Skip to content

הידרדרות נוספת במצבו של צ'אבז; סובל מזיהום חמור

נשיא ונצואלה עבר טיפול כימותרפי קשה בקובה, אך החליט להמשיך אותו בארצו לאחר שחל שיפור במצבו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צ'אבז במהלך ביקור בגווטאמלה לפני מספר שנים. לא נראה בציבור כבר חודשים ארוכים (תצלום: ויקימדיה)

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבז, סובל מזיהום "חדש וחמור" שהחמיר עוד יותר את בעיות הנשימה שלו, והוא נמצא בטיפול כימותרפי. על כך הודיעה ממשלת ונצואלה אתמול.

הודעת הממשלה פורסמה שבועיים לאחר שצ'אבז בן ה-58 אושפז בבית חולים צבאי בבירה קראקס, אשפוז שגם הוא היה המשך של טיפול רפואי שקיבל במשך חודשיים רצופים בקובה. במהלך אותם חודשיים עבר צ'אבז ניתוח לטיפול במחלת הסרטן שממנה הוא סובל – ניתוח רביעי מאז יוני 2011. 

שר המידע בממשלת ונצואלה, ארנסטו וייחאס, מסר כי כעת סובל הנשיא מ"זיהום חדש וחמור" והוסיף כי חלה "החמרה בתיפקודו הנשימתי". וייחאס אישר כי צ'אבז עובר טיפול כימותרפי, כמו גם "טיפולים משלימים" וכי "מצבו מוסיף להיות עדין מאוד".

ביום שישי הודיעה הממשלה כי עוד בהיותו בקובה עבר צ'אבז טיפול כימותרפי קשה במיוחד. לאחר שמצב נשימתו השתפר בינואר, הוא החליט להמשיך את הטיפול בקרקאס. ב-18 בפברואר נחת בוונצואלה, ועידכן על שובו בשעת לילה מאוחרת ביותר באמצעות חשבון הטוויטר שלו. צ'אבז, שנחשב כחובב התבטאויות מתוקשרות, לא נראה ולא התבטא בפומבי מזה שלושה חודשים, היעדרות שתידלקה את חרושת השמועות בוונצואלה בנוגע למצב בריאותו. ממשלת ונצואלה לא הקלה על המצב כשפירסמה הודעות סותרות. בשבוע שעבר, למשל, פירסמה הודעה ולפיה הוא סובל מבעיות נשימה, אך למחרת הודיעה כי נפגש עם כמה מעוזריו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן