Skip to content

עשרות ראשי רשויות וראשי סניפים בליכוד: "לבטל את הפריימריז"

"עם פרסום החשדות החמורים בנוגע לאי סדרים וקניית קולות בפריימריז במפלגת העבודה קיבלנו הוכחה נוספת לכך ששיטת הפריימריז הנהוגה היום הפכה לשיטה פסולה המעודדת תופעות שליליות ואף מושחתות, ולכן ראוי לה שתעבור מן העולם", כתבו ראשי הרשויות והסניפים בליכוד, לראש הממשלה נתניהו, שהוא גם יו"ר הליכוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות ראשי רשויות וראשי סניפים של הליכוד הצטרפו לקריאתה של שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, לראש הממשלה בנימין נתניהו, לבטל את הפריימריז בליכוד. כך טוענת השרה לבנת.

השרה לבנת שיגרה בשבוע שעבר מכתב, לראש הממשלה נתניהו שהוא גם יו"ר הליכוד – ובו דרישה לבטל את שיטת הפריימריז בליכוד. במכתב קראה לבנת לראש הממשלה לכנס מיד לאחר  הרכבת הקואליציה את ועידת הליכוד ולתקן את החוקה באופן שיביא לביטול שיטת הפריימריז הנהוגה היום.

עשרות מצטרפים לדרישת לבנת לביטול הפריימריז (צילום: דן בר דוב)
עשרות מצטרפים לדרישת לבנת לביטול הפריימריז (צילום: דן בר דוב)

בינתיים הצטרפו עשרות ראשי רשויות וראשי סניפים בליכוד, לקריאתה של לבנת. בין המצטרפים לדרישה: ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, ראש עיריית נתניה מרים פירברג, ראש עיריית מודיעין חיים ביבס, ראש עיריית בית שאן ג'קי לוי, ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה, ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי, יו"ר סניף רחובות גידעון מזרחי, יו"ר סניף פתח תקוה אורי פרג', ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, יו"ר סיעת הליכוד בחיפה רמי לוי – ועוד.

במכתב שעליו חתמו ראשי הרשויות וראשי הסניפים בליכוד נאמר: "אנו ראשי ערים, ראשי סניפים ופעילים מרכזיים של הליכוד קוראים לביטול שיטת הפריימריז הנהוגה היום בליכוד.

"הבוקר עם פרסום החשדות החמורים בנוגע לאי סדרים וקניית קולות בפריימריז במפלגת העבודה קיבלנו הוכחה נוספת לכך ששיטת הפריימריז הנהוגה היום הפכה לשיטה פסולה המעודדת תופעות שליליות ואף מושחתות, ולכן ראוי לה שתעבור מן העולם.

"כידוע, החשדות בדבר אי סדרים בפריימריז במפלגת העבודה מצטרפים לפרסומים על חשדות חמורים לא פחות הנחקרים במשטרה ישראל בנוגע לקניית קולות, שימוש בחוקרים פרטיים, קבלני קולות, פוליגרפים ועוד, שאירעו לכאורה במסגרת הבחירות המקדימות למפלגת הבית היהודי.

"אין ספק, ששיטת הפריימריז אשר נועדה לאפשר לציבור רחב ככל שניתן של תומכים להשתתף בהליך הדמוקרטי הפכה לבלתי דמוקרטית בעליל, ואף מעוותת את רצון הבוחרים. אנו ראשי ערים, ראשי סניפים ופעילים מרכזיים של הליכוד מצטרפים בזאת לקריאתה של שרת התרבות והספורט לימור לבנת לכנס מיד לאחר הרכבת הקואליציה את ועידת הליכוד ולתבוע מכל הנהגת הליכוד, שרים, ח"כים, ראשי סניפים וחברים לגלות אחריות ולתקן את החוקה באופן שיביא לביטול שיטת הפריימריז הנהוגה היום".

לעומת זאת קמו לדרישה גם מתנגדים בליכוד ובהם גם ח"כ יריב לוין. "תנועת הליכוד הייתה ותישאר מפלגה עממית שנבחריה נקבעים על ידי ציבור גדול של חברי התנועה בדרך דמוקרטית", הגיב ח"כ לוין לדרישת השרה לבנת. "דמוקרטיה היא לא שיטה מושלמת, אבל מי שאינו מרוצה מתוצאות הבחירות לא יכול להחליף את הציבור בדיקטטורה של יחידים הבוחרים את עצמם".

ובתוך כך, חבר הכנסת עמיר פרץ פנה בתלונה לוועדת האתיקה של הכנסת, נגד יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ'.  "הגשתי תביעה לוועדת האתיקה נגד יחימוביץ' כי כל מה שנאמר זה שקר מוחלט", הסביר הבוקר בתוכנית הבוקר של ערוץ 10, אורלי וגיא. "מה שהיא עשתה זה דבר שלא יעשה – היא ניצלה את החסינות הפרלמנטרית שלה".

פרץ תקף את יושבת ראש מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ': "אני לא צריך להעיד על הרוע במיטבו, זו אחת התכונות שמאפיינות אותה. זה דבר שהיא לא יכולה להיפטר ממנו. די עם החולניות הזאת. מספיק עם השיטות האלה של ההכפשות ועם השמחה לאיד".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן