Skip to content

אזעקת שווא באילת ובערבה בגלל זיהוי ירי טילים בסוריה

מערכת ההתרעה הישראלית רגישה וקלטה שיגורים, למרות זאת תיבדק הפעלת מערכת הצופרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אזעקת השווא שהושמעה אמש באילת ובסביבתה בדרום החרידה רבים מתושבי הערבה ואילת. היום (שבת), התבררה הסיבה לכך. גורמים בצה"ל הסבירו למגפון כי השימוש שעושה צבא סוריה בשיגור טילים נגד המורדים נקלט במערכות ההתרעה של צה"ל. המערכת הרגישה לטווחי השיגור והיעדים העבירה את המידע שקלטה לחדרי הבקרה של צה"ל ופיקוד העורף וכתוצאה מכך הופעלה מערכת הצופרים בדרום. עם זאת, מערכת הצופרים באילת ובערבה לא היתה צריכה להיות מופעלת ועל כן יש לבדוק את העניין לעומקו, ציין הגורם. 

הצבא הסורי מחזיק בארסנל נרחב של טילי סקאד לסוגיהם השונים. לפי דברים שנשא השבוע ראש המטה הביטחוני במשרד הביטחון, אלוף מיל' עמוס גלעד, ארסנל הטילים כולל את טיל הסקאד המשודרג הידוע כטיפוס D. טיל זה מיועד לטווח של מאות קילומטרים ויכול לשאת ראש נפץ קרבי של עד 700 ק"ג חומר נפץ. לאחרונה החל הצבא להשתמש בטילים ארוכי טווח במלחמתו עם המורדים. בד בבד ידוע כי סוריה העבירה לידי החיזבאללה גם טילי סקאד מסוג D. 

אתמול זוהו שלושה שיגורי טילים ארוכי טווח על ידי הצבא הסורי. חטיבה 155 של הצבא הסורי שיגרה טילי סקאד נגד יעדי מורדים בדאיירה ג'מיל, שם נהרגו כתוצאה מכך אזרחים ועשרות אחרים נפצעו. טיל שני התפוצץ זמן קצר אחרי השיגור והשלישי נפל בטעות בתוך שטח עיראק.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן