Skip to content

האוצר מתכנן יציאה מדורגת לפנסיה

כך מסר היום בבוקר שר האוצר יובל שטייניץ, בפתח ישיבת הממשלה. בתוכנית זו יוכלו העובדים לפני הפנסיה לעבור לעבודה בחצי משרה מבלי שזכויותיהם ייפגעו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

שטייניץ. להקל על היוצאים לפנסיה(צילום: לע"מ)
שטייניץ. להקל על היוצאים לפנסיה (צילום: לע"מ)

באוצר עובדים על מתכונת פנסיה חדשנית, שתאפשר לאנשים יציאה מדורגת לפנסיה. כך אמר היום בבוקר שר האוצר יובל שטייניץ, בפתח ישיבת הממשלה. לדבריו, מדובר ברפורמה מהפכנית במדינת ישראל שתחליף את השיטה הנוכחית שבה נאלצים לפרוש במדרגה אחת – יום אחד הם עובדים במתכונת של 100% ויום אחרי הם מובטלים מעבודה.

"כוונתנו היא לאשר לאנשים יציאה מדורגת לפנסיה. דבר זה יאפשר להתרגל למצב וימנע שחיקה. היום נוצר מצב שרוב האנשים מקווים לצאת לפנסיה על מנת להפסיק לעבוד כל כך קשה אך גם חוששים ממנה. הדבר הטבעי והנכון יותר הוא לעשות את המהלך הזה בהדרגה". ציין השר.

השר הסביר, כי במשרד האוצר עובדים על תוכנית זו ושהוא מקווה שתוך חודש חודשיים תהיה אפשרות להציג פיילוט ראשוני. "בתוכנית זו יוכלו העובדים לפני הפנסיה לעבור לעבודה בחצי משרה מבלי שזכויותיהם תפגענה. אנחנו באוצר בודקים כרגע את כל החבילה האקטוארית של הזכויות והתשלומים כדי לראות איך לאפשר את הדבר הזה למי שמעוניין בכך, בלי שהמעסיקים, או אף אחד אחר, לא יפגע ואני משוכנע שזה מודל טבעי ונכון יותר ממה שקורה היום ברוב העולם", הדגיש השר.

מודאג מהקשיים הכלכליים בארה"ב

שטייניץ גם התייחס לקיצוץ של 85 מיליארד דולר בארה"ב ואמר, כי "הקשיים הכלכליים בארה"ב מדאיגים אותנו, אני מקווה שלא נפגע מהם", אמר הבוקר שר האוצר יובל שטייניץ, בפתיחת ישיבת הממשלה. לדבריו, "חשוב לזכור שהמדינה היחידה שהצליחה בשלוש השנים שחלפו לשחות נגד הזרם עם צמיחה חיובית והורדה של האבטלה היא ישראל. הסביבה הבינלאומית מאוד קשה לכן נדרש מאתנו לנהוג באחריות ובתעוזה ולעבוד קשה על מנת לשמור על כלכלת ישראל ואזרחי ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן