלו על מרשו בחקירות הנגדיות אמר: "גם אדם צעיר ובריא היה מתקשה לעמוד בלחצים שהופעלו עליו, הרדיפה נגדו בכלי תקשורת מסוימים והיחס מצד חלק מעורכי הדין של ההגנה, ששמו אותו כמטרה, היו קשים לו מאוד. מישהו צריך לשים גבולות גם לזה". 

בראשית השבוע הציג במשפט הזה צוות ההגנה של אולמרט רשימה מאחד מיומניו של ש"ד. לטענתם, מדובר ברשימה של  שמות "משוחדים" לכאורה בפרשה, והפלא ופלא, שמו של אולמרט, נעדר ממנה. רישום זה מוכיח, לטענתם, כי למרות האישום, אולמרט לא היה חלק מהפעולות הבלתי חוקיות.

פרשת הולילנד נחשפה בשנת 2010. ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הואשם בקבלת שוחד לקידום פרויקט הבנייה בהולילנד, בעת ששימש כראש עיריית ירושלים. עוד הואשמו בפרשה ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, בגין קבלת שוחד והלבנת הון וראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, בגין קבלת שוחד.

המשפט שבמסגרתו שימש ש"ד כעד המדינה נפתח כשנתיים מאוחר יותר, בתחילת יולי 2012, ובכתב האישום שגובש על-ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה התנוססו שלוש פרשיות – פרשת הולילנד, פרשת הקרקעות של חברת "תעשיות מלח" והקרקעות של חברת "הזרע". לפי החשד, כפי שהציגה הפרקליטות, הקו שמחבר בין הפרשיות הללו הוא מצב של "קידום פרויקטים שונים של נדל"ן בארץ, תוך מתן שוחד לעובדי ולנבחרי ציבור, בדגש על עבירות שליוו את הליכי התכנון בעיריית ירושלים ובמנהל".

 

[related-posts] 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן