Skip to content

בת 17 מבנימין נעצרה בחשד לתקיפה ברכבת הקלה בירושלים

הנערה חשודה כי תקפה אישה ערבייה בתחנת הרכבת הקלה בבירה יחד עם חברותיה שטרם נעצרו. פרקליטה, מיכאל בן ארי טוען שהיא לא תקפה אלא התגוננה כשהותקפה, "זהו ספין של פעילת שמאל והתקשורת". מפקד מחוז ירושלים: בשנה החולפת אירעו בבירה 56 מקרי תג מחיר. במוזאון האצ"ל התגלו הלילה כתובות נאצה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת מחוז ירושלים עצרה היום (ראשון) בצהריים נערה בת 17, תושבת בנימין, בחשד למעורבות בתקיפת האישה הערבייה סמוך לתחנת הרכבת הקלה בירושלים ביום שני שעבר. הנערה מכחישה את המיוחס לה וטוענת כי לא תקפה והיא זו שהותקפה ופעלה מהגנה עצמית. במשטרה אומרים כי שתי נערות נוספות דרושות לחקירה.

בחקירתה טענה החשודה כי הערבייה תקפה אותה ראשונה והיא דורשת להגיש תלונה נגדית נגד הערבייה. עורך דינה של הנערה, איתמר בן גביר, מטעם עמותת "חוננו", מסר בתגובה, כי "יש כאן בעצם ספין תקשורתי. מאחורי התמונות שפורסמו עומדת פעילת שמאל קיצוני. החשודה טוענת שבמקום היה עימות מילולי, אך הערבייה הפכה אותו לפיזי כאשר תקפה את הנערה ואת חברותיה ולכן אלו פעלו ממניעים של הגנה עצמית".

צילום התקיפה כפי שהועלה לפייסבוק (צילום: אורית ירדן דותן)
צילום התקיפה כפי שהועלה לפייסבוק (צילום: אורית ירדן דותן)

אותה "פעילת שמאל", שתיעדה את האירוע, דורית ירדן-דותן, סיפרה בשבוע שעבר כי מה שראתה היה "אירוע תקיפה קלאסי". לדבריה "צעירה דתייה שחלפה בתחנת הרכבת הקלה חבטה לפתע באגרוף בפרצופה של האישה הערבייה שהמתינה במקום. כאשר הערבייה ניסתה להתגונן, החלו חברותיה של התוקפת להכותה והדפו אותה לעבר קיר התחנה. היו שם קבוצה של בנות בגילאי העשרים שתקפו וקראו קריאות לכיוונה".  דותן סיפרה עוד, כי "התפתח ויכוח וצעקות בין הצדדים והן התנפלו עליה. חלק מהאנשים שהיו שם, בהם בחורי ישיבה, צעקו לה 'אין לך מה לחפש פה' וגם צעקו עליה שלא תעז לגעת ביהודים. הרקע הוא לאומני, לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין. תושבים רבים עמדו מנגד ולא חשו לעזרת המותקפת. האדם שהיה אתה עמד חסר אונים ולא ידע כיצד להפסיק את התקיפה".

מוקדם יותר אלמונים ריססו כתובת "תג מחיר אצ"ל הוא ארגון טרור" על קיר מוזיאון האצ"ל שברחוב קויפמן בתל אביב. הלילה (ראשון), סמוך לשעה 1:00 לפנות בוקר, התקבלה קריאה במוקד 100 של המשטרה על ידי מאבטחי המוזיאון  שגילו את הכתובת והזעיקו את המשטרה. תחנת לב תל אביב חוקרת את האירוע. בשלב זה לא ברור האם האירוע קשור למקרים קודמים של ריסוס כתובות נאצה.

בחודש אוקטובר שעבר ריססו אלמונים כתובת גרפיטי שנושאת את הכיתוב "שר המחדל, בשם הנופלים" על קברו של שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה דיין, בבית העלמין בנהלל. את כתובת הנאצה גילה תושב המום שטייל בבית הקברות והזעיק את המשטרה. משרד הביטחון גינה בחריפות את המעשה ושלח עוד באותו יום צוות לניקוי הגרפיטי ותיקון המצבה.

בירושלים חשף היום מפקד המחוז, ניצב יוסי פריינטי, כי במהלך השנה החולפת נרשמו בבירה לא פחות מ-56 אירועי תג מחיר נגד האוכלוסייה הערבית,  שכללו ניקובי צמיגים וריסוס כתובות נאצה. לדבריו, לא כל המקרים הגיעו לידי פענוח והגשת כתבי אישום, אבל יחידה מיוחדת שהקימה המשטרה פועלת בנושא וכבר הוגשו כמה עשרות כתבי אישום. הוא התייחס גם למתח השורר בשטחים ובמזרח ירושלים ואמר: "אנו נערכים לכל תרחיש ונערכים לשיפור המוכנות המבצעית. בתוך ירושלים אנו לא מזהים כרגע הסלמה ולוקחים כל תרחיש ומתבוננים עליו" .

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן