Skip to content

נעצרו ארבעה נערים החשודים בתקיפת עובד הניקיון בת"א

השוטרים החרימו מבתי החשודים בטבריה את מחשביהם ועצרה אותם. המניע לתקיפה עדיין לא ברור. נעצרו שתי חשודות נוספות בפרשת התקיפה של האשה ברכבת הקלה בירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשטרה פשטה הלילה על בתיהם של ארבעה נערים בטבריה החשודים כי השתתפו בתקיפתו של פועל הניקיון הערבי, חסן אוסרוף, בטיילת בתל אביב לפני יותר משבוע. השוטרים החרימו מבתי החשודים את מחשביהם ועצרה את החשודים. המניע לתקיפה עדיין לא ברור.

החקירה קיבלה קדימות במשטרה והיא הוטלה על תחנת לב ת"א. צוות החקירה בראשות נצ"מ דני לוי החל לפעול מייד והחקירה זכתה בשם האקזוטי: "מסיבת חוף". זהות החשודים הייתה ידועה כבר כמה ימים ובוצעו מעקבים וחקירות מודיעיניות לפני המעצר הלילה. הנערים הגיעו לחגוג במסיבת פורים בתל אביב ואחריה בוצעה התקיפה.

במהלך היום נעצרו עוד שלושה חשודים בתקיפה (סה"כ שבעה, מהם 5 נערים). הם יובאו היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בת"א.

לפי החשד אוסרוף הותקף במהלך עבודתו כפועל ניקיון של עיריית ת"א על ידי חבורה של כעשרים צעירים שהכו אותו וקראו לעברו "ערבי מסריח", "אתם רוצים להשתלט על המדינה" ועוד. אוסרוף הגיע באופן עצמאי לבית החולים איכילוב ב-4:30 לפנות בוקר כשהוא סובל מחבלות בראשו, בעין ובלסת, והצוות הרפואי הזעיק את המשטרה. חוקרי תחנת לב תל אביב הגיעו לבית החולים וגבו עדות.

ההפגנה שהתקיימה בעקבות התקיפה הגזענית (צילום: תומר נויברג)
ההפגנה שהתקיימה בטיילת בעקבות התקיפה הגזענית (צילום: תומר נויברג)

"אני עובד בטיילת על בסיס יומיומי, התחלתי באזור האופרה לכיוון דרום", סיפר היום העובד הפצוע, "הייתי שם כמו בכל בוקר. עברו שם ילדים או נערים, אולי עשרים ומשהו צעירים והם עמדו סביבי במעגל והתחילו להגיד לי 'יה ערבי מסריח, אתה ערבי, אתם רוצים מדינה'. אמרתי לאחד שהכה אותי 'עזוב אותך מהדברים האלה, אני בעד שלום'. ניסיתי לדבר יפה, אבל זה לא עזר. הם התחילו להכות אותי בבקבוקים ולהכות אותי בפנים עד שאיבדתי את ההכרה".

באותו יום התקיימה עצרת מחאה בטיילת בת"א ליד מלון דיוויד אינטרקונטיננטל, בעקבות האירוע הגזעני. העצרת התקיימה במקום בו אירעה התקיפה. במקום התקבצו כ-150 איש שמחו נגד ההסתה והאלימות על רקע גזעני וטענו שיש הסתה מלמעלה שמתירה אלימות על רקע גזעני. הם קראו למשטרה לתפוס את התוקפים.

משטרת ישראל ממשיכה גם לחקור את תקיפת האישה הערבייה על ידי הנערה בת ה-17, תושבת התנחלות באזור בנימין, שנעצרה בחשד למעורבות בתקיפת הערבייה ברכבת הקלה בירושלים. הלילה (ראשון) התייצבו במשטרת ירושלים שתי נערות נוספות שהיו דרושות לחקירה. השתיים, באמצעות עורך הדין איתמר בן גביר מעמותת "חנונו", הגישו תלונה נגד הערבייה וטענו כי הן אלה שהותקפו, אולם לאחר חקירתן הן נעצרו.

סנגורן של החשודות, בן-גביר, מסר כי אחת מהן הציגה בחקירתה תעודה רפואית שמעידה על מכות שספגה וכן סימנים על צווארה. בן-גביר אמר עוד כי לנוכח סרטון אבטחה שתיעד את התקרית ועדויות שנמסרו למשטרה, יש לעצור את האישה הערבייה. שלוש החשודות היהודיות יובאו היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בעיר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן