Skip to content

לפיד: "הדיון אינו על כסאות, אלא על מהות"

"הסיבה שאני לא יושב עדיין בשום לשכה, היא שלא מעניין אף אחד מאתנו ביש עתיד כמה מאבטחים יהיו לנו או איזה רכב נקבל", כתב הלילה לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "הדיון אינו על כסאות (או בעצם כורסאות), אלא על מהות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יאיר לפיד מאשים את הליכוד, בהפרחת ספינים באוויר כאילו הוויכוח במו"מ הקואליציוני הוא על כסאות ולא על מהות. "מדובר בניסיון שקוף להסיח את הדעת מהנושאים האמיתיים", כתב לפיד הלילה בעמוד הפייסבוק שלו. "אפילו בליכוד מודים שאילו כל מה שעניין אותי זה תיק, יכולתי להיות שר בכיר כבר לפני חודש".

לא תיקים - אלא מהות. לפיד (צילום: דן בר דוב)
לא תיקים אלא מהות. לפיד (צילום: דן בר דוב)

"כבר יומיים שהליכוד מנסה לטעון שהמו"מ הקואליציוני הוא על תיקים", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "ראיתי גם את הפרסומים לפיהם נפתלי בנט ואני מציבים אולטימטום לראש הממשלה בעניין התיקים. זה אינו נכון כמובן, וגם לא מכובד. הברית בינינו מבוססת, בין השאר, על כך ששנינו מאמינים בחשיבותה של הממלכתיות. נתניהו הוא זה שמרכיב את הממשלה, ואף אחד מאתנו לא היה מציב אולטימטום לראש ממשלת ישראל. 

מדובר בנסיון שקוף להסיח את הדעת מהנושאים האמיתיים. למה זה שקוף? כי אפילו בליכוד מודים שאילו כל מה שעניין אותי זה תיק, יכולתי להיות שר בכיר כבר לפני חודש.

"הסיבה שאני לא יושב עדיין בשום לשכה, היא שלא מעניין אף אחד מאתנו ביש עתיד כמה מאבטחים יהיו לנו או איזה רכב נקבל. הדיון אינו על כסאות (או בעצם כורסאות), אלא על מהות. אנחנו רוצים לקבל סוף סוף תשובה לגבי מתווה השיוויון בנטל; אנחנו רוצים שיענו לנו השאלה למה בתקופה שבה רוצים לגזור על אזרחי המדינה גזירות כלכליות כואבות הם רוצים להקים ממשלה מנופחת של 28 שרים שתבזבז מאות מיליוני שקלים על סידורי עבודה ריקים מתוכן; אנחנו רוצים לוודא שנוכל להוציא לפועל את התוכנית שלנו להורדת מחירי הדיור; אנחנו רוצים לדעת שהחינוך לא ייפגע ונוכל להתחיל את "עשור החינוך" עליו הכרזנו.

"התחייבתי לשנות", כותב לפיד. "התחייבתי גם להוביל מפלגה שבה הפוליטיקאים דואגים לאזרחים במקום לדאוג רק לעצמם ולמקורבים שלהם. שרי הממשלה צריכים לטפל במעמד הביניים, לא מעמד הביניים בשרי הממשלה. לפעמים נדמה לי שהאנשים ממול עוד לא הפנימו, או שהם מעמידים פנים שהם לא מבינים על מה אנחנו מדברים. הם עוד לא קלטו שעידן הספינים וההדלפות הסתיים, והציבור רוצה פוליטיקה נקיה שעוסקת בנושאים אמיתיים.

"כמו שאמרתי לכם בעבר, רוב מה שאתם שומעים או קוראים על הרכבת הממשלה פשוט אינו משקף את המציאות. יכול להיות שזה מעניין יותר מבחינה תקשורתית לדבר על חלוקת התיקים, אבל לא באתי לפוליטיקה כדי להיות מעניין, אלא כדי לעבוד. היות ולא קיבלנו עדיין תשובות על נושאי המהות, הדיון על התיקים יצטרך לחכות".

במקביל, באופן מתואם, פרסם גם יושב-ראש הבית היהודי, נפתלי בנט, הכחשה באותה רוח. "פורסם כאילו יש אולטימטום-תיקים שלנו לנתניהו. אין דבר כזה", כתב בנט. "אנחנו עובדים קשה כדי לסייע בידיו של ראש הממשלה להקים ממשלה חדשה שתוכל להתחיל לעבוד בשביל עם ישראל".

לא נשלח שוטרים צבאיים למאה שערים. בנט (צילום: ענבל כהן חמו)
לא נשלח שוטרים צבאיים למאה שערים. בנט (צילום: ענבל כהן חמו)

בנפרד, פנה בנט במסר של הרגעה לציבור החרדי ואמר כי גם אם תקום ממשלה בלי המפלגות החרדיות ידאג הוא לאחיו החרדים.

בסרטון שהעלה לרשת מדגיש בנט כי אין אמת בטענות שמפלגתו מחרימה חרדים וחותרת להחריב את עולם התורה. לדבריו, הבית היהודי תעשה את השינויים הדרושים בהידברות ולא בכפייה. "לא נעקור לומדי-תורה מתלמודם, ולא נשלח שוטרים צבאיים למאה-שערים או לבני-ברק" אמר בנט.

חבר הכנסת עופר שלח ממפלגת "יש עתיד" אמר הבוקר כי אם יקבל יאיר לפיד את תיק החוץ, יהיה זה הוא שינהל את עניני החוץ של מדינת ישראל. ח"כ שלח אמר את הדברים האלה לאריה גולן במשדר "הבוקר הזה" ברשת ב', בתגובה לשאלה מה יהיו סמכויותיו של משרד החוץ לאור ההסכם עם יושבת ראש "התנועה", ציפי לבני.

בעניין מינויו האפשרי של לפיד לשר האוצר אמר חבר הכנסת שלח כי במפלגתו יקיימו את ההבטחה לבוחרים בלי קשר לשאלה מי ישמש בתפקיד. עוד אמר שלח כי התיאום בין מפלגתו לבין מפלגת "הבית היהודי" שריר וקיים גם בסוגיות של דת ומדינה.

ח"כ אופיר אקוניס מהליכוד ביתנו אמר כי במפלגתו מצפים מיושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד להסכים לקבל את תיק האוצר. לדבריו, אם יעשה זאת, יזכה לפיד לשיתוף פעולה ולתיאום מלא עם ראש הממשלה. אקוניס הוסיף כי אם ידחה לפיד את תיק האוצר, אפשר שהוא יוצע למפלגת הבית היהודי.

בתוך כך דחה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, את בקשת ח"כ מרב מיכאלי לפעול הבטחת נתניהו לליברמן לפיה יישמר עבורו תיק החוץ עד אחרי המשפט.

וינשטיין הודיע אמש לח"כ מרב מיכאלי (עבודה) כי אינו מתכוון להתערב בשלב זה באפשרות שח"כ  אביגדור ליברמן ימונה לתפקיד שר-החוץ בממשלה החדשה. בתשובתו, כותב היועץ המשפטי לממשלה כי שאלת צירופו של ליברמן לממשלה בכלל ולתפקיד שר החוץ בפרט תעמוד על הפרק לאחר סיום ההליך המשפטי נגדו ותוכרע בהתאם לתוצאות ההליך. ויינשטיין דחה גם את הטענה כי עדותם של עובדי משרד החוץ הצפויים להעיד במשפטו של ליברמן עלולה להיות מושפעת מהאפשרות שישוב לשמש שר-החוץ. לדבריו, החשש הזה נמוך בשל העדויות שמסרו עובדי המשרד בחקירתם במשטרה.

[related-posts]

2 Comments

  1. Omessi
    7 במרץ 2013 @ 12:10

    צודק לפיד. הוא לא שינה במילימטר את מחויבותו לעניין "איפה הכסף".
    ומכיוון שידוע לכל בוחר שהכסף הוברח לחו"ל, רק שר חוץ יוכל לטפל בסוגיה.

    ככה ששר חוץ זה הכי חשוב בשביל למצוא איפה הכסף,
    בניגוד לשר אוצר שאולי אחראי על הקופה, אבל אין שם כלום,
    כי הכסף כבר יצא בחוץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן