Skip to content

לחקות שיטות מעוף של עטלפים

מחקר זה, המיועד לתכנון תצורות חדשניות של כלי טייס, יוצג באחת ההרצאות בכנס הישראלי השנתי ה-53 למדעי התעופה והחלל, שיתקיים השבוע בתל אביב ובטכניון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מעוף עטלף. צילום: ויקיפדיה
מעוף עטלף. צילום: ויקיפדיה

הכנס הישראלי השנתי ה-53 למדעי התעופה והחלל יתקיים השנה בימי רביעי וחמישי 6 ו-7 במרץ. אירוע זה מהווה את הכינוס המקצועי החשוב והגדול ביותר בתחום מדעי התעופה והחלל בארץ. כבעבר, יומו הראשון של הכנס יתקיים במלון דן פנורמה בתל אביב ויומו השני בקרית הטכניון בחיפה. את יומו השני של הכנס יפתח הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, שר המדע והטכנולוגיה.

תכנית הכנס כוללת כ-90 הרצאות, ביניהן הרצאות מוזמנות שלמרצים בעלי שם עולמי מהאקדמיה ומהתעשיות. הכנס יעסוק במגוון נושאים ויישומים פורצי דרך, בהם תצורות מתקדמות למטוסים, טילים ולוויינים, ועבודות מחקר חדשניות באווירודינמיקה, תכנון מבנים, ניווט, הנחיית טילים, הנעה ובקרת לוויינים.

תכנון מיטבי של כלי טיס

את הכנס יפתח ד"ר מיכה בועזון, סגן ראש חטיבה ברפאל, יו"ר הוועדה המארגנת של הכנס. בהמשך תינתן הרצאה מוזמנת ע"ש פרופ' פון קרמן, ע"י פרופ' פ. הפטקה מאוניברסיטת פלורידה בארה"ב, בנושא שיטות תכנון מיטבי של כלי טיס, אשר יאפשרו לבנות מטוסים קלים יותר, חסכוניים יותר, וארוכי טווח יותר מאשר בעבר. הרצאה נוספת תינתן ע"י פרופ' ק. ברויר מאוניברסיטת בראון בארה"ב, בנושא שימוש בשיטות מעוף של עטלפים לתכנון תצורות חדשניות של כלי טיס. בהמשך, תינתן הרצאה של א. ארדמן מחברת בומברדיר, חברה קנדית שהינה בין המובילות בעולם בייצוא מטוסי מנהלים ומטוסי נוסעים, שתעסוק בניצול אנרגיה חשמלית בכלי טייס לתכנון מטוסים שקטים ויעילים.

הנעה חשמלית ללוויינים

את יומו השני של הכנס תפתח הרצאתו של פרופ' א. גומז מאוניברסיטת ייל בארה"ב, בנושא בעירה טורבולנטית. הרצאה אחרת תינתן ע"י פרופ' מ. גלמן מהטכניון בנושא הנעה חשמלית ללוויינים, שתאפשר משימות חלל מתקדמות, שחלקן לא נוסו מעולם, וימשיך אילן פורת מחברת אלביט בנושא מערכות אופטיות בחלל, עם יישומים מרחיקי לכת לצילום ולחישה מרחוק בהפרדה גבוהה.

הנס גם יארח את תחרות פרויקטי הסטודנטים בפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון, הכוללת השנה שישה צוותים, אשר יציגו את הפרויקטי השנתיים שהגיעו לגמר, תוך הדגשת נושאים חדשניים בהנדסת כלי טייס בלתי מאוישים, טילים ולוויינים.

ביומו השני של הכנס תוצגנה עבודות מחקר המתקיימות במסגרת פרויקט הלוויינים החדשני "סמסון" של הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל ומכון אשר לחקר החלל בטכניון, במסגרתו ישוגרו לראשונה בעולם שלושה ננו-לוויינים אשר יטוסו בטיסת מבנה וישמשו לפיתוח טכנולוגיות של איתור אנשים וכלי שייט במצוקה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן