Skip to content

המאבק בערד מתחמם: שביתת אזהרה ופנייה לבג"ץ

המחאה היא על ההחלטה לביטול הטבת המס, שתיכנס לתוקף במאי השנה. בעירייה טוענים כי במשך שבע שנים נמנעו ממשלות ישראל מלהשיב לבג"ץ בעניין ההטבות הניתנות לתושבי עוטף עזה והפריפריה. ראש עיריית ערד, טלי פלוסקוב: "אם יהיה צורך אז גם נעלה לירושלים ואני בעצמי אפתח בשביתת רעב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המאבק להשארת הקלות המס לתושבי ערד עלה מדרגה. היום (רביעי) שבתו עובדי העירייה והתכנסו לעצרת גדולה במחאה על ההחלטה לביטול הטבת המס, שתיכנס לתוקף בחודש מאי הקרוב. העובדים הניפו שלטי מחאה, שעליהם נרשמו קריאות לגורמי ממשל לשמור על חלוקה צודקת של נטל המיסים באזור, ולא לפגוע בזכויותיהם של תושבי ערד.

במהלך העצרת אמרה ראש עיריית ערד, טלי פלוסקוב, כי "מדובר בשלב זה בשביתת אזהרה, כדי שיהיה ברור לכולם שהפעם אף אחד בעיר לא מתכוון לוותר בעניין, ואף אחד מאתנו לא יקבל את הגזירה בשקט. יש לנו תכנית עבודה מסודרת להמשך המאבק ונדע להחריף את צעדי המחאה. אם יהיה צורך אז לא נחשוש לחסום את הכביש לים המלח ולעצור את התנועה, ואם יהיה צורך אז לא נחשוש לסגור את העיר".

"אם יהיה צורך אז לא נחשוש לסגור את העיר". ראש העירייה, טלי פלוסקוב (צילום: דף הפייסבוק הרשמי)
"אם יהיה צורך אז לא נחשוש לסגור את העיר". ראש העירייה, טלי פלוסקוב (צילום: דף הפייסבוק הרשמי)

פלוסקוב אמרה עוד: "אם יהיה צורך אז גם נעלה לירושלים ואני בעצמי אפתח בשביתת רעב מול משרדי הממשלה והכנסת. כל מה שאנו מבקשים זה שוויון בחלוקת נטל המיסים והזכויות. זה לא על חשבונן של הרשויות השכנות, אלא בשם הצדק המוחלט".

בעירייה טוענים כי במשך שבע שנים נמנעו ממשלות ישראל מלהשיב לבג"ץ בענייני הטבות המס הניתנות לתושבי עוטף עזה והפריפריה. בית המשפט העליון קבע שעל הממשלה להסדיר חוקתית את הנושא בפרק זמן של שנה בלבד, אך הנושא לא הוסדר, בין היתר משום שבחצי השנה האחרונה הייתה המערכת הפוליטית נתונה בתקופת בחירות, כך שהנושא לא טופל.

עיריית ערד והעומדת בראשה מבקשים כבר חודשים ארוכים מכל גורמי השלטון להסדיר את הנושא בחקיקה או לכל הפחות לבקש מבג"ץ ארכה עד שהממשלה החדשה תסדיר את הנושא בחקיקה.
במקביל לקיום העצרת, שלחה הנהלת העיר פנייה רשמית לבית המשפט העליון בבקשה לעכב את ביצוע ההחלטה על ביטולה של הטבת המס עד להקמת ממשלה חדשה והסדרת נושא הקלות המס בחקיקה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן