Skip to content

מטה ללוחמה בטרור: אזהרה חמורה לחצי האי סיני

לקראת חג הפסח פורסמו היום אזהרות מסע לגבי מדינות בעולם בהן קיים חשש ממשי לפיגועי טרור וחטיפות ישראלים ויהודים על ידי ארגוני הטרור. במטה מדגישים כי נהירה לחצי האי סיני בחג מסוכנת מאוד וכי "האזהרות נובעות מהמשכו של קמפיין הטרור העולמי של איראן וחזבאללה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המטה ללוחמה בטרור פרסם היום (רביעי) אזהרות מסע לקראת חג הפסח לגבי 33 מדינות ברחבי העולם. אזהרת כניסה חמורה מאוד נרשמה לחצי האי סיני, אליו נוהרים ישראלים רבים המשוכנעים שלהם זה לא יקרה. החשש הוא מפיגועי טרור וחטיפה בסיני. הרמה הגבוהה ביותר של איום יוחסה למדינות הבאות: סומליה, סודאן ואפגניסטן ומיד אחריהן תויגו כאיום גבוה גם אלג'יריה, טוניסיה, ג'יבוטי, מאוריטניה, מאלי, אינדונזיה, מלזיה, פקיסטן, חוף השנהב, טוגו, בורקינה-פאסו ולוב.

על פי הודעת המטה ללוחמה בטרור, איום בסיסי מתקיים בכווית, איחוד האמירויות, קטאר, בחריין, מצרים וירדן. מרוקו, קניה, טורקיה, ניגריה, אזרבייג'ן ועומאן הוגדרו כמדינות בעלות איום פוטנציאלי, שמומלץ לדחות נסיעות אליהן שאינן חיוניות במיוחד.

מסוף טאבה בכניסה לסיני (צילום: רשות שדות התעופה)
מסוף טאבה בכניסה לסיני (צילום: רשות שדות התעופה)

בנוסף לסיני וברמת איום לא פחותה תויגו חבל קשמיר בהודו, האי מינדאו בדרום הפיליפינים, חבל צ'צ'ניה ברוסיה, צפון ניגריה, חלקים מדרום תאילנד (מקראבי עד גבול מלזיה), מזרח סנגל וקו החוף בקניה.

במטה מדגישים כי "האזהרות נובעות מהמשכו של קמפיין הטרור העולמי של איראן וחזבאללה, שזה שנתיים עושים מאמץ מוגבר לפיגועים בחו"ל מול יעדים ישראליים ויהודיים. כל גורם ישראלי בחו"ל מוגדר כמטרה, ומטרות אזרחיות אינן ממוגנות ולכן מוגדרות כיעד קל יותר לפיגוע". פרסומי אזהרה אלו, מסבירים במטה, "משבשים לא פעם תכניות של אויבים וגורמים לביטול פעולות טרור במקום שבו התפרסמה האזהרה".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן