Skip to content

"ארה"ב תמשיך לתמוך בתכנית ההגנה מפני טילים של ישראל"

כך הבטיח שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, לשר הביטחון אהוד ברק, בפגישה ראונה - וכנראה גם אחרונה - שקיימו ביניהם. השניים דנו על הנושאים המרכזיים במזרח התיכון ובעיקר על הסוגיה האיראנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, אהוד ברק, נפגש היום בוושינגטון עם מזכיר ההגנה החדש של ארה"ב צ'אק' הייגל. בתום הפגישה הבטיח הייגל: "ארצות הברית תמשיך לתמוך בתכנית ההגנה מפני טילים של ישראל על אף הקיצוצים הנרחבים בתקציב המדינה".

בהודעה שפרסמה לשכת שר הביטחון נאמר כי השניים דנו על הנושאים המרכזיים במזרח התיכון המעסיקים את מערכות הביטחון של ישראל וארה"ב, על האתגרים המשותפים לשתי המדינות ובמרכזם, הסוגיה האיראנית. שר הביטחון ברק עמד על החשיבות בשימור ופיתוח היחסים המיוחדים בין מערכת הביטחון הישראלית והפנטגון.

פגישה שכזאת. אהוד ברק וצ'אק הייגל. (צילום: הפנטגון)
פגישה שכזאת. אהוד ברק וצ'אק הייגל. (צילום: הפנטגון)

שר הביטחון איחל למזכיר הייגל הצלחה בתפקידו והוסיף שהוא בטוח שהוא ימשיך לשרת את העם האמריקאי כפי שהוא עשה לאורך כל חייו הציבוריים.

מהפנטגון נמסר כי השניים דנו בקשת של נושאים, כולל הצורך שמשטר אסד ישמר על שליטה במאגר הנשק הכימי והביולוגי והסכימו ששתי המדינות ימשיכו בתכנון "למקרה של איום פוטנציאלי". לגבי הסוגיה האיראנית, הייגל חזר על מחויבות הנשיא אובמה למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, כאשר כל האופציות על השולחן. הייגל גם הבהיר כי ארה"ב מאמינה שעדיין יש זמן לנסות ולפתור את המשבר באמעות דיפלומטיה, אבל החלון נסגר והולך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן