Skip to content

לקראת פסח: איך לזהות דג טרי

דגים מומלץ לרכוש רק במקומות מסודרים ומפוקחים ולהימנע מסחורה בעייתית הנמכרת בנמלים ובשווקים • ורד גלבר ממליצה על סימני הזיהוי לאיכותו של דג טרי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנים האחרונות עולה וגוברת המודעות לתזונה בריאותית וליתרונות התזונתיים של דגים טריים, וכתוצאה מכך, עלתה גם צריכת דגים אלה. לא כולם יודעים, כי עונת האביב – סוף החורף, היא העונה הטובה לרכישת דגים טריים.

דגי בס ים טריים (התמונה באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net, markuso)
דגי בס ים טריים (התמונה באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net, markuso)

טמפרטורת המים האופטימאלית מקטינה מצד אחד את הסיכון בקלקול הדג ומצד אחר גורמת לשפע של דגים. בשל כך, הם זמינים בחנויות ורשתות השיווק, ומומלץ ליהנות בעונה זו מתזונה הכוללת דג טעים ואיכותי, על כל יתרונותיו, במיוחד כשחג הפסח בפתח ואנו כבר נערכים ומתכוננים לקניות עבור ארוחת ערב החג.

על-פי רוב, מומלץ לרכוש דגים רק במקומות מסודרים ומפוקחים ולהימנע מסחורה בעייתית הנמכרת בנמלים ובשווקים, מתוך דליים וללא קירור נאות, שלעיתים קרובות לא ממש נמשתה מהים באותו יום ולכן עלולה להיות מסוכנת בריאותית.

ורד גלבר, מבעלי "שלדג דגים – המרכז לדגים ופירות ים" הסמוך לקרית טבעון, מציעה לרכוש דגים ופירות ים רק בחנויות המפוקחות על-ידי המחלקה הווטרינרית של הרשות המקומית ומציגה מספר סימני זיהוי לאיכות וטריות הדג:

  1. עור הדג – על עור הדג להיות מבריק, לח ומעט רירי, דבר המבטיח את טריותו.
  2. בשר הדג גמיש אך נוקשה – על הבשר להיות גמיש אך נוקשה. יש ללחוץ באמצעות האצבע על עורו של הדג, ולוודא כי לא נוצרה בו גומה והוא נשאר מתוח.
  3. צבע הזימים – הזימים צריכים להיות אדומים.
  4. עיני הדג – כאשר בוחרים דג טרי, הסתכלו לו בעיניים וודאו שעיניו אינן עכורות, אלא נוצצות ומבריקות (אם כי זהו אינו מדד מדויק, כי לעיתים מצע הקרח מעכיר את העיניים).
  5. ריח הדג – שימו לב לריחו של הדג. לדג ים טרי צריך להיות ריח נעים של ים. ריח לא נעים מעיד על אי טריות.
  6. אחסון הדג במקרר ולא במקפיא – ודאו שהדג אוחסן במקרר, מכוסה בפתיתי קרח השומרים על הקור ועל הלחות, אך לא מקפיאים אותו.
  7. ניקוי הדג – לא רצוי ולא מומלץ לנקות את הדגים לבד. עדיף לדרוש מהמוכר לעשות זאת בעת הקנייה.

בנוסף, ממליצה גלבר לבדוק את תנאי האחסון בחנות: "דגים טריים צריכים להיות מאוחסנים בתצוגת קירור, מונחים ומכוסים בפתיתי קרח, המונעים התייבשות ושומרים על הקור, אך אינם מוקפאים. טמפרטורה על סף קפיאה (מעלה אחת מתחת לאפס) היא הטמפרטורה האידיאלית. לאחר הקנייה יש למהר ולהכניס למקרר – מומלץ לאכול את הדגים באותו יום או למחרת, אחרת יש להכניס מיד למקפיא".

חג שמח ועשיר בדגים.

1 Comment

  1. צחי
    31 במרץ 2014 @ 11:31

    מי שרוצה דגים טריים יכול גם לקבל אותם עד הבית בלי לחכות בתור ואפשר גם לבחור סוג חיתוך וכו'

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן