Skip to content

כבאי מתחנת אשקלון הואשם בסחיטה וקבלת שוחד

כבאי מאשקלון, וחברו בעל חברה לציוד כיבוי אש, הואשמו במעשה סחיטה לכאורה וקבלת שוחד מגני ילדים באשדוד. את תשלום השוחד, לכאורה, לוותה תוכנית תחקירים בערוץ השני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום בגין סחיטה באיומים, לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הוגש היום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע על ידי פרקליטות מחוז דרום, נגד רוברט פאר, כבאי מתחנת כיבוי האש אשקלון.

מכתב האישום, אותו הגיש נציג התביעה, עורך דין  שולי רוטשילד, עולה כי פאר מואשם בעריכת בדיקות כיבוי אש ללא סמכות בגני ילדים באשדוד, על מנת לבדוק עמידתם בדרישות, לצורך מתן אישור להפעלת גן. על כך לקח הכבאי שוחד בסך אלפי שקלים כדי לזרז טיפול בעניין.

(צילום: ויקימדיה)
נדרשת רק במבנים תעשייתיים. מערכת מתזים (צילום: ויקימדיה)

בבית משפט השלום בבאר שבע הוגש כתב אישום גם נגד מנשה אגסי, חברו של פאר, בעליה של חברה למכירת ציוד כבאות אש, בה עבד פאר כשכיר, בגין ביצוע עבירות של סיוע למרמה והפרת אמונים.

על פי כתב האישום, הגיעו שני הנאשמים במספר הזדמנויות לגני ילדים באשדוד, פאר הציג עצמו בפני בעלות הגנים כקצין בתחנת כיבוי אש אשקלון, שהגיע מתוקף תפקידו לערוך בדיקה לצורך קבלת אישור כיבוי אש. פאר ידע שהפעולה אינה בסמכותו ושאינה במסגרת תפקידו ככבאי, ואמר שביכולתו לעזור להן לזרז את קבלת האישור. הנאשם פעל לקידום מכירת ציוד כיבוי אש של חברה בבעלותו של אגסי, בה כאמור עבד כשכיר, כל זה תמורת אלפי שקלים שדרש מבעלות הגנים.

השיטה פעלה כך: הנאשמים הגיעו במספר הזדמנויות לגני ילדים, ובתום "הבדיקה" הודיע רוברט פאר לבעלות גני הילדים, שכדי לקבל את אישור כיבוי אש, עליהן להתקין מערכת גלאי עשן בגן. הנאשם מסר להן שעלות התקנתה היא בסך עשרות אלפי שקלים והבטיח לדאוג לקבלת האישור, בלי שיצטרכו להתקין את המערכת, תמורת תשלום של אלפי שקלים. כמו כן איים פאר, כי בלי התשלום לא יקבלו את האישור, ובלי עזרתו יסתבכו. לאחר שהכסף נמסר, הגיע הנאשם לגן ומסר את האישור.

סיפור המעשה נחשף כשבעלה של אחת המתלוננות סירב לשלם לפאר את דמי השוחד וזה אמר לו שאם לא יקבל את התשלום (7,000 שקל), יצטרך האחרון להתקין מערכת כיבוי של ספינקלרים (מתזי מים מצנרת מיוחדת), שעלותה כ-60 אלף שקלים. הבעל פנה למכבי האש ואז הוברר לו שמערכת כזו נדרשת רק במבנים תעשייתיים. הוא סיפר את עניין השוחד לבכיר במכבי האש, אשר הפנה אותו לתכנית כלבוטק בערוץ 2. שם "קפצו" על המציאה. בשלב ראשון ציידו את הבעל ב-1,500 שקל במזומן והוא נפגש עם פאר שהגיע לפגישה עם חברו אגסי.

פאר, כך נודע, סירב לקבל חלק מהכסף ותבע את  כל הסכום במזומן. בסופו של דבר השתכנע וקיבל את הסכום על החשבון. בפגישה השנייה צויד הבעל על ידי מפיקי התכנית ב-2000 שקל, ובהמשך מסר המחאה אישית שלו על סך 3000 שקל, אותם קיבל במזומן מהמפיקים לאחר הפגישה.

הדיון בעניינו יערך  כבר מחר בבית המשפט. כתב האישום נגד מנשה אגסי הוגש לבית משפט השלום במסגרת הסדר טיעון שנערך בין הצדדים, טרם הגשתו לבית המשפט. יצוין כי ביחס למנשה אגסי, מדובר בשני מקרים בהם הגיע יחד עם פאר לגני הילדים, בעוד שפאר הגיע לשני גנים נוספים לבדו. לפי הסדר הטיעון, יתבקש בית המשפט להשית על אגסי עונש של שישה חודשי מאסר בפועל וקנס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן