Skip to content

ראש ממשלת פקיסטן יבקר בהודו

בהודו אומרים כי מדובר במסע צליינות בלבד. בפקיסטן אומרים כי הפרטים טרם נסגרו. ברקע - החרפה בסכסוך הגבולות בקשמיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ביקור צליינות עם משמעות פוליטי. ראש ממשלת פקיסטן ראג'ה פרווז אשרף (מקור: ויקימדיה).

ראש ממשלת פקיסטן, ראג'ה פרווז אשרף, יבקר בשבת הקרובה בהודו. זה יהיה ביקורו הראשון של אשרף במדינה הגדולה, הנחשבת כיריבה המסורתית של ארצו ושרויה עימה בסכסוך מתמשך מאז 1947.

בכיר במימשל ההודי מסר כי הביקור מוגדר כפרטי וכי אשרף יגיע בלוויית בני משפחתו. "הוא אינו צפוי להיפגש עם מנהיגים פוליטיים הודים. זהו בפירוש מסע דתי ורוחני", הוסיף הבכיר.

אשרף ובני משפחתו אמורים להתפלל במקדש לזכרו של הקדוש הסופי הזראת חוואג'ה גאריב נאוואז בעיר אג'מר שאריף, המרוחקת כארבע מאות קילומטרים מהבירה ניו דלהי.

בפקיסטן אישרו את הידיעה על הביקור, ואמרו כי פרטיו נמצאים בשלבי ליבון סופיים. בכיר במימשל הפקיסטני אמר כי טרם הוחלט סופית מה בדיוק יעשה ראש הממשלה אשרף בהודו ועם מי ייפגש שם, אך הוסיף כי "עדיין עובדים על זה".

אשרף יהיה בכך לפקיסטני הבכיר ביותר המבקר בהודו מאז עשה זאת הנשיא עאסיף עלי דארדארי באפריל אשתקד. גם זארדארי הגדיר את הביקור שלו כמסע צליינות, אבל הדבר לא מנע ממנו מפגישה לארוחת צהריים משותפת עם ראש ממשלת הודו, מנמוהאן סינג.

המתח בין שתי המדינות בעלות היכולת הגרעינית  התעצם בינואר, כששישה חיילים נהרגו בחילופי אש באזור הגבול שבקשמיר, אזור שעליו טוענות שתי המדינות לריבונות. מאז, חלה רגיעה מסוימת במצב, לאחר שבסוף ינואר נחתם הסכם הפסקת אש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן