Skip to content

עימותים וירי חי על כוחות צה"ל ברצועת עזה

בכמה מוקדים בצפון הרצועה ובמרכזה אירעו תקריות אלימות ליד גדר המערכת שבמהלכן נורו יריות לעבר כוח צה"ל. רכבו של מפקד החטיבה הצפונית נפגע מקליעים. למח"ט וחייליו שלום. בצד הפלסטיני שלושה פצועים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עימותים אלימים אירעו אתמל (שישי), בין כוחות צה"ל לאורך גדר רצועת עזה. רכבו של קצין בכיר,  אל"מ עופר וינטר, מח"ט החטיבה הצפונית באוגדת עזה, נפגע מקליעים. למעט הרכב שניזוק קל איש לא נפגע. דובר צה"ל אישר את פרטי האירועים ומסר כי צה"ל לא יסבול ניסיונות לפגע באזרחי ישראל ובכוחותיו ויגיב בחומרה לניסיונות כאלו. היום (שבת), אומרים מקורות בצה"ל כי אסור לעבור על כך לסדר היום וכי הפלסטינים ידעו היטב להיכן הם מכוונים את הירי.

גדר המערכת. השקט לא נשמר (צילום: דו"צ)
גדר המערכת. השקט לא נשמר (צילום: דו"צ)

עוד נודע כי שלושה פלסטינים נפצעו אך לא ידוע כה מצבם. על פי דובר צה"ל אירעו כמה תקריות אלימות לאורך גדר המערכת במרכז רצועת עזה שבמהלכן נורו יריות מנשק קל לעבר כוח צה"ל בצפון הרצועה. התקריות כללו ידיויי אבנים ובקבוקי תבערה מהצד הפלסטיני לעבר כוחות צה"ל על ידי עשרות פלסטינים שהתקרבו לגדר המערכת. כמו כן הוסיף הדובר כי לא נורו יריות לעבר בתי יישובים באזור.

ביום שלישי שעבר נורתה רקטת גראד לעבר אשקלון. הרקטה התפוצצה באזור התעשייה הדרומי של העיר. ירי הרקטה שם קץ לשקט ששרר במקום במשך שלושת החודשים האחרונים. צה"ל הודיע כי הוא רואה במקרה זה אירוע בודד ולא יהיה מוכן לחזור לתקופת ה"טפטופים". קודם לנפילת הרקטה לא הושמעה אזעקת צבע אדום וגורמי ביטחון הסבירו שככל הנראה היא לא הופעלה משום שהרקטה כוונה לאזור לא מיושב. בד בבד הודיעו כי תיבדק התקלה.

הזרוע הצבאית של הפת"ח, גדודי אל אקמה, הודיעה כי היא נוטלת אחריות לשיגור הרקטה והסבירה כי השיגור היה תגובה למותו של ג'ראדאת ערפת בן ה-30 בשבת שעברה בכלא מגידו. בעוד שבמצרים מתקדמות השיחות בין נציגי החמאס לישראל בדבר ההבנות שהושגו לאחר מבצע עמוד ענן שהופסק בתיווך מצרים, החמאס מרגיש לחץ בעקבות פעילות מוגברת מצרית להריסת וסגירת מנהרות הברחה מרפיח המצרית לרצועה.

בעקבות ירי הרקטה לאשקלון הודיעה ישראל כי היא סוגרת את מעברי כרם שלום ומעבר ארז לפני הפלסטינים ומותירה את מעבר ארז לצרכים הומניטאריים בלבד. המצרים מצדם לא מעוניינים לפתוח את מעבר רפיח לתנועה מלאה כדי לא להיות האחראים על הרצועה.

[related-posts]

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן