Skip to content

אי.די.בי פיתוח מכרה את יתרה אחזקתה בכלל תעשיות

המכירה בוצעה בעסקה מחוץ לבורסה, לגורם מוסדי, תמורת 223 מיליון שקל. המכירה תשפר את התזרים של החברה שבקופתה יהיו 1.1 מיליארד שקל אחרי המכירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אי.די.בי חברה לפתוח מכרה הבוקר את יתרת החזקתה במניות כלל תעשיות ("כת"ש"). המכירה, המהווה כ-10.64% מהון המניות המונפק של כת"ש, בוצעה בעסקה מחוץ לבורסה, לגורם מוסדי, במחיר של כ-13.3 שקל למניה, תמורת סכום של כ-223 מיליון שקל.

המכירה התבצעה בהתאם לאסטרטגיה של אי.די.בי פיתוח לשיפור תזרימי והיא משפרת את הנזילות של החברה, שבקופתה יהיו 1.1 מיליארד שקל אחרי המכירה.

אי.די.בי פיתוח פיתוח תרשום רווח בגין המכירה בסכום של 22 מיליון שקל.

עיתוי טוב בשוק

המכירה התבצעה בעיתוי טוב בשוק, לאחר תקופה רציפה של עליות בשווי של כת״ש בשוק, ובהשוואה למחיר הממוצע של מניית כת"ש בשלושים הימים שחלפו, מדובר בדיסקאונט של 5 אחוז בלבד.

בחודש מאי 2012 חתמה אי.די.בי פיתוח על הסכם למכירת 49.9%, מתוך 60.5% מאחזקותיה בכלל תעשיות והשקעות, לחברת אקסס תעשיות (Access Industries), קבוצה תעשייתית שבסיסה בארה"ב, בעסקת מזומן. העסקה ייצגה אז ל- 100% מכלל תעשיות שווי של 2.55 מיליארד דולר (665 מיליון דולר).

בראש קבוצת אקסס תעשיות עומד התעשיין האמריקני לן בלווטניק. כשהושלמה העסקה מונה אבי פישר, ליו"ר פעיל של כלל תעשיות.

כלל תעשיות – אחת מחברות ההשקעות המובילות בישראל
כלל תעשיות והשקעות היא אחת מחברות ההשקעה המובילות בישראל ומחזיקה פורטפוליו השקעות בתחומי תעשייה שונים, החל בפעילויות בעלות אוריינטציה יצרנית ועד לחברות טכנולוגיה מתקדמות: נייר חדרה, נשר, מנועי בית שמש, קבוצת תעבורה, קבוצת גולף וכלל ביוטכנולוגיה. כמו כן, החברה מפעילה יחידות לניהול השקעות הון סיכון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן